واکنش بخشدار گیلخواران به سرمایه‌گذارنماهای زمین‌خوار!

دستگاه‌های نظارتی با سرمایه‌گذارنماها برخورد قاطع کنند

تاریخ انتشارجمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۴۳۴۸۲۳
بخشدار گیلخواران در واکنش به سرمایه‌گذارهایی که بهانه انجام کار تولیدی زمین دریافت می‌کنند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند گفت: دستگاه‌های متولی باید برخورد و اقدام قاطعانه ای در برابر سرمایه‌گذارنماهایی که از زمین های بیت المال سواستفاده می‌کنند انجام دهند.
۰
plusresetminus
دستگاه‌های نظارتی با سرمایه‌گذارنماها برخورد قاطع کنند
محمدحسين فقیه در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه بخش گیخواران جز بخش‌های استراتژیک استان مازندران است اظهار کرد: 18 کیلومتر نوار ساحلی، کشت 45 نوع محصول کشاورزی و وجود شهرک صنعتی در این بخش آن را جز مناطق استراتژیک استان مازندارن قرار داده است. 
 
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های این بخش متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه نیست اظهار کرد:اولویت اول ما در این بخش مسئله آب_شرب و کشاورزی_ و جاده های مواصلاتی است.
 
بخشدار گیلخواران تصریح کرد: یکی از مشکلات بخش گیخواران توسعه شبکه مخابراتی بود که با نصب 3 دکل بی تی اس با اعتبار 6 میلیارد تومان و ترمیم شبکه‌های مخابراتی با اعتبار یک‌ونیم میلیارد تومان انجام شد.
 
فقیه یکی از اولویت‌های جدی در این بخش را تأمین آب کشاورزی دانست و افزود:1139 هکتار آبندان در این بخش وجود دارد که ظرفیت ذخیره سازی 31 میلیون متر مکعب آب را دارد و تا پایان شهریور ماه 2 قطعه آبندان دیگر به مساحت 22 هکتار در روستاهای مشک آباد و ایزدخیل به بهره‌برداری می‌رسد.
 
  وی یادآور شد: در سال 97 و 98 بیش از 680 هکتار از آبندان های این بخش با مشارکت 4 میلیارد تومانی مردم لایروبی شد. 
 
بخشدار گیلخواران همچنین به مشکل آب شرب در این بخش اشاره و عنوان کرد: از آنجایی که شهرستان جویبار خود تأمین کننده منابع آبی نیست و عرضه و تقاضا آب نیز متوازن نیست همواره با مشکل کم آبی مواجه هستیم که امیدواریم با احداث ایستگاه پمپاژ مجزا مشکل آب خطوط انتهایی این بخش حل خواهد شد.
 
فقیه دیگر مشکل جدی حوزه را جاده‌های مواصلاتی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از پیگیری‌ها ما در حوزه راه، تعریض جاده ساری به بهنمیر بود که با کمک نمایندگان سابق حوزه انتخابیه، ساری و بابلسر در قانون بودجه سال 98 و 99 مصوب و پیمانکار نیز اخذ شد اما سازمان برنامه و بودجه به دلیل الحاق کلمه لاریم، ایراد قانونی بر آن گرفت که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم برای اجرای آن کمک کنند.
 
وی از احداث جاده ساحلی در این بخش خبر داد و گفت: کمربندی بخش گیل‌خواران که اقدامات قانونی آن نیز انجام و پیمانکار مشخص شده و یک میلیارد تومان اعتبار نیز امسال به آن اختصاص یافته است که می‌تواند در توسعه اقتصاد گردشگری نقش بسزایی داشته باشد.
 
بخشدار گیلخواران در واکنش به افرادی که بهانه انجام کار تولیدی یا صنعتی زمین دریافت می‌کنند و در مقابل هیچ اقدامی نمی کنند بیان کرد:دستگاه‌های متولی باید در برابر سرمایه‌گذارنماهایی که به هر طریقی زمین های بیت المال این منطقه رابرای طرح‌های صنعتی، تولیدی یا گردشگری تصاحب می‌کنند و هیچ اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهند برخورد و اقدام قاطعی انجام دهند.
 
  فقیه افزود: در مقابل این افراد سرمایه‌گذارانی دارای اهلیت هستند که قصد تولید و اشتغالزایی دارند ولی یک متر زمین خالی هم وجود ندارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴