تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۴۳۶۰۸۸
همزمان با سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام، بسیاری از شهروندان آملی نذورات خود را در قالب بسته‌های مواد غذایی به نیازمندان دادند.
۰
plusresetminus
کمک‌های مومنانه در ماه محرم دوچندان شد/همدلی دست‌های مهربان برای یک اتفاق خوب
به گزارش بلاغ، کرونا که امد، معیاری شد برای اینکه خوب  و بد ها تکلیف شان با خودشان مشخص شود، ویژگی مشترک هر دو طیف این بود که نمی توانستند یک جا بنشینند، گروه دوم احتکار کردند، گران فروشی و گروه اول تا تمام توانشان را گذاشتند تا هر حوزه ای که فعالیت می کنید، دستی در آجرچینی ساختمان همدلی داشته باشند.

جواد تقلا عضو هیئت امنای تکیه آملی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به 500 بسته کمک های مومنانه و بسته فرهنگی با کمک طایفه آملی گفت: این رسم از دیرباز بوده که در منطقه پایین بازار کل خانه ها درهای ریز داشتند و باهم دررابطه بودند، این ایین ها امروز در قالب بسته های معیشتی احیا شده است تا همدلی بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مراسمات امسال بخاطر کرونا محدود شده، اما بسته نشده است، عنوان کرد: بخاطر شیوع کرونا و وضعیت قرمز برنامه سینه‌زنی و مداحی را بصورت مختصر با رعایت پروتکل ها برگزار می‌کنیم تا مراسم ابا عبدالله بسته نشود.

عضو هیئت امنای تکیه آملی تصریح کرد: پخت و پزی انجام نمی شود و هزینه های آن صرف تهیه بسته های مومنانه شده و بعد از شناسایی بین خانوادهای کم برخوردار توزیع شد.

وی ادامه داد: این کمک ها در 500 بسته به ارزش 500 هزار تومان و به همراه بسته فرهنگی به نیازمندان داده می شود.

پیمان کشوری ذاکر اهل بیت (ع) نیز در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: به عنوان کسی که مدح و مصیبت اهل بیت (ع) را می گویم، وظایفی بر گردن دارم، در این شرایط که هیئات ها تعطیل شده اند و نمی توان در محافل عمومی حاضر شد و مداحی کرد می شود در جمع های که برای نیازمندان غذا تهیه می کنند و یا کارهای جهادی انجام می دهند، رسالتی که به گردنمان داریم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مداحی در کنار فعالیت های جهادی فضای خاصی را ایجاد می کند، عنوان کرد: اکثرا این جمعیت هیئتی ها هستند و در مکانهای مذهبی این کارها انجام می شود، با مداحی کردن هم انگیزیشان بیشتر می شود وهم ثواب کاری که انجام میدهند با گوش دادن مدح اهلبیت ع چندبرار می شود، دلی تر کار انجام می کنند و با پخش لایو این مراسم در منزل هم از نحوه کار آنان بیشتر مطلع می شوند و همراه با گوش دادن به مداحی اهلبیت ع اجر و ثواب می برند، برای یک فرد هئیتی کُلِ اَرضٍ کربلا و کُلِ یومِن عاشورا است.

مداح اهل بیت، حضور در عرصه مداحی را لطف خداوند و اهل بیت خواند و اظهار کرد: از کودکی با تشویق خانواده و دوستان که میگفتند صدای خوبی دارم از حسینیه طایفمون شروع کردم و بعد‌ها به یاری امام حسین(ع) وارد هیئت مکتب الزهرا (س) آمل شدم که تا امروز خدا را شکر می کنم در این هییت مشغول نوکری هستم.

وی با تاکید اینکه برخی ذاکرین که برای مداحی نرخ تعیین می کنند، مداح نیستند، خواننده اند، خاطرنشان کرد: خواننده هایی که مبالغ کلان برای دهه های عزاداری دریافت میکنند که بیشتر این امردر خواننده های بزرگ در سطح کشور و استان اتفاق می افتد، هیچوقت برای مداحی مبلغی طی نکردم ولی اگر جایی مبلغی یا هدیه ای دادند میگیرم؛ چراکه بعنوان صله ای از طرف اهل بیت تلقی می شود و در زندگی برکت می اورد.

کشوری طی کردن مبلغ هزینه برای مداحی را با نظر شخصی اش مخالف دانست و ادامه داد: البته برخی از مداحین هم در قبال مداحی مبلغی دریافت نمیکنند و به مسئول جلسه می گویند، برای افرادی که بی بضاعت هستند به مکان های زیارتی بفرستیند یا کمک هزینه برای خرج عروسی اهدا شود، که سنت حسنه و پسندیده ای است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما