سومین کادر درمان شهرستان نکا آسمانی شد؛

دکتر عبدالرضا رودباری به قافله شهدای سلامت پیوست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۴۳۵۲۹۳
عبدالرضا رودباری جراح عمومی کادر درمان شهرستان نکا پس از تحمل یک دوره طولانی مبارزه با بیماری کرونا سرانجام دعوت حق را لبیک گفت تا سومین شهید سلامت این شهرستان لقب بگیرد که در راه سلامت جامعه جان خود را تقدیم می‌کند.
۱
plusresetminus
دکتر عبدالرضا رودباری به قافله شهدای سلامت پیوست
علیرضا خانجانی مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: دکتر عبدالرضا رودباری ازجمله اعضای کادر درمان و جزو جراحان عمومی این شهرستان به شمار می‌آمد که در زمان فراگیری بیماری کرونا نیز از انجام وظایف خود نسبت به حفظ سلامت مردم عقب ننشست.

وی افزود: این حضور مجدانه در عرصه سلامت جامعه  به خصوص در زمان درگیری با بیماری کرونا سبب ابتلای وی به این ویروس منحوس شد که ابتدا در شهرستان تحت مراقبت قرار گرفت اما به علت شدت بالای بیماری از حدود دو ماه قبل به تهران منتقل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان طولانی شدن دوره درمان این پزشک جوان و متعهد در تهران، حاطرنشان کرد: درحالی که شرایط درمانی ویژه برای وی در نظر گرفته شده بود و امید به بهبودی می‌رفت اما سرانجام درمقابل این ویروس تسلیم شد.

این مسئول اضافه کرد: دکتر رودباری سومین شهید سلامت کادر درمان شهرستان در مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌آید که جان خود را برای حفظ سلامت جامعه و نجات جان مردم تقدیم کرده است.

وی گفت: پیش از این سرکار خانم کلثوم خون خروس از همکاران مرکز بهداشت شهرستان و دکتر مجتبی عابدینی از پزشکان عمومی حاذق نکا نیز به قافله شهدای سلامت پیوسته بودند تا اکنون نکا مفتخر به تقدیم سه شهید در این عرصه لقب بگیرد.

خانجانی با اشاره به عدم برگزاری مراسم تشییع باتوجه به فوق قرمز بودن شرایط کرونا در سطح این شهرستان، تصریح کرد: پیکر این شهید صبح فردا به شهرستان بازخواهد گشت و پس از برگزاری مراسم وداع بسیار مختصر به منظور خداحافظی همکاران و خانواده برای تدفین اعزام خواهد شد.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، آمارها در شهرستان نکا را از آمار اعلام شده در استان بالاتر برشمرد، افزود: از هر  ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نکایی، هفت نفر بیمار بستری کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان وجود دارد که نشان می‌دهد شهرستان نکا در وضعیت فوق قرمز قرار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا از مراجعه روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر به مراکز درمانی شهرستان نکا خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد روزانه هفت نفر بستری می‌شوند که این آمارها نگران کننده است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

این مسئول خواستار مراقبت جدی از سوی مردم شد و اضافه کرد: عدم توجه برخی از شهروندان به نکات بهداشتی سبب سخت‌تر شدن شرایط برای دیگر شهروندان و به خصوص کادر درمان شده که جان خود را کف دست گرفته‌اند.

وی گفت: باوجود همه دشواری‌ها کادر درمان در راه مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم پا پس نخواهند کشید اما از مردم نیز انتظار می‌رود که بیش از هر زمان دیگری حداقل برای همدردی با کادر درمان خسته از مواجه با این بیماری و خانواده‌هایشان بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴