تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۴۰۷۰۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ضمن ابراز گلایه از عدم اراده‌ای منسجم در میان مدیران شهری برای تکمیل پروژه‌های روی زمین مانده پسماند در استان، گفت: تا پایان امسال کارخانه 200 تنی زباله سوز نوشهر و کارخانه 40 تنی زباله سوز گلوگاه، قطعا راه‌اندازی می‌شود.
۰
plusresetminus
راه‌اندازی 2 کارخانه زباله‌سوز نوشهر و گلوگاه تا پایان امسال/اراده منسجمی بین مدیران شهری وجود ندارد
حسینعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرای کارخانه‌های زباله‌سوز و کمپوست در استان مازندران، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده، احتمال راه‌اندازی چند کارخانه تا پایان امسال وجود دارد.

وی افزود: کارخانه نوشهر در حال حاضر آماده است و اینکه برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری آن چه زمانی صورت می‌گیرد از سوی استانداری تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، خاطرنشان کرد: در خصوص کارخانه زباله‌سوز ساری نیز مسئولان قول دادند که تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر با حضور و فعالیت یک شرکت دانش بنیان با سرمایه‌گذاری 100 درصدی بخش خصوصی، پای کار آمده است و یک واحد 40 تنی در گلوگاه را آماده بهره برداری کرده است؛ تست‌ها را هم انجام داده است و با توجه به مشکلاتی که در زیر ساخت‌ها مثل آب، برق، گاز و غیره دارد، به محض مرتفع شدن، به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: نیروگاه‌های نوشهر و گلوگاه آماده است و ان‌شاءالله تا پایان امسال قطعا به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، ادامه داد: اما پروژه ساری، قول اتمام سال تا پایان امسال داده شده است اما اینکه تا چه اندازه در عمل، تحقق پیدا کند باید منتظر بمانیم.

ابراهیمی اعلام کرد: در حال حاضر، 27 سایت رسمی پسماند در استان در دست اجرا است که در طرح جامع، 9 نقطه مکان یابی شد و لذا در هریک از نقاط بسته به نیاز استان، نیروگاه زباله سوز و در نقاطی کارخانه کمپوست احداث می‌شود و این کارخانه‌ها به صورت زنجیره‌ای به هم مرتبط هستند.

وی در پاسخ به این سوال که با گذشت 7 ماه از سال جدید، آیا از روند پیشرفت پروژه‌های پسماند در استان راضی هستید؛ گفت: با ورود یک شرکت دانش بنیان به این پروژه، امیدواری‌ها برای پیشرفت و اتمام کار افزایش پیدا کرده است و امیدورایم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این بخش باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: تا پایان امسال کارخانه 200 تنی زباله سوز نوشهر و کارخانه 40 تنی زباله سوز گلوگاه، قطعا راه اندازی می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: اما برای تکمیل برخی بخش‌ها مثل تصفیه خانه شیرابه در گلوگاه مشکل شیرابه نداریم اما در نوشهر، موضوع شیرابه و راه اندازی تصفیه خانه یک موضوع بسیار مهم است که باید احداث شود تا این پروژه تکمیل شود.

وی متذکر شد: راه‌اندازی کارخانه ساری نیز بسته به اراده متولیان و پیگیری مجموعه مدیران شهرداری مرکز استان دارد تا در آینده ای نزدیک شاهد راه‌اندازی این پروژه نیز باشیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: اراده منسجمی در میان مجموعه مدیریت شهری برای تکمیل پروژه‌ها دیده نمی‌شود و اگر پیگیری‌های کارگروه پسماند و محیط زیست نباشد، کار تا این اندازه به جلو نمی‌رفت.

گفتنی است پروژه احداث کارخانه زباله سوز ساری، بیش از 7 سال است که به طول انجامیده است و این تاخیر، هزینه‌های هنگفتی را بر دوش دولت گذاشته است.

این پروژه تاکنون با صرف اعتبار چند برابری از برآورد اولیه این پروژه، به بهره‌برداری نرسیده است و امید می‌رود این پروژه نیز بنا بر اعلام مدیران شهری تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲