تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۴۳۸۵۷۴
رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر با اشاره به اینکه بيش از پنج هزار فرصت شغلي گردشگری این شهرستان به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی درخطر است گفت: شاهد نابودی صنعت گردشگری در بابلسر هستیم.
۰
plusresetminus
5 هزار فرصت شغلی گردشگری در معرض خطر/شاهد نابودی صنعت گردشگری در بابلسر هستیم
هادي اسماعيل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به خسارت‌های وارد شده در زمینه کرونا به زیرساخت‌های گردشگری اظهارکرد: از آنجا که شهرهای شمالی از جمله شهرستان بابلسر با داشتن بیش از ۴۰۰ واحد اقامتی و حدود 30 هزار تخت متلي پس از شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و به‌دليل نزديك بودن ايام مسافرت به‌عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب شده بود اما مسئولان به‌طور ناگهانی برای جلوگيري از شيوع كرونا مجبور به تعطیلی مقاصد گردشگری بابلسر و پلاژها و هتل‌های این شهرستان شدند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که به‌دنبال همین تصميمات مصوبه‌اي در ابتداي اسفند ٩٨ توسط ستاد كروناي شهرستان صادر شد كه خواستار تعطيلي تمامي واحدهاي اقامتي و حتي پذيرايي شده که اين تعطيلي تا پايان ارديبهشت ٩٩ ادامه داشته و طي بخشنامه‌ای واحدهاي اقامتي با رعايت شیوه‌نامه‌هاي بهداشتي كه ٢٤ صفحه بوده مي‌توانستند پذيراي مهمان باشند اما ديري طول نكشيد در تاریخ 15 تیر ماه 99 بار ديگر به تصميم ستاد كرونا شهرستان دستور تعطيلي متل‌ها و تمامی اقامتگاه‌هاي نوار ساحلي بابلسر داده شد.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر ادامه داد: نکته جالب توجه اينجا است كه در حال حاضر فقط در نوار ساحلي بابلسر به‌ویژه پاركينگ‌هاي ٩ گانه این تصمیم اجرا مي‌شود و ديگر شهرهاي شمالي حتي خانه‌هاي استیجاري شهرستان شرايط سخت اين منطقه را ندارد.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: در 6 ماه نخست سال ۹۸ تعداد مسافران شب اقامت این شهرستان ۱۸میلیون و ۴۰۳ هزار و ۹۲ نفر بوده اما این آمار در پنج ماه نخست سال ۹۹ به سه میلیون و 727 هزار و ۶۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه بخش مهمی از اقتصاد بابلسر متکی به گردشگری است، این تعطیلی‌ها به نفع اقتصاد این شهرستان و حتي استان نیست؛ به‌عنوان مثال مازندران با وجود برخورداری از صنایع کشاورزی، اقتصاد دریایی، صنعت و تجارت اما 60 درصد اقتصاد این استان به گردشگری وابسته بوده و 40 درصد دیگر با گردشگری در ارتباط است.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر تاکید کرد: كارشناسان گردشگری در مازندران معتقدند اگر این وضعیت به عید نوروز ١٤٠٠ برسد بسیاری از فعالان این حوزه حتي مشاغل وابسته به گردشگری در مازندران ورشکسته خواهند شد و البته استان‌های دیگر هم وضعیت بهتری ندارند و سطح اشغال هتل‌ها در ديگر  استان‌ها به زیر پنج درصد رسیده است.

اسماعیل‌پور گفت: باتوجه به اینکه شرایط فعلی و دنیای پساکرونا مشخص نیست و نااطمینانی شرایط فعلی از آن جهت بوده که چشم‌اندازی در مورد مدت ماندگاری و بازگشت پذیری آن وجود ندارد، به‌همین خاطر همه کشورها به‌دنبال اصلاح خطاهای سیاستی و طراحی راهبردهای بهینه برای طی مسیر پیش رو هستند که امیدواریم مسئولان ما نیز راهکار لازم برای برون رفت از این معضل جهانی و آمادگی رویارویی با آن را در سطح شهرستان و کشور فراهم سازند.

وی اظهارکرد: در کنار همه این موارد که رکود در فصل بهار و تابستان را به‌همراه داشت، نااطمینانی از شرایط در آینده، بسیار مهم‌تر و تاثیرگذارتر از اثرات رکودی اولیه است.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر خاطرنشان کرد: در این شهرستان با وجود ٤٠٠ واحد اقامتي و هزار و 600 خانه استيجاري كه بيش از پنج هزار فرصت شغلي را در بر مي‌گیرد با سياست‌هاي معكوس و غيركارشناسانه دولت بيكاري وحشتناك و چالش جدي را شاهد خواهيم بود.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: هنوز هیچ برآورد دقیقی صورت نگرفته که آیا شیوع ویروس کرونا در سال‌های آینده متوقف خواهد شد یا نه و اقتصاد شهرستان تا چه زمان درگیر کنترل شیوع این ویروس خواهد بود.

وی گفت: چه با کنترل بیماری تا چند ماه آینده و چه در صورت عدم کنترل و تداوم آن تا پایان سال، اقتصاد شهرستان درگیر تبعات اقتصادی  و حتي سياسي ناشی از این ویروس خواهد بود و در اين وضعيت بد لازم است دولت با برآورد خسارات و آسیب‌های وارده بر صنایع مختلف و اولویت کمک‌ها را شناسایی کرده و در راستای ممانعت از ورشکستگی این واحدها اقدام کند.
 
اسماعیل‌پور با بیان اینکه متاسفانه شاهد نابودی صنعت گردشگری در بابلسر هستیم یادآور شد: خسارتی که کرونا به صنعت گردشگری شهرستان وارد کرده به‌هیچ عنوان قابل جبران نیست و باید توجه داشت که مسئولان مربوطه برای آینده برنامه‌ریزی کرده و گام‌های لازم را برای کاهش آسیب‌های طولانی مدت برای این ویروس بردارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴