در گفت‌وگو با فعال بازار طلا عنوان شد؛

دست دولت برای مهار بازار ارز و طلا خالی است

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۴۳۹۲۲۴
فعال صنفی با سابقه بازار طلای مازندران با اشاره به قیمت 31 هزار و 800 تومانی دلار و 16 میلیونی سکه در بازار امروز، از رو شدن دست خالی دولت برای مهار وضعیت موجود خبر داد و گفت: قیمت یک سرویس 20 گرمی برای مراسمات عروسی از 10 میلییون تومان سال گذشته اکنون به 40 میلیون تومان رسیده است.
۰
plusresetminus
دست دولت برای مهار بازار ارز و طلا خالی است
محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار سکه، ارز و طلا اظهار کرد: قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای در حال افزایش است.

وی افزود: متاسفانه تمام پیش‌بینی‌های کف جامعه دارد درست از آب در می‌آید، زمانی که دلار به 16 هزار تومان رسیده بود، همه سخن از دلار 30 هزار تومانی می‌زدند و عملا این حرف به حقیقت پیوست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: این روزها سخن از دلار 40 هزار تومانی است و عملا این اتفاق در حال وقوع است و امیدواریم که این پیش‌بینی در عمل رخ ندهد؛ چرا که وقوع این پیش‌بینی یک فاجعه است.

قیمت‌های طلا و دلار یک فاجعه است/ نگرانی مردم از افزایش لحظه‌ای قیمت دلار

این فعال صنفی بازار طلا ادامه داد: زمانی که افزایش قیمت طلا و دلار اتفاق می‌افتد، خود به خود تاثیر خود را بر روی همه بازارها از زمین گرفته تا تخم مرغ ‌می‌گذارد و اگر در آینده قیمت سکه و طلا متاثر از کاهش قیمت دلار پایین بیاید، سابقه نشان داده است که قیمت سایر اقلام در مابقی بازارها پایین نمی‌آید و این یک فاجعه است.

نصیری بیان کرد: در حال حاضر، مردم این فاجعه را کاملا درک می‌کنند و کاملا از این بابت نگران هستند.

وی عنوان کرد: دلیل این افزایش قیمت این است که همه منتظرند ببینند وضعیت آینده ترامپ و انتخابات آمریکا چه خواهد شد و متاسفانه نرخ‌ها در بازار داخلی ما با یک سرما خوردن ترامپ آن گونه بالا می‌کشد و سپس با یک دست تکان دادن ترامپ، سیر نزولی می‌گیرد.

طلا و دلار تمامی رکوردهای قبلی را شکستند/ عبور نرخ سکه از مرز 16 میلیون تومان!

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، اعلام کرد: این وضعیت قیمت‌ها، هیچ عامل خارجی ندارد و این نوسانات همه را سردرگم کرده است.

این فعال صنفی با سابقه در بازار طلای مازندران، در خصوص آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و دلار طی روز جاری، می‌گوید: قیمت‌ هر مثقال طلا از  مرز 6 میلیون و هر گرم طلا از مرز یک میلیون و 400 هزار تومان گذشته است و توقف ندارد و بنظر می‌رسد همچنان به حرکت صعودی خود ادامه خواهد داد.

نصیری با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار طلا و ارز یک لحظه توقف ندارد، مطرح کرد: دلار با زدن رکورد قیمتی 31 هزار و 800 تومانی به یک قدمی 32 هزار تومان رسیده است، سکه تمام بهار هم از مرز 16 میلیون تومان عبور کرده است.

وی افزود: قیمت نیم سکه در بازار امروز از مرز 9 میلیون تومان گذشت و ربع سکه نیز به مرز 6 میلیون تومان نزدیک شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، متذکر شد: فعالان بازار طلا پیش بینی می‌کردند دلار تا مرز نهایتا 27 هزار تومان رفته و دوباره مثل سابق بر می‌گردد، چون همیشه این برگشت وجود داشت اما این بار متاسفانه همه پیش بینی‌ها، اشتباه از آب در آمده و وضعیت موجود، همه را کلافه کرده است.

دست خالی دولت برای مهار بازار دلار و سکه

این فعال صنفی با سابقه در بازار طلای مازندران، در پاسخ به این سوال که چرا سیاست‌های دولت برای مهار قیمت بازار طلا و ارز، کارساز نیست، تصریح کرد: دولت دیگر عملا کاری از دستش بر نمی‌آید، چیزی ندارد که رو کند؛ زمانی شما می‌توانید یک تصمیمی بگیرید یا سیاستی را اعمال کنید که چیزی یا راهکار جدی داشته باشید، بازار چیزی برای تزریق و مهار قیمت‌ها ندارد.

نصیری در پاسخ به این سوال که در این بازار داغ قیمت طلا، وضعیت معاملات در بازار چگونه است، اذعان کرد: بازار در رکود کامل به سر می‌برد و افت شدیدی پیدا کرده است؛ در حال حاضر تنها خریداران بدنبال قیمت و خرید سکه، دلار و خرید طلای آب شده و دست دوم هستند و عملا هیچکس طلایی نمی‌خرد که مورد استفاده‌اش باشد و یا برای برگزاری مناسبتی باشد، چرا که عملا قدرت خرید مردم به صفر رسیده است.

افزایش 4 برابری قیمت یک سرویس طلا نسبت به سال گذشته

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قیمت یک سرویس طلا برای مراسم جشن ازدواج زوج‌های جوان در بازار چه میزان است، گفت: کمترین میزان یک سرویس طلا در خرید برای جشن‌های ازدواج حداقل 18 تا 20 گرم است که قیمت آن در سال گذشته با نرخ هر گرم 400 هزار تومان نهایتا بین 8 تا 10 میلیون تومان هزینه بر می‌داشت اما اکنون و در شرایط حاضر، همین سرویس چیزی نزدیک به 40 میلیون تومان هزینه دارد و در واقع قیمت آن نسبت به سال گذشته، 4 برابر افزایش پیدا کرده است.


عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، گفت: اصلا این قیمت برای کسی قابل قبول نیست که پا به طلا فروشی‌ها بگذارند، طلا ظرف یک سال از گرمی 400 هزار تومان به گرمی یک میلیون و 500 هزار تومان رسید؛ یعنی 4 برابر شده و واقعا از قدرت خرید مردم خارج شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما