خبرهای خوش رئیس فراکسیون کارگری مجلس برای کارگران؛

اهدای کارت خرید 10 میلیونی تا اختصاص 200 هزار مسکن ملی

تاریخ انتشارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۳۶۳۳۵
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: تفاهم نامه‌ای در خصوص اینکه کارت خرید کارگران با ضمانت سنجی تامین اجتماعی ایجاد شود که بن خرید تا سقف ۱۰ میلیون تومان با نرخ دو درصد در جهت افزایش قدرت خرید جامعه کارگری خواهیم داشت.
۰
plusresetminus
اهدای کارت خرید 10 میلیونی تا اختصاص 200 هزار مسکن ملی
علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص اینکه، به‌عنوان رئیس فراکسیون کارگری مجلس چه خبر خوشی برای کارگران دارید دارید، اظهار کرد: برای کارگران بحث حق مسکن کارگران ایجاد شده که از رشد ۵۰ درصدی برخوردار شد و مبلغش از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
 
وی با بیان اینکه بحث متناسب‌سازی طرح بازنشستگان کارگری انجام شده و رفع مشکل شده است، افزود: در بخش مسکن کارگری از یک میلیون مسکن ملی بیش از ۲۰۰ هزار مسکن را قرار شد به جامعه کارگری اختصاص دهند.
 
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای در خصوص اینکه کارت خرید کارگران با ضمانت سنجی تامین اجتماعی ایجاد شود که بن خرید تا سقف ۱۰ میلیون تومان با نرخ دو درصد در جهت افزایش قدرت خرید جامعه کارگری خواهیم داشت.
 
بابایی تصریح کرد: برای ارتقای وضعیت بودجه جاری استان نشستی با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور داشتیم که در آن توجه به زیرساخت‌ها و راه‌های استان تاکید شد.

وی در تشریح جلسه اخیر اعضای این فراکسیون با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این جلسه که سومین نشست مشترک اعضای فراکسیون با مسئولان این وزارتخانه بود مباحث مختلفی پیرامون حیطه کاری فراکسیون ، وزارت کار و مشکلات کارگران بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه اعضای فراکسیون دغدغه‌های خود را پیرامون کارگران مطرح کردند، افزود: یکی از موضوعات بیمه بیکاری کارگران بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از آنها شغل خود را از دست داده‌اند که تاکید اعضای فراکسیون این بود که در شرایط فعلی از آنها حمایت شود که وزیر عنوان کرد این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس بیان داشت: محمد شریعتمداری وزیر کار در این نشست عنوان کرد که قرار است کارت خرید جامعه کارگری با استفاده از ظرفیت سازمان تامین اجتماعی به کارگران اعطا شود.

بابایی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح جامعه کارگری به میزان 10 الی 15 میلیون تومان با اقساط سه ساله مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که تفاهمنامه‌ای بین فراکسیون کارگری مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شود و کارگروه مشترکی تشکیل شود و هر 15 روز یک بار نشست مشترکی برگزار و طرح‌ها،‌ لوایح و مطالبات کارگران را بررسی و ارزیابی کنند.



وی درباره این‌که این روزها با افزایش تورم و شرایط کشور کارگران با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند و فراکسیون کارگری در این راستا چه اقداماتی انجام داده‌ است، گفت: کارگران یکی از مواردی هستند که مظلوم‌ترین قشر جامعه به شمار می‌روند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل تورم افسار گسیخته و ناملایماتی که در حوزه اقتصادی کشور این روزها شاهد هستیم، متاسفانه قشری که در مرض بیشترین آسیب‌ها قرار می‌گیرد؛ کارگری است.

وی با بیان این‌که در کشور سابقه ندارد ما کاری برای قشر کارگری به صورت تمام و کمال انجام داده باشیم، عنوان کرد: فراکسیون کارگری با مشاهده وضعیت کشور تا جایی که توان داشت، کارهایی انجام داد؛ به طور مثال افزایش حق مسکن را پیگیری کردیم و افزایش هم پیدا کرد و دولت موظف به اجرایی شدن آن شد.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث دیگری که با وزیر تعاون، کار و رفاهی تفاهم کردیم، این بود که ۲۰۰ هزار «مسکن کارگران» در سال ۱۳۹۹ در قالب مسکن ملی به این کارگران داده شود.

وی افزود: پیشنهاد دادیم کارت الکترونیک خرید با اعتبارسنجی سازمان تامین اجتماعی در تفاهم با بانک مرکزی تا سقف ۱۰ میلیون تومان با سود پایین به تمامی کارگران در کل کشور داده شود تا قدرت خرید داشته باشند.

رئیس فراکسیون کارگری در پاسخ به این سوال که کارگران امروز مطرح می‌کنند نمایندگان باید از کوچک شدن سفره‌های‌شان جلوگیری کنند، آیا می‌توان امیدوار بود که مجلس به کمک آن‌ها خواهد آمد، گفت:در همه شاخص‌ها و سناریوها کارگران باید دیده شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مزد بگیران در کل کشور با یک چالش جدی مواجه هستند مخصوصا مزد‌بگیرانی که حاشیه امن شغلی ندارد.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک موقع مزدبگیر کارمند نه این‌که وضعیت مالی خوبی داشته باشد اما بهتر از کارگر است؛ می‌داند حقوقی دارد اما کارگران نه امنیت اقتصادی دارند و نه امنیت شغلی که این وضعیت آینده آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی گفت: باید سه محور دولت، کارفرما و آورده کار در بحث سه‌جانبه‌گرایی به تفاهم و قوانین مشترک برسند تا بتوانیم کاری انجام دهیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات جامعه کارگری ادامه داد: یکی از مشکلاتی که امروز جامعه کارگری با آن مواجه هستند، این است که به ظرفیت تشکل‌های قانونی بها داده نمی‌شود و از اختیارات لازم برخوردار نیستند. بنابراین لازم است در گام نخست آنها را در  جایگاه درخوری که باید داشته باشند، قرار دهیم.   

وی تصریح کرد: تعامل فراکسیون کارگری با کمیسیون‌های تخصصی موثر در مجلس و دولت برای  تحقق مطالبات جامعه کارگری همچون اقتصاد، عمران و برنامه، بودجه و محاسبات از دیگر برنامه‌های این فراکسیون خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴