تاریخ انتشاردوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۳۵۶۸۷
استاندار مازندران با بیان اینکه ما پیشنهاد ممنوعیت سفر در تعطیلات پیش رو را به ستاد ملی مقابله با کرونا کشور، داده‌ایم که تاکنون نه رد و نه تایید شده است؛ گفت: ما هیچ گونه خدماتی به مسافران در سواحل نمی‌دهیم و قطعا هم توصیه می‌کنیم به مازندران سفر نکنند.
۰
plusresetminus
منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا در ممنوعیت سفر به مازندران هستیم/هیچ‌گونه خدماتی در سواحل به مسافران داده نمی‌شود
احمد حسین‌زادگان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ در خصوص ممنوعیت سفر در ایام تعطیلی 4 روزه دهه اول محرم به استان مازندران، اظهار کرد: ما پیشنهاد ممنوعیت این سفر را به ستاد ملی مقابله با کرونا کشور، داده‌ایم.

وی افزود: ستاد استانی معمولا در بخش‌های مختلف بهداشتی، عمرانی، ترافیکی و سایر موضوعات، پیشنهاد می‌دهد و در ستاد ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد و تاکنون این موضوع، نه تأیید و نه رد شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه تاکنون پاسخی در این ارتباط داده نشده است؛ خاطرنشان کرد: این موضوع باید ملاحظات اجتماعی، امنیتی و اقتصادی‌اش بررسی شود و سپس اعلام پاسخ و نتیجه صورت بگیرد.

این مسئول ادامه داد: ما پیشنهاد خود را داده‌ایم و شاید بررسی کنند و اعلام شود به دلیل اینکه ایام تاسوعا و عاشورا است و یا  اینکه ملاحظات دیگری دیده شده، ممنوع است و یا اینکه طرح شود پیشنهادی که ما داده‌ایم درست نیست و باید دید در بررسی ملاحظات، چه پاسخی داده می‌شود.

حسین‌زادگان بیان کرد: اساسا در این موضوع، چون بحث اقتصادی در میان است، یک سری ملاحظات در کنار دغدغه سلامت مردم دیده می‌شود.

وی اهظار کرد: کرونا بنا نیست در یک بازه 20 تا 30 روزه، جمع شود و قرار شد ما به یک نقطه تعادلی بین سلامت و اقتصاد و معیشت مردم برسیم و در کنار سلامت، اگر اقتصاد مردم هم تحت‌الشعاع قرار گیرد به نحوی دیگر، خیلی از مردم لطمه می‌خورند.

*تعطیلی، راحت‌ترین کار برای دولت

استاندار مازندران، گفت: بنابراین، اگر دست دولت باشد و همه جا را تعطیل کند که این، راحت‌ترین کار ممکن است؛ اما واقعیت این است که در بحث اشتغال، کارخانجات، صنایع، شرکت‌ها و صنوف ما، همه دچار مشکل می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر در حوزه گردشگری در غرب استان، کلی خسارت وارد شده است و وقتی مسافر به این نقاط می‌آید، خیلی از تحرکات اقتصادی از خرید کالا، بنزین، اقامت و غیره انجام می‌گیرد.

حسین‌زادگان اعلام کرد: راحت‌ترین نسخه، تجویز تعطیلی است اما وقتی ما در موج اول گفتیم تعطیل، به این خاطر بود که در بدو کار، کسی هیچ شناختی از این ویروس نداشت و فکر می‌کردیم این موضوع، چند ماهه حل می‌شود اما حالا پیش بینی این است که هم امسال و هم سال بعد، این موضوع امکان استمرار دارد.

وی با اشاره به لطمات سنگین اقتصادی به تالارداران و هتل‌داران و سایر صنوف خدمات دهنده به مسافران، اضافه کرد: اگر قرار باشد همین اندک فعالیت‌های اقتصادی را هم از این عده بگیریم دیگر چیزی باقی نمی‌ماند؛ بنابراین باید حتما تمام موضوعات دیده شود و بر این اساس، رهبر معظم انقلاب دستور دادند که تمام مصوبات ستاد ملی کرونا برای همگان، لازم الأجرا است.

استاندار مازندران، متذکر شد: در خصوص وضعیت استان خوشبختانه با کمک خوبی که مردم کردند و در هر شهرستانی که مردم، پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند، موجب قطع زنجیره ویروس شد و خوشبختانه، تعداد مبتلایان در شهرهای حاد و قرمز ما رو به کاهش است، اما این منزله، حل موضوع نیست.

*مردم به مازندران سفر نکنند

این مسئول، مطرح کرد: اکنون در دنیا هم به سمت تعطیلی نرفته است و خواهش می‌کنیم شما هم روشنگری کنید و به ما کمک کنید و اکنون همه به این نتیجه رسیده‌اند که تعطیلی تنها راهکار نیست و شیوه درست این است که مردم ماسک بزنند، پروتکل‌ها را رعایت کنند و فاصله‌گذاری ها را رعایت کنند.

حسین‌زادگان با بیان اینکه اکنون در هیچ کجای دنیا، قرنطینه وجود ندارد و سیاست‌ها تغییر پیدا کرده است؛ تصریح کرد: توصیه ما پیرو توصیه موکد رئیس جمهور، به مردم این است که از سفرهای غیرضروری به استان مازندران به ویژه در ایام تعطیلات دهه اول محرم خودداری کنند.

وی یادآور شد: انجام سفر در این ایام به لحاظ عرفی پسندیده نیست که به استان‌های شمالی بیایند و در سواحل، انتظار نداشته باشند که خدمات بگیرند و تاکید می‌کنیم که ما هیچ گونه خدماتی به مسافران در سواحل نمی‌دهیم و قطعا هم توصیه می‌کنیم به مازندران سفر نکنند.

*نمی‌توانم جاده و ورودی‌های استان را ببندم

استاندار مازندران، در پاسخ به دوگانگی محدودیت مراسم عزاداری و از آن سو، انجام سفرها در این شرایط،  بیان کرد: ما برگزاری مراسمات مذهبی را تعطیل و ممنوع اعلام نکردیم، گفتیم در فضای باز انجام بگیرد و ما اگر می‌گوییم تنها برای حفظ سلامت خود عزاداران است و سرمایه ما هستند و ما هم از همین مکتب هستیم.

این مسئول اضافه کرد: اکنون حضور مسافران در سواحل مازندران به نسبت سال‌های گذاشته هم کمتر شده و هم رعایت می‌کنند، بنده وظیفه‌ام اعمال محدودیت است و نمی‌توانم جاده و ورودی‌های استان را ببندم چرا که سیاست کلی ستاد ملی کرونا این نیست و توضیح داده‌اند همه ملزم به رعایت پروتکل‌ها هستند.

*موظف به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا هستم

حسین‌زادگان گفت: الآن ورودی‌های هیچ استان کشور به روی مسافران بسته نیست، خراسان که بیشتر از مازندران، مسافر دارد، خود حرم امام رضا(ع) بسته است؛ گفته نشده مراسمات تعطیل شود، اعلام شده با شرایطی برگزار شود و اگر جامعه پزشکی به این نتیجه برسد که اصلا برگزار نشود، ما هم اعلام می‌کنیم برگزار نشود.

وی اذعان کرد: الآن اگر ما جلوی ورود مسافری را بگیریم، طرف شاید خانه دومی باشد و می‌گوید من می‌خواهم به منزل خودم بروم، یا یکی می‌گوید من می‌روم و رعایت می‌کنم، یکی دیگر می‌گوید مگر شما برای انجام کارهایتان به تهران نمی‌روید، این ویروس حداقل تا پایان سال با ما است و نمی‌توانیم در این مدت، همه چیز را تعطیل کنیم.

استاندار مازندران، افزود: ما به عنوان ستاد استانی وظیفه داریم با توجه به پیش بینی مخاطرات، پیشنهاد خود را بدهیم و آن‌ها در ستاد ملی با توجه به ملاحظات، نتیجه را اعلام می‌کنند و اگر بگویند نه من هم اعلام می‌کنم سفر ممنوع و من استاندار همچون سایرین، موظف به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا هستم.

مقام عالی دولت در مازندران، متاسفانه برخی‌ها می‌گویند بنده برای حفظ منصب خود، جاده‌ها را نمی‌بندم؛ اذعان کرد: بنده اگر جاده‌ها را ببندم حداکثر این است که می‌گویند بدون اجازه ستاد ملی کرونا اقدام کرده‌اید و خلاف مصوبات عمل کرده‌اید.

حسین‌زادگان اعلام کرد: پیشنهاد ما ممنوعیت سفر به مازندران در ایام منتهی به تاسوعا و عاشورا با توجه به عزاداری مردم به ستاد ملی کرونا بوده که این پیشنهاد به کمیته بررسی رفته و اگر تایید شد به ستاد ملی کرونا رفته و تصمیم نهایی اعلام می‌شود.

وی متذکر شد: با بهبود شرایط و مساعد شدن شرایط، بدون شک استان مازندران همچون سابق، با آغوش باز میزبان مسافران گرامی خواهد بود و از آن‌ها استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴