کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وعده مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران محقق نشد؛

900 ناجی غریق همچنان چشم انتظار واریز حقوق/رجبی: عذرخواهی می‌کنیم اعتبار نرسید!

5 مهر 1399 ساعت 13:33

در حالیکه آقای مسئول، خبر از پرداخت حقوق یک ماه از دستمزد معوقه ناجیان را داده بود، اما این وعده به دلیل نرسیدن اعتبارات ملی به استان، محقق نشد و 900 ناجی گلایه‌مند، همچنان منتظر تسویه حساب حقوق معوق دو ماهه‌شان از سوی مسئولان هستند.


به گزارش بلاغ، علی رجبی وندچالی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار  بلاغ در 18 شهریورماه در خصوص گلایه ناجیان غریق مازندران از تعویق دو ماهه در پرداخت دستمزدشان، اعلام کرده بود که بخشی از مطالبات ناجیان غریق تا پایان شهریورماه واریز می‌شود.

اکنون و با گذشت 5 روز از مهرماه، این وعده محقق نشده است و این رسانه در پیگیری این موضوع، علت را از آقای مسئول، جویا شد که در ذیل می‌خوانید.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، با بیان اینکه ناجیان غریق استان تا پایان شهریورماه، 4 ماه فعالیت داشتند، گفت: ما از این مدت، حقوق دو ماه آن‌ها را پرداخت کردیم و حقوق دو ماه دیگر را نیز به آن‌ها بدهکاریم.

رجبی افزود: متاسفانه برای حقوق ناجیان غریق، اعتباری وجود ندارد و ما باید با مراجعات مکرر به تهران و پیگیری‌های مستمر، اعتباری را بابت حقوق و دستمزد ناجیان بگیریم.

وی با بیان اینکه ناجیان غریق استان مازندران طی این مدت زحمت فراوانی کشیدند و گلایه‌هایشان نیز به حق است و ما می‌پذیریم؛ عنوان کرد: برای پرداخت حقوق ناجیان غریق، کشور اعتباراتی برای سواحل دریا نمی‌گذارد، چرا که طرح دریا تنها در 5 استان کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، با بیان اینکه متاسفانه موفق به واریز بخشی از مطالبات تا پایان شهریورماه نشدیم و از این بابت هم از ناجیان استان، عذرخواهی می‌کنیم؛ تصریح کرد: در حال حاضر، اعتبار لازم مشخص شده است اما تفاهم‌نامه‌ای که ما باید با معاونت برنامه ریزی ببندیم، از آنجا که کشوری است، هنوز کارهایش انجام نشده است و لذا اعتباری به دست ما نرسیده است.

رجبی ادامه داد: بلافاصله پس از اینکه مشکلات این تفاهم نامه و جابه جایی تفاهم نامه میان اجتماعی و معاونت برنامه ریزی کشور انجام بگیرد، اعتباراتش می‌آید و به حساب ناجیان واریز خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که این پروسه تا چه زمانی طول خواهد کشید، گفت: به احتمال زیاد تا پایا مهرماه به طول خواهد کشید و ما به جد پیگیر این موضوع هستیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: البته استاندار مازندران و معاون سیاسی امنیتی استان در شورای معاونان روز جاری اعلام کردند که نامه‌ای به برنامه و بودجه زدند تا از اعتبارات استانی، حقوق یک ماه ناجیان پرداخت شود و پس از آمدن اعتبار کشوری، این مبلغ، جایگزین این مبلغ شود.

رجبی متذکر شد: تمام سعی مان این است که حقوق یک ماه از مطالبات ناجیان غریق را تا پایان مهرماه، پرداخت کنیم و مابقی پس از تخصیص اعتبار ملی، به زودی به حساب ناجیان واریز خواهد شد.

وی در خصوص تعداد ناجیان و میزان مبلغ مطالبات آنان به خبرنگار ما پاسخ داد: ما حقوق یک ماه به 900 نفر و ماه دیگر به 600 نفر را بدهکاریم و حدودا برای تسویه به 3 میلیارد اعتبار نیازمندیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، یادآور شد: ما در حال پیگیری و حل این موضوع به صورت درون استانی تا رسیدن اعتبار ملی هستیم و سعی می‌کنیم تا پایان مهرماه این معوقات به حساب ناجیان واریز شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 438523

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/438523/900-ناجی-غریق-همچنان-چشم-انتظار-واریز-حقوق-رجبی-عذرخواهی-می-کنیم-اعتبار-نرسید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com