تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۳۷۸۰۸
بنا به گفته بخشدار، کار گاز رسانی به روستاهای باقیمانده چهاردانگه در چند نقطه به مشکل برخورده است و با رفع آن، پیش ‌بینی می‌شد تا یک ماه آینده، چشم اهالی این روستاها به گاز روشن شود.
۰
plusresetminus
چشم انتظاری 20 روستای چهاردانگه برای گازرسانی/ بخشدار: انتظار تا پایان امسال به سر می‌رسد!
به گزارش بلاغ،مرتضی جعفری بخشدار چهاردانگه ساری در گفت‌وگوی پیشین خود با پایگاه اطلاع رسانی بلاغ در 14 تیرماه سال‌جاری، خبر از اتمام گازرسانی به منطقه چهاردانگه تا پایان شهریور داده بود.

وی اشاره کرده بود: در حال حاضر، گازرسانی به 77 روستای بخش چهاردانگه از مجموع 107 روستای این بخش انجام شده است که با توجه به اینکه چند روستا به عنوان مرتع محسوب می‌شود، تعداد مجموع روستاهایی که در این بخش باید گازرسانی صورت بگیرد، 97 روستا است.

بخشدار چهاردانگه با اشاره به اینکه البته کارهای مقدماتی انجام شده است و گاز تزریق شده است؛ اذعان کرده بود:  به نظر می‌رسد کار گاز رسانی به این روستاها، در بدترین وضعیت تا پایان شهریور ماه به اتمام و مردم این روستاها قبل از آغاز فصل سرد از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

حالا این رسانه در یکی-دو روز مانده به پایان شهریور به سراغ بخشدار منطقه رفته است تا از کم و کیف ماجرا و پیشرفت کار اطلاع حاصل کند که در ذیل متن گفت‌وگو را می‌خوانید:

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا کار گازرسانی به روستاهای باقیمانده چهاردانگه بنا بر اعلام قبلی تا چند روز دیگر پایان می‌یابد یا خیر، گفت: گازرسانی این نیست که الزاما همه اهالی از نعمت گاز برخوردار باشند، اینکه شعله در یک روستا روشن شود یعنی گازرسانی انجام شده است.

وی افزود: گاه مشکلات سند، اختلافات داخلی میان اهالی، عدم تایید فنی-مهندسی و سایر موضوعات مانع از پیشرفت کار می‌شود و یا اینکه در یک روستا برخی‌ها محروم از خدمات شوند اما در مجموع وقتی یک شعله هم در روستایی روشن شود، یعنی گازرسانی انجام شده است.

بخشدار چهاردانگه با بیان این نکته که ما در 4 روستا بالا دست و 10 روستای پایین‌دست برای گازرسانی با مشکل مواجه شده‌ایم؛ خاطرنشان کرد: در عبور حاجیکلا، با منابع طبیعی بر سر قطع برخی درختان به مشکل برخورده‌ایم و اداره گاز برای ادامه مسیر حفاری در حدود 100 متر با منابع طبیعی به مشکل برخورده است و این موجب شد تا کار در این بخش متوقف شود.

جعفری ادامه داد: البته از سوی اداره گاز اعلام شده است که مجوزها اخذ شده است و باید این مشکل رفع شود تا پروژه مجددا از سر گرفته شود.

وی گفت: در ابتدا مطرح شده بود که باید نقشه را جهت تغییر مسیر حفاری، عوض کنید، چندین نقشه طراحی و ارائه شد اما هیچ کدام مورد تایید قرار نگرفت و قابلیت انجام نداشت، حال اعلام شده است که مجوز گرفته شده است و تا این مشکل رفع نشود کار گاز رسانی به این روستاها نیز مرتفع نخواهد شد.

بخشدار چهاردانگه اعلام کرد: ما جدا از برخورد مشکل در حاجیکلا، یک مشکلی عم در عبور کسوت داریم که این دو مشکل، موجب شد تا کار به تعویق بیفتد.

جعفری متذکر شد: متاسفانه این منطقه، رانشی است و به دلیل اینکه خاک تثبیت نیست، در زمان حفاری، با مشکلات عدیده‌ای برخورد کردیم که موجب گاه توقف و گاه کندی انجام کار شده است، البته مطالعات لازم در حال انجام است و بنا است راه حلی برای این مشکل نیز اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: اگر مشکلات این دو محدوده حل شود، از آنجا که کار لوله‌گذاری در روستاها انجام شده است، اتصال بین دو لوله انجام می‌شود و کار گازرسانی با شتاب رو به اتمام پیش خواهد رفت و نزدیک به 15 روستا تنها با اتصال این دو لوله به هم، گاز دار می‌شوند.

بخشدار چهاردانگه تاکید کرد: البته یک مشکل هم در بخش پشتکوه داریم که در حال انجام است یعنی گاز رفته و باید علمک گذاری انجام شود، غالب روستاها کارشان انجام شده است و تنها در روستاهای قلعه‌سر و پشرت کار مانده است، چرا که بخشی از کار به کوه تراشی بر می‌گردد تا کار پیش رود.

جعفری افزود: درست است پیش بینی ما این بود که سال گذشته کار تمام شود اما گرانی و کناره‌گیری پیمانکاران، کار را به عقب انداخت و حالا هم با مشکل حفره خالی در روستاهای گاز دار مواجه هستیم.

وی گفت: خیلی از مردم گلایه مندند، چرا که در برخی روستاها گاز رفته است اما لوله در یک کوچه نرفت و مردم آن کوچه با وجود اینکه سایر اهالی، دارای گاز هستند، گاز ندارند و خیلی مراجعات اهالی به این موضوع بر می‌گردد.

بخشدار چهاردانگه یادآور شد: پیش بینی ما این است که تا یک ماه آینده غالب روستاهای ما از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و تنها روستایی که شاید جا بماند، روستای برد است که نیاز به کوه تراشی دارد و باید بگوییم کار تا یک ماه آینده، 95 درصد پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴