تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۴۳۸۹۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از راه‌اندازی حسینیه‌های سیار برای برگزاری اربعین حسینی در مازندران خبر داد.
۰
plusresetminus
حسینیه‌های سیار سبک جدید برگزاری اربعین حسینی در مازندران/هر خانه یک موکب می‌شود
حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از برگزاری مراسم اربعین حسینی و قرائت زیارت اربعین در هیئت های مذهبی، مساجد و تکایا در تمامی شهرها و روستاهای مازندران با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان در استان خبر داد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد: برگزاری مراسم متمرکز زیارت اربعین و راه‌اندازی حسینیه‌های سیار و حرکت نمادین کاروان اسرای اهل بیت (ع) و برپایی نمایشگاه عکس اربعین و بسیاری از برنامه‌های خاص این ایام در دستور کار است و باید نسبت به فضاسازی و تبلیغات محیطی شهرها هم توجه ویژه داشته باشیم.

 وی به کارکردهای معنوی اربعین حسینی اشاره و تاکید کرد: مهم‌ترین کارکرد معنوی اربعین حسینی وحدت و همدلی امت اسلامی، جریان‌ها و گروه‌های مذهبی ، سیاسی و اسلامی در منطقه است و این وحدت و همدلی نمایش قدرت و بازدارندگی جبهه حق علیه مستکبران و ستمگران عالم است و این امر را می‌توان در رابطه دو کشور اسلامی عراق و ایران می‌شود به وضوح دید و شکل‌گیری جبهه مقاومت اسلامی در منطقه حاصل می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم پذیرش زائر حسینی از سوی کشور عراق امکان حضور در این مراسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی وجود ندارد اما باید این مراسم باشکوه را در کشور با توجه به دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی ستاد  ملی مبارزه با کرونا و مسئولان برگزاری این مراسم‌ها برگزار کنیم.

شکریان‌امیری در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهیدان امنیت و هفته نیروی انتظامی، بیان کرد: قطعا امسال هر خانه یک موکب خواهد بود و برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین و پویش‌های مختلف ختم قرآن گروهی و بسیاری از برنامه‌های جایگزین در دستور کار است که باید امسال در کشور با این سبک جدید با توجه به شیوع این ویروس برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به حفظ و تقویت اربعین حسینی در این برهه از زمان، اظهار کرد: درس بزرگ حضرت سیدالشهداء (ع) و قیام خونین ایشان، مبارزه با ظلم و جور است و زنده نگهداشتن مفاهیم ناب اربعین حسینی در این برهه از زمان همان تداوم راه امام حسین (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به مهم‌ترین اثرگذاری نهضت اربعین حسینی و تمرین شیعیان برای مقاومت و پایداری در برابر فشارها و سختی‌ها و مقدمه‌سازی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) اشاره کرد و گفت: امروز مهم‌ترین ابزار و  قدرت دفاع و بازدارندگی جبهه حق و شیعیان در برابر مستکبران عالم عزت و عظمت به نهضت خونین حضرت سیدالشهداء (ع) و اربعین حسینی است و این شئون باید همواره تقویت و ترویج پیدا کند و تمام ترس دشمنان اسلام و معارف اهل بیت (ع) هم از قدرت و عظمت اربعین حسینی و محرم و صفر است.

این مسئول ادامه داد: ترویج مفاهیم ناب واقعه خونین حضرت سیدالشهداء (ع) از ضروریات امروز جامعه اسلامی است و ترویج و گسترش این فرهنگ موجب تقویت گفتمان انقلاب می شود.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و عدم پذیرش زائرین از سوی کشور عراق با توجه به شیوع این ویروس منحوس( کووید19)، افزود: باید با بهره مندی از فضای مجازی و شبکه های ارتباط جمعی و تولید محتوای فاخر برای باشکوه تر برگزار شدن این مراسمات برنامه ریزی داشت و از ظرفیت کابران شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در راستای ترویج و تبلیغ مفاهیم ناب اربعین حسینی و قیام حضرت سیدالشهداء (ع) بهره گفت.

شکریان امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع پیک سوم  ویروس کرونا در کشور و ضرورت توجه به توصیه ها ، دستورالعمل ها و شیوه نامه های برگزاری مراسمات آیینی ، تاکید کرد: باید با توجه به عدم پذیرش زائر از سوی کشور عراق در پیاده روی اربعین 1442 فضای شهرها و روستاهای کشور را متناسب با این ایام برنامه ریزی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی با در نظرگرفتن شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و رعایت دقیق پروتکل های اجتماعی در این مراسمات ، خاطر نشان کرد: برپایی منبر و مداحی های کوتاه و انعکاس این مراسمات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مورد تاکید است و باید راهپیمایی اربعین حسینی را با سبک جدید در فضای مجازی برنامه ریزی کنیم.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه های مازندران به برنامه ریزی های دشمنان برای کوچک شمردن عظمت اربعین حسینی اشاره و بیان داشت: قطعا تلاش دشمنان با شکست مواجه خواهد شد و اربعین حسینی 1442 هم با توجه به این شرایط بحرانی در کشور با عظمت و شکوه خاصی برگزار خواهد شد و این عشق و ارادت به ساحت مقدس و نورانی حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش روز به روز بیشتر خواهد شد.

شکریان امیری با تاکید بر فعالیت فعالان و موکب داران اربعین در تمامی شهرهای کشور و استان در روز اربعین حسینی ، خاطر نشان کرد: رزمایش کمک مومنانه(مهر اربعین) مورد تاکید و سفارش رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظه الله ) است و بعد از شیوع این ویروس در کشور برخی از هموطنان عزیز ما با مشکلات جدی در حوزه معیشت و اقتصاد مواجه شدند و باید با توجه به عدم پذیرش زائر حسینی از سوی کشور عراق می توان بسیاری از این هزینه ها را در بخش کمک مومنانه توسط موکب داران جمع آوری و توزیع کرد.

وی به اهمیت نهضت رسانه ای اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: راه اندازی حسینیه سیار ، پویش ختم قرآن و زیارت اربعین ، برگزاری سوگواره شعر اربعینی ، برپایی نمایشگاه های عکس اربعین ، روایتگری حوادث پیاده روی اربعین ، و راه اندازی پویش اربعین تمرین برای ظهور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی  از مهم ترین اقدامات ستاد برگزاری عملیات ویژه اربعین حسینی این اداره کل است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴