تاریخ انتشارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۴۳۴۶۹۰
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از احداث نخستین شهرک صنایع تبدیلی در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد و گفت: مقرر شد تا شهرک صنعتی شماره 3 ساری به مساحت 38 هکتار، به طور اختصاصی، به تنها و نخستین شهرک تخصصی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی تبدیل شود.
۰
plusresetminus
نخستین شهرک صنایع تبدیلی مازندران راه‌اندازی می‌شود/عملیات واگذاری زمین در آینده‌ای نزدیک
سیدمصطفی موسوی در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ از احداث نخستین شهرک صنایع تبدیلی در آینده‌ای نزدیک در مازندران خبر داد و گفت: یکی از نیازهای همیشگی استان که همیشه مورد غفلت قرار می‌گرفت، استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی پایه اقتصاد استان محسوب می‌شود، افزود: تولیدات کشاورزی ما در کشور هم در تولید مرکبات، هم در تولید برنج و هم در سایر محصولات کشاورزی صاحب جایگاه و دارای برند است، و لذا همواره استقرار صنایع تبدیلی به‌عنوان مطالبه جدی و نیاز استان مطرح بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، خاطرنشان کرد: این نیاز مبرم بدین جهت بوده است که استقرار آن می‌تواند ارزش افزوده بخش کشاورزی را ضمن چندین برابر شدن، نصیب خود استان کند و این در حالی است که در حال حاضر، محصولات کشاورزی را در استان تولید می‌کنیم اما این محصولات به استان‌های دیگر رفته و در آن‌جا با تبدیل به کنسانتره و سایر فرآورده‌ها، ارزش افزوده نصیب سایر استان‌ها می‌شود و دست ما همیشه در این بخش، خالی مانده است.

موسوی ادامه داد: بنابراین ما در اقدامی که با همکاری و حمایت نمایندگان مجلس استان و به‌ویژه نمایندگان مرکز استان صورت گرفت، پیشنهادی را تقدیم هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی کردیم، مصوب شد و مقرر شد تا در شهرک صنعتی شماره 3 ساری که عملیات اجرایی آن را آغاز کرده‌ایم و تا چند ماه آینده، عملیات واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: بر این اساس و با انجام اقدامات اولیه مقرر شد تا شهرک صنعتی شماره 3 ساری به مساحت 38 هکتار، به طور اختصاصی، به تنها و نخستین شهرک تخصصی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی تبدیل شود.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عنوان کرد: بنا است با حفظ صنایع کوچک و واحدهایی که در زمینه صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی فعال هستند در شهرک مستقر می‌شوند و جهت‌گیری صنعت هم انحصارا به همین سمت است و ان‌شاءالله با ایجاد این شهرک تخصصی، ما بتوانیم اولین گام را در استقرار واحدهای صنعتی در زمینه کشاورزی در استان مازندران برداریم تا بتوانیم از محصولات خدادادی که در کشاورزی استان مازندران تولی می‌شود، ارزش افزوده بیشتری بگیریم و همچنین ایجاد اشتغال بیشتری را در بخش صنعت، شاهد باشیم.

موسوی گفت: با استقرار این شهرک هم از محصولات کشاورزی تولید استان، استفاده بهینه‌ای می‌شود و هم از ایجاد اشتغال برای کاهش بیکاری، بهره ببریم.

وی اعلام کرد: با استقرار این شهرک، اگر حادثه‌ای هم نظیر حادثه برف دو سال گذشته در استان اتفاق افتاد و بسیاری از مرکبات ما آسیب دید اگر ما یک یا چند کارخانه کنسانتره بزرگ و مدرن داشتیم نگرانی نبود تا باغداران ما دسترنج خود را به استان‌های دیگری ببرند تا تبدیل به آب میوه شود و یا حتی بسیاری از مرکیات ما از بین برود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، افزود: اگر ان‌شاءالله به بهانه این شهرک، واحدهای این چنینی در زمینه کنسانتره، برنج، بسته‌بندی و فرآوری سایر محصولات غذایی و مرکبات ایجاد کنیم؛ این شهرک، فضایی خواهد بود که واحدهای این چنینی در استان مستقر شوند تا بتوانیم گام جدی را در استفاده از محصولات کشاورزی استان برداریم.

موسوی استقرار و راه‌اندازی این شهرک را تلفیق توأمان کشاورزی و صنعت و تحقق آرزوی دیرینه بخش کشاورزی برشمرد و گفت: این شهرک، نخستین شهرک صنایع تبدیلی استان است که به همین جهت، پیش بینی می‌شود استقبال خوبی نیز از سوی سرمایه‌گذاران این بخش، صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که با احداث این شهرک، چه میزان اشتغال را پیش بینی می‌کنید؛ اعلام کرد: این شهرک در فضایی به مساحت 38 هکتار تغییر کاربری و تملک شد که اگر ما 70 درصد آن را سهم استقرار واحدهای صنعتی بگیریم، حدود 27 هکتار آن به سرمایه‌گذاران، واگذار می‌شود و خوب بسته به نوع صنایع، اشتغال صورت می‌گیرد و باید دید چه صنایعی در این شهرک، مستقر می‌شوند و بسته به نوع فعالیت، میزان اشتغال‌زایی در هر واحد را پیش بینی کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، اضافه کرد: با این وجود، من این نوید را به هم استانی‌های مازندرانی می‌دهم که با توجه به اینکه این آمادگی در استان مازندران وجود دارد، به یاری خدا، این شهرک مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر، سرمایه‌گذاری یا سرمایه‌گذارانی برای احداث واحد صنعتی، اعلام آمادگی کرده است یا خیر، اذعان کرد: بله، سرمایه‌گذارانی آمده‌اند و درخواست داده‌اند و اعلام کرده‌اند ما آمادگی استقرار صنایع را داریم و در ادامه از ما تقاضای زمین در این شهرک کردند که ما هم اکنون در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های شهرک هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور همزمان با راه‌اندازی و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای استقرار صنایع در این شهرک در حال آماده‌سازی زیر ساخت‌های لازم در شهرک صنعتی شهید سلیمانی در بهشهر و گلوگاه هستیم و خوشبختانه طی روزهای گذشته موفق به جلب رضایت کمیته کشوری در بحث زیست محیطی شهرک بزرگ شرق استان شدیم که طی هفته آتی، مجوز آن به ما ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران،یادآور شد: برنامه ما این است که کار آماده سازی زیرساخت‌ها تا پایان اردیبهشت و اول خرداد پایان یابد تا واگذاری فاز اول این شهرک را به سرمایه‌گذاران، انجام دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما