تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۴۳۶۰۳۳
مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندورود گفت: وضعیت کرونایی میاندورود نسبت به شهرستان‌های دیگر استان مناسب‌تر است و رتبه دوم استان از نظر وضعیت مناسب کرونایی را دارد.
۰
plusresetminus
رتبه دوم میاندورود در وضعیت مناسب کرونایی/ بیمارستان نداریم
رقیه انوری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه وضعیت کرونایی میاندورود نسبت به شهرستان‌های دیگر استان مناسب‌تر است، اظهار کرد: در این ایام امیدواریم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین عزاداری ایمن بتوانیم همچنان سیر نزولی داشته باشیم و هر چه سریع‌تر به منطقه سفید برسیم که هدف نهایی ما کنترل بیماری کرونا است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری عزاداری محرم بر طبق تصمیمات پروتکل‌های ستاد ملی و استانی کرونا خواهد بود، بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان میاندورود نسبت به سایر شهرستان‌ها از نظر برگزاری مراسمات عاشورایی شرایط ویژه‌ای دارد و میهمان‌های زیادی از سایر شهرها و استان‌ها داریم باید تمهیدات ویژه را برای این شهرستان درنظر بگیریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندورود خاطرنشان کرد: ما با حساسیت ویژه نباید بگذاریم این عزاداری‌ها در قالب مراسمات و برنامه‌های دیگر سبب ایجاد موج سوم کرونا شود، با توجه به اینکه وضعیت بیمارستان‌های هم‌جوار ما نامناسب است امیدواریم بتوانیم عزاداری ایمن همراه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

انوری تصریح کرد: باید بتوانیم با اعمال محدودیت‌ها عزاداری‌ها را در این ایام با این شعار که هر خانه یک حسینیه و یا هر محله یک حسینیه بتوانیم عزاداری را داشته باشیم و در عین حال مانع افزایش شیوع موارد کرونایی در شهرستان باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت انجام تست کرونا در میاندورود چگونه است، گفت: شهرستان میاندورود بر طبق ابلاغیه استان شرایط انجام تست را داریم، در روزهای اولیه از همه افراد تست کرونایی می‌گرفتیم ولی به‌دلیل محدودیت‌هایی که در تهیه کیت وجود داشت اولویت اصلی را به بیمارستان بستری اختصاص دادند.

خدمات 24 ساعته مرکز آشوری به بیماران کرونایی

انوری افزود: در شهرستان چون بیمارستان نداریم، شرایط گرفتن نمونه فقط برای گرو‌ه‌های پرخطر توصیه شده که دارای علائم پرخطر هستند، از زنان باردار و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، نمونه می‌گیریم و بر طبق آن هم اقدامات شناسایی قرنطینه مراقبتی و سامانه حمایتی همچون ردیابی فعال را داریم.

وی تاکید کرد: همه موارد مشکوک و قطعی ردیابی می‌شوند که با چه افرادی در ارتباط بودند و آن‌ها را نیز شناسایی می‌کنیم تا بتوانیم هر چه سریع‌تر زنجیره انتقال این افراد را قطع کرده و مانع انتشار بیماری در جامعه شویم‌.

این مسئول درباره امکانات مرکز آشوری بیان کرد: ۲۰ متخصص در این کلینیک مشغول به فعالیت هستند و حدود پنج متخصص در مرکز آموزشی دستیاری پزشکی خانواده داریم، برای کاهش مراجعات مردمی به بیمارستان، کلینیک تب را در مرکز کلینیک آشوری راه‌اندازی کردیم تا بیماران از مراکز خدمات جامعه سلامت به این واحد ارجاع داده شده و همانجا مداوا شوند.

انوری با بیان اینکه اگر از طرف متخصصان عفونی در شیفت صبح و عصر و روزهای تعطیل کلینیک تب نیاز به بستری افراد حس شود اقدام خواهد شد، اظهار کرد: کلینیک آشوری شبانه‌روزی خدمات می‌دهد، همچنین مرکز ۱۶ ساعته طبقده را فعال کردیم و آنجا هم پزشک درمانگر ما شیفت صبح و عصر بیماران مشکوک به کرونا را ویزیت کرده و خدمات بهداشتی ارائه می‌دهد.

وی درباره معرفی نکردن مرحوم دکتر معنویان به عنوان شهید، گفت: در مصوبات ستاد ملی کرونا آمده است چنانچه کادر درمان شاغل در بیمارستان‌ها در اثر ابتلا به کرونا فوت شوند، شهید محسوب خواهند شد، در این راستا صحبتی در مورد کادر بهداشتی و درمانی نشده است، البته یک تبصره‌ای وجود دارد که موارد خاص مجدد مکاتبه شود، اما چون کادر بهداشتی و درمانی طیف زیادی از افراد را در برمی‌گیرد این موضوع نیاز به مداخله جدی و مصوبه جدید دارد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندورود خاطرنشان کرد: اینکه کلیه این افراد در مراکز بهداشتی درمانی با بیماران کرونایی کار می‌کنند شامل این افراد شوند، مطرح نشده، در شهرستان میاندورود هم چون بیمارستان نداریم و کلینیک آشوری بیش از سایر شهرستان‌ها مراجعه کننده دارد انتظار داشتیم لااقل این کلینیک به‌عنوان مرکزی شبیه به بیمارستان ببینند و توجه ویژه‌ای نسبت به این پزشک داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲