کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا خبر داد

اهدای ۱۱۴ سری جهیزیه به نوعروسان در مرحله سوم نهضت کمک مومنانه

28 مهر 1399 ساعت 20:11

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا گفت: چهار هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و ۱۱۴ سری جهیزیه بین نوعروسان استان توزیع شده است.


جواد بخشی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به تهیه و توزیع ۱۱۴ سری جهیزیه برای نوعروسان در استان اظهار داشت: در مرحله سوم نهضت کمک مومنانه ۸۵ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۱ میلیارد تومان بین مردم توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: این بسته‌های معیشتی بین نیازمندان از گلوگاه تا رامسر توزیع شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای تأمین جهیزیه نوعروسان گفت: این جهیزیه شامل هفت قلم کالا از جمله تلویزیون، یخچال، مایکروفر، اجاق گاز، لباس شویی و غیره است.

بخشی یادآور شد: همچنین در مرحله اول کمک‌های مومنانه بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی و مرحله دوم ۱۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی بااظهار اینکه مهر قبولی اعمال در نیکی کردن به دیگران و برآوردن نیازهای مردم است، تصریح کرد: کمک‌های مومنانه از مصادیق زکات بوده است که برای سرپانگه داشتن جامعه اسلامی اجرا شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با عنوان اینکه امروز به دلایل مختلفی برخی افراد در تنگناهای معیشتی قرار گرفتند،کرونا را سبب آسیب زدن به حوزه اقتصادی دانست و گفت: این موضوع معیشت رابرای عهده‌ای تنگ کرده است.

وی با بیان اجرای نهضت کمک‌های مومنانه سبب رضایت خداوند می‌شود، گفت: کمک‌های مومنانه نوعی اقدام جهادی است.

این مسئول ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در جهان تصور بر این بود که مردم ایران ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند ولی مردم ایران بر خلاف همه تصورات از این تهدید یک فرصت ساختند.

بخشی با اشاره به اینکه مردم ایران و گروه‌های مردمی در میدان مبارزه با کرونا خوش درخشیدند، ابراز داشت: کرونا به ما ثابت کرد که نگاه به غرب جز سقوط هیچ دستاوردی دیگر ندارد چراکه در همین بحران کرونا استیصال کشورهای غربی را در مقابل این ویروس مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران با ایثار، گذشت و فروتنی رزمایش کمک مومنانه را در سطح کشور برای کمک به نیازمندان اجرا کردند، تصریح کرد: رزمایش کمک مومنانه به عنوان یک سند افتخار در تاریخ ملت ایران ماندگار شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با تاکید براینکه تداوم و گسترش ویروس منحوس کرونا چالش‌ها وتبعات زیادی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و معیشتی برای نیازمندان و افراد آسیب پذیر ایجاد کرده است، اظهار کرد: در ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و اجرای نهضت کمک مومنانه سبب تقویت روحیه همدلی شد.

بخشی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در کمک رسانی مردم به همنوع، انفاق و حمایت از نیازمندان، ادامه داد: در مرحله اول نهضت کمک مومنانه در استان مازندران با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۳۰۵ هزار از خانوارهای آسیب دیده تحت پوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 440538

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/440538/اهدای-۱۱۴-سری-جهیزیه-نوعروسان-مرحله-سوم-نهضت-کمک-مومنانه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com