تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۴۳۵۱۶۳
مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: از آنجایی که ۹۰ درصد اعتباراتمان وابسته به دولت است بیمه شدگان هم رایگان خدمات می‌گیرند، ردیف اعتباری پوشش بیمه‌ای‌مان را باید محکم‌تر و پایدارتر ببینیم چون وابسته به درآمد نیستیم.
۰
plusresetminus
ردیف اعتباری پوشش بیمه‌ای باید محکم‌تر بسته شود/ثبت‌نام 13 هزار مازندرانی در پوشش اجباری بیمه سلامت
به گزارش بلاغ، بیمه سلامت توانسته در جهت کاهش آلام نیازمندان گام های مهمی برداشته و موجبات استفاده عموم مردم از نعمت دفترچه بیمه سلامت را فراهم کند.

سازمان بیمه سلامت مازندران در راستای افزایش سطح کیفی خدمات بیمه ای به مردم  و همچنین گسترش دامنه خدمات خود اقدامات مطلوبی را تا کنون انجام داده است.

به مناسبت هفته خبرنگار رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران به همراه سید فخرالدین هاشمی‌جویباری مدیر روابط عمومی بیمه سلامت استان در دفتر بلاغ حضور یافتند.

در ادامه گفت و گوی بلاغ با مدیرکل بیمه سلامت مازندران را می‌خوانید.


*پزشک خانواده تا چه اندازه در بحث بیماران کرونایی موثر بوده است؟

شالوده و ساختار کاری پزشک خانواده طوری است که می‌تواند قبل از بروز هرگونه بحران در زمینه سلامت با شناختی که از جمعیت تحت پوشش دارد به دفاع مقابله تشخیص و درمان بپردازد.

شناختی که مجموعه پزشک خانواده از پرونده سلامت داشت پس از شیوع کرونا بهتر از سایر پزشکان با سرعت بالاتر و دقت بیشتری انجام شد.

در بحران کرونای سال گذشته همکاران ما ارتباط بالایی با مردم داشتند و توانستند توسط پل ارتباطی با مردم به آگاه‌سازی کمک کنند هر چند که برخی بسیار فعال بودند و فرااستانی عمل کردند.

پزشکان توانستند با ارتباط تلفنی با جمعیت تحت پوشش با مشاوره و به‌صورت مجازی به بیمه شده ارتباط برقرار کنند، در مازندران و استان فارس این اتفاق رخ داد امیدواریم این تجربه موفق در شرایط کرونا به تقویت مسیر پزشک خانواده کمک کند.

مداخله مردم به خانواده در این شرایط سخت و وجود اپیدمی کرونا می‌تواند موثر باشد تلفات و هزینه‌ها را کمتر می‌کند، با پایش مستمر پرونده سلامت افراد می‌توان اقدامات بهتری انجام داد.

در استان مازندران پیشگیری و پایش مستمر در قالب طرح پزشک خانواده اوضاع خوبی دارد، به راحتی می‌توانیم مقوله سلامت مردم را هدایت کنیم.

*وضعیت پرداختی‌ها به موسسات درمانی چگونه است؟

یکی از دلایل تاخیر جبری به مدت یه ماه و همچنین اعتبارات نامنظم موجب شد 5 و الی 6 ماه برسد در  پزشکی خانواده شهری در سال گذشته و امسال با حداقل تاخیر پرداخت داشتیم در برخی از حوزه‌ها پزشکان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفرکه در عرصه نسخه‌نویسی الکترونیک فعال هستند ۱۰ الی ۲۰ روزه پرداخت داشتیم.

در سال ۹۸ و ۹۹ پرداختی‌های‌ ما به‌روز است، غیر از بحث سنتی بودن برخی موسسات و اجبار تاخیری نداشتیم تلاشمان این است که با اجرایی شدن کامل نسخ‌نویسی پرداخت را به‌روزرسانی کنیم.

در حال حاضر با روش نوین نسخه‌نویسی الکترونیکی حدود ۷۰۰ پزشک در طرح ورود پیدا کردند اسناد و پول آمده است تا بازه زمانی را حذف شود، در سه ماهه چهارم ۹۸ به پرداختی‌ها سرعت دادیم تا دغدغه تامین اعتبار نداشته باشیم‌.



*استقبال پزشکان از نسخه الکترونیکی به چه صورت است؟

بیش از ۹۵ درصد همکاران پزشک و ۶۰ الی ۷۰ داروخانه از نسخه‌نویسی الکترونیک استقبال کردند بقیه تا بحث جاافتادن نرم افزار واحد منتظر خواهند ماند.

ما نرم افزار رایگان سلامت هم ارائه کردیم که برخی علاقمند نبودند و بستر کامل برای اجرای پروژه الکترونیک آماده است، تا با شفافیت بیشتر کار و پرداخت‌ها انجام شد.

 *حذف دفترچه‌های کاغذی به کجا رسید؟

از دو سال گذشته در بخش بستری ما بدون نیاز به دفترچه با ارئه کد ملی بیمه شده تاییدیه را می‌گیریم، در عرصه سرپایی اگر دفترچه فاقد اعتبار باشد به دفترچه و برگه نگاه نمی‌کنند با کد ملی تاییدیه و کد نسخه را دریافت می‌کنند بخاطر حفظ اطمینان همزمان بحث کاغذ و الکترونیک را داریم که نگرانی و خطایی نباشد.

بیمه‌شدگان با شماره‌گیری #۱۶۶۶* از طریق تلفن همراه حتی اگر اینترنت قطع بود می‌توانند کد استحقاق‌سنجی را با ورود کد ملی دریافت کنند.

سازمان بیمه سلامت به این سمت رفته که نیاز به ساخت دفترچه به نصف برسد، از آنجایی که زیرساخت ضریب نفوذ موبایل در کشور بسیار بالا است پیچیدگی خاصی ندارد چون روش نوعی است ولی مقاومت وجود دارد اما با سرعت پزشکان متخصص بیمارستان دولتی و خصوصی مشارکت کردند.

ریل‌گذاری در مقوله سلامت به سمت الکترونیکی شدن است و بدون استفاده از این سیستم به راحتی نمی‌توان کار کرد.

در آزمون وسع استان ما ۱۳ هزار ثبت نام کرده بودند برای ۸ هزار مورد پیامک آمد و دفترچه گرفتند نصف این تعداد در دهک یک و دو سه قرار گرفتند و مابقی در دهک‌های بعدی قرار گرفتند ، بر پایه کد ملی فرد گردش مالی تشخیص داده شد، قانون گذار یارانه سلامت را به قشر نیازمند جامعه می‌دهد‌.

اگر درآمد مالی افراد از ۴۰ درصد حقوق ماهیانه مصوب قانون کار در هر سال کمتر باشد رایگان بیمه می‌شوند اگر بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حقوق اعلامی ماهیانه اداره کار باشد نصف مبلغ و بیش از این نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان در هر سال پرداخت خواهند کرد که مبلغ سنگینی نیست، ۱۰ هزار نفر در مازندران بی‌بضاعت از این طرح استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین چالش که با آن روبرو هستید؟

از آنجایی که ۹۰ درصد اعتباراتمان وابسته به دولت است بیمه شدگان هم رایگان خدمات می‌گیرند، ردیف اعتباری پوشش بیمه‌ای مان را باید محکم‌تر و پایدارتر ببینیم چون وابسته به درآمد نیستیم، در مازندران یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده سلامت داریم که ۲۸۰ هزار نفر کارمند ۸۰ هزار نفر سایر اقشار هستند که ۷ درصد حقوق مبنایشان را به‌عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴