تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۴۳۸۵۲۰
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، حقیقتا اخلاص، ایمان و ایثار بود، گفت: بعد از خاتمه جنگ، متاسفانه طبع بشر گرایش به مادیات، گرایش به مقام، گرایش به دنیا پیدا کرد و رفته رفته از آن روحیات ایثار، فداکاری، اخلاص و شهادت طلبی، غفلت شد و دنیازدگی گریبان‌گیر بعضی از مدیران جامعه ما شده است
۰
plusresetminus
پس از جنگ در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس غفلت کردیم/دنیازدگی گریبان‌گیر بعضی از مدیران شده است
به گزارش بلاغ، ارزش‌های دفاع مقدس مانند ايثار، شهادت طلبی و خداخواهی و خطرپذيری هر چند ارزش دينی عقلانی و عاطفی نیز هستند، اما تبلور و وجه غالب آن‌ها از نوع ارزش اجتماعی است؛ خصوصا در سال‌های ميانی و پايانی دفاع مقدس كه اين ارزش‌ها شكل شفاف‌تر و عينی‌تر به‌خود گرفتند و تا اعماق‌لايه‌های اجتماعی و دورترين مناطق جغرافيايی حتی روستاهای دوردست گسترش يافتند.

اما متاسفانه و طی سالیان پس از جنگ، هر چه از این دوران دورتر شدیم، از این ارزش‌ها نیز در لایه‌های گوناگون اجتماعی و مدیریتی فاصله گرفتیم و نتوانستیم ارزش‌های دفاع مقدس را در ساختار نظام پس از جنگ، نهادینه کنیم.

آیت‎الله علی معلمی ابوالشهیدین از علمای مجاهد مازندران که در دهه 40 به عشق امام و شرکت در کلاس‌های درس او به نجف اشرف مهاجرت کرد؛ در دوران دفاع مقدس نیز با فدا کردن 2 فرزند گرانقدرش، به خیل پدران شهدا پیوست، او نخستین امام جمعه جویبار، امام جمعه فعلی قائم‎شهر و همچنین نماینده حال حاضرمردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص هفته دفاع مقدس و چرایی تکریم و تقدس دفاع مقدس، می‌گوید: جریان دفاع مردم ایران در برابر تعرض رژیم بعثی عراق، به عنوان دفاع مقدس مشهور گردید و ماهیت کار، مقدس بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: دشمن بدون هیچگونه دلیل موجه و عقلی، عرفی و شرعی، تجاوز را آغاز کرد، حمله به یک کشور همسایه و آن هم بی جهت را در پیش گرفت؛ بنابراین کار دشمن تجاوز و ظالمانه بوده است.

امام جمعه قائم‌شهر ادامه داد: در مقابل، کشوری و ملتی که مظلوم واقع شد، وظیفه‌ای الهی دارد که از خود دفاع کند و لذا اگر به وظیفه الهی، قیام کرد، کارش مقدس است.



معلمی با بیان اینکه بنا بر آیه شریفه قرآن، اگر مردم برای دفاع به پا نخیزند، زمین را فساد خواهد کرد و تمام مراکز ربوبیت و بندگی خدا ویران خواهد شد؛ تاکید کرد: از آن‌جا که کاری که ملت ایران در سایه رهبری امام راحل در دفاع از کشور انجام داد، ماهیت قداست الهی داشت، بنابراین دفاع، به عنوان دفاع مقدس نام گرفت و به حق، همین نام سزاوار آن حرکت بزرگ بوده است.

وی اعلام کرد: در دوران دفاع مقدس، حقیقتا اخلاص بود، حقیقتا ایمان بود، حقیقتا ایثار بود، ولی بعد از خاتمه جنگ، متاسفانه طبع بشر گرایش به مادیات، گرایش به مقام، گرایش به دنیا پیدا کرد و رفته رفته از آن روحیات ایثار، فداکاری، اخلاص و شهادت طلبی، غفلت شد و دنیازدگی گریبان‌گیر بعضی از مدیران جامعه ما شده است و به تبع جامعه نیز به همین سمت و سو، کشیده شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: هر ساله هفته دفاع مقدس، فرصتی است که بازنگری شود، بازخوانی شود و بازیابی؛ یعنی آن روحیات به فراموشی سپرده نشود و آن روحیات در جامعه زنده شود.

امام جمعه قائم‌شهر متذکر شد: امیدواریم که خدای رحمان به همه اقشار جامعه ما توفیق حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را عطا کند.

آنچه بدیهی است امروز مراقبت و هوشیاری در برابر تحریف ارزش‌ها و واقعیت‌های دفاع مقدس یک ضرورت محسوب می‌شود و لذا انتقال صحیح این ارزش‌ها به نسل‌های آتی، نیازمند بازنگری و بازخوانی دوران دفاع مقدس و انتقال به آیندگان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما