تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۴۳۸۵۰۸
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه تولید موشک بالستیک و جنگنده‌های بومی از دستاوردهای دفاع مقدس است خاطرنشان کرد: مدیران جهادی توانایی تغییر وضع کنونی را دارند.
۰
plusresetminus
تولید موشک بالستیک و جنگنده بومی از دستاوردهای دفاع مقدس/مدیران جهادی توانایی تغییر وضع کنونی را دارند
سیدامیر سادات کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهارکرد: در قبل از انقلاب بسیاری از نعمت‌ها اعم از نعمت‌های هویتی همچون استقلال، آزادی، حق انتخاب، مشارکت سیاسی و غیره گرفته تا نعمت‌های ضروری همچون ظرفیت‌های تولیدی و زیرساخت‌های خودکفایی و غیره وجود نداشت.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که نصیب جمهوری اسلامی و مردم ایران شد “عزت ملی” بود که ما را در برابر قدرت دنیا سربلند کرد گفت: البته این احساس عزت سالیان زیادی در کشور ما توسط طاغوت جهانی و استبداد داخلی لگدمال شده بود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: درحالی که با شروع جنگ تحمیلی کارشناسان نظامی همه چیز را به نفع صدام محاسبه می‌کردند اما معادلات تغییر پیدا کرده و نتیجه به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم‌ خورد.

سادات کرمی تصریح کرد: امام خمینی(ره) احساس عزت ملی، همبستگی و غرور را در جامعه تزریق می‌کند و مردم هم با همین احساس عزت و غیرت دینی و با اتکال به خدا جنگ را به نفع کشورمان رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه عزتمندی و استقلال با انقلاب ایجاد شده و پس از جنگ تحمیلی در کشور ما نهادینه شده است یادآور شد: احساس عزت و سربلندی که در جامعه امروز ما وجود دارد مرهون خون شهدا، دوران دفاع مقدس و رهبری حکیمانه و الهی امام خمینی(ره) است.

کارشناس مسائل سیاسی درخصوص دستاوردهای جمهوری اسلامی پس از دفاع مقدس گفت: امروز ایران ازجمله چند کشور نخست دنیا در تولید موشک بالستیک و قاره پیما است که با کمترین اختلاف هدف را مورد اصابت قرار می‌دهند.

سادات کرمی اظهارکرد: آمریکا در زمان جنگ تحمیلی برخی از امکانات مانند پهبادهای شناسایی را در اختیار عراق قرار می‌داد و با این امکانات برخی عملیات‌های رزمندگان ما لو می‌رفت که به لطف خداوند امروز ما تکنولوژی ساخت پهبادهای پیشرفته را در کشور نهادینه کرده‌ایم،که در عرصه مواجهه با دشمن پهبادهای ساخته شده به‌دست متخصصین جوان ایرانی تمام ادعاهای نظامی دشمن را به سخره گرفته و از روی پیشرفته‌ترین ناوهای نظامی آمریکایی‌ها با تمام رادارهای پیشرفته‌ای که دارند تصویربرداری می‌کند اما دشمن قادر به ردیابی و شناسایی این پرنده‌ها نبوده و تصاویر آن به دنیا مخابره شده و در رسانه‌های بین‌المللی پیشرفت و قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به زیبایی منعکس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کمبودهای دوران دفاع مقدس در زمینه رادارها بود که توانایی شناسایی خوبی را نداشتند اما امروز سیستم راداری جمهوری اسلامی می‌تواند پهباد فوق پیشرفته آمریکایی را در فاصله زیادی از سطح زمین شناسایی کرده و مورد تعجب بسیاری از رسانه‌های دنیا که کشور آن‌ها در ردیف قدرتمندترین کشورهای موشکی و دفاعی هستند شود.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: شناسایی پهباد گلوبال هاوک در مرزهای جمهوری اسلامی، کشورهای تراز یک تولیدکننده رادار و موشک را حیرت‌زده و انگشت به دهان کرده است.

سادات کرمی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس کشور ایران جنگنده زیادی در اختیار نداشت و با مشکلات فراوانی می‌توانست آن‌ها را تهیه کند تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به حدی از توانایی رسیده که جنگنده‌های بومی تولید می‌کند و البته در بسیاری از زمینه‌های دیگر هم به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مشکلات امروز کشور ما به خاطر فشل و فاسد بودن برخی از مدیران است تاکید کرد: در هر زمینه‌ای که مدیران جهادی و پاک‌دست حضور داشتند ما شاهد پیشرفت‌های بسیاری خوبی بودیم که از جمله آن‌ها می‌توان به وزارت دفاع، سپاه، ارتش، فناوری‌های هسته‌ای، نانو و پژوهشکده رویان اشاره کرد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اشرافیت و غرب‌گرایی که از تفکر لیبرال نشات می‌گیرد مدیران را به منفعت‌طلبی شخصی تشویق می‌کند و نتیجه آن حقوق‌های نجومی، رانت و زمین‌خواری و غیره می‌شود.

سادات کرمی بر لزوم پیگیری و مطالبات مردمی تاکید کرد و گفت: اقدامات جهادی باید برای رفع محرومیت‌ها افزایش پیدا کند تا مشکلات عمرانی، آموزشی و اشتغال برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول ۴۰ سال پس از انقلاب و جنگ به برخی از استان‌هایی که مورد حمله رژیم بعث عراق قرار گرفته بودند توجه جدی صورت نگرفته که اگر مدیران انقلابی که مشکل آب غیزانیه را برطرف کردند در آن مناطق وجود داشته باشند می‌توانند وضعیت کنونی را تغییر دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴