تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۴۳۸۵۵۷
کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از برکات دفاع مقدس، کسب تجارب سیاسی در حوزه‌های داخلی و خارجی است.
۰
plusresetminus
کسب تجارب سیاسی در حوزه‌های داخلی و خارجی از برکات دفاع مقدس است
به گزارش بلاغ، دفاع مقدس هشت ساله و ایثار و پایمردی ملت سلحشور ایران اسلامی در یک جنگ نابرابر و تحمیلی با رژیم بعث و استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای، یکی از مقاطع تاریخی درخشان، عبرت‌انگیز و الهام‌بخش و امید آفرین است که همواره باید با همه همت و توان زنده نگه داشته شود.
 
مردم مسلمان و انقلابی ایران در این جنگ نابرابر ایستادگی، مقاومت و رشادت و فداکاری فراوانی از خود نشان دادند و هزینه‌های سنگینی را متحمل شدند و حراست از کیان میهن اسلامی، خودباوری، شکوفایی و عزت امروز را به ارمغان آورد و لازم است با بهره گیری از این سرمایه ارزشمند و بزرگ و با زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت برای تعالی آینده گام برداریم.
 
بسیاری از کارشناسان بر این باورند راه حل مشکلات امروز در جنگ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با بهره‌گیری از ارزش‌های دفاع مقدس و تربیت‌یافتگان دانشگاه دفاع مقدس امکان پذیر است.
 
رضا امیری طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما با بیان اینکه یکی از برکات دفاع مقدس، کسب تجارب سیاسی در حوزه‌های داخلی و خارجی است، اظهار کرد: تجربه دفاع مقدس نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در دنیا تقریباً تنها است و تنها پشتوانه‌ی نظام، نیروهای مردمی درکشورهای مسلمان و مردم جهان هستند، که به دلیل سلطه‌ی رژیم‌های وابسته، دفاع فعال و عملی آن‌ها از انقلاب با مشکلات اساسی روبرو بود، ولی به رغم این مشکلات، نیروهای مردمی ملل منطقه کمک کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تجارب سیاسی دفاع مقدس برای کشورمان، ضرورت سازماندهی و تشکیلات بود، به هنگام حمله‌ی غافلگیرانه دشمن به 800 کیلومتر از مرزهای جنوب و غرب، ضرورت ایجاد سازماندهی و تشکیلات قوی نظامی و مردمی متناسب با ویژگی‌های انقلاب اسلامی مشخص شد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: ضرورت فعال شدن سیاست خارجی در زمان جنگ برای توسعه‌ی منابع قدرت انقلاب و به کار گرفتن امکانات در خارج از کشور، یکی دیگر از تجارب انقلاب اسلامی بود؛ به طوری که اتخاذ دیپلماسی تماس با کشورهای برادر، دوست و حتی غیرمتخاصم، یکی از حرکت‌های وزارت خارجه‌ جمهوری اسلامی را تشکیل می‌داد.
 
امیری افزود: هماهنگی رسانه‌های جمعی و گروهی با جنگ و ضرورت گزارش اخبار جنگ از کانال مشخص و مورد تأیید شورای عالی دفاع، یکی دیگر از تجارب سیاسی حاصل از جنگ بود.
 
وی در پایان با بیان اینکه تجربه‌ی دیگر ما در دفاع مقدس، مبارزه‌ی فعال با ضدانقلاب داخلی توأم با نبرد گسترده علیه تجاوز خارجی بود، گفت: در شرایطی که صدام امریکایی به ایران اسلامی تجاوز کرده بود، کلیه‌ی گروه‌های وابسته در کردستان، دیگر نمی‌توانستند انگیزه‌ای برای مقابله با حاکمیت انقلابی مردم و انقلاب اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲