تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۳۴۶۸۸
مسئول بسیج اصناف سپاه کربلا مازندران گفت: اصناف مازندران از ابتدای رزمایش کمک مومنانه تا کنون، بالغ بر 20 میلیارد تومان شامل کمک‌های نقدی و غیرنقدی به نیازمندان استان، کمک کردند.
۰
plusresetminus
مشارکت 20 میلیاردی اصناف در رزمایش کمک مومنانه/جزئیات برنامه‌های هفته بسیج اصناف اعلام شد
محمد ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از تغییر زمان برگزاری مراسم هفته بسیج اصناف سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: هر ساله به مناسبت فرارسیدن 4 شهریورماه، سالروز شهادت «مهدی عراقی» و روز بسیج اصناف، ویژه‌برنامه این ایام در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: طی سال‌جاری با توجه به آغاز ماه محرم از ابتدای شهریورماه، تصمیم سراسری سازمان بسیج اصناف بر این شد تا به جهت عدم تحت‌الشعاع قرار گرفتن مراسمات این ایام، ویژه برنامه هفته بسیج اصناف در سراسر کشور، از 18 الی 24 مردادماه برگزار شود.

مسئول بسیج اصناف سپاه کربلا مازندران، خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته، برگزاری مجازی یادواره 570 شهید اصناف مازندران می‌باشد که شهید شیرسوار و شهید بصیر از جمله شهدای شاخص اصناف استان به شمار می‌آیند.

این مسئول ادامه داد: از مجموع شهدای اصناف استان، 20 شهید جزو شهدای ترور هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ها با محدودیت‌هایی همراه است؛ عنوان کرد: تجلیل و دیدار از ایثارگران و رزمندگان جنگ تحمیلی نیز از برنامه‌های همیشگی این ایام است که با توجه به کرونا، سعی داریم تا این مراسم به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های بسیج اصناف در این ایام، برگزاری تریبون آزاد با مشارکت بسیج دانشجویی و بسیج رسانه در سطح بازار استان است که با هدف شناسایی مشکلات بازار به صورت میدانی و انتقال آن به مسئولان برای حل‌وفصل مطالبات صنفی بازاریان استان انجام می‌شود.

مسئول بسیج اصناف مازندران، اعلام کرد: در 22 شهر استان، دفاتر بسیج اصناف، فعال است و این دفاتر با مشارکت نزدیک و صمیمانه اتاق‌های اصناف و کسبه، در سطح شهرستان‌ها، مشغول فعالیت هستند.

این مسئول در ادامه به اقدامات و مشارکت چشمگیر بسیج اصناف در رزمایش کمک مومنانه در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: در رزمایش کمک مومنانه، بسیج اصناف، اتاق اصناف و بازاریان استان، تمام قد، پای کار بودند و اکنون نیز در تمام شهرستان‌ها هم در بحث کمک مومنانه مرحله اول و هم در رزمایش کمک مومنانه دهه ولایت و کرامت، بسیج اصناف در کنار اتاق اصناف، حضور فعالی داشته است.

ابراهیمی تصریح کرد: بازاریان استان، با لبیک جانانه به ندای مقام معظم رهبری، کمک‌های نقدی و غیرنقدی قابل توجهی را طی این ایام جهت مشارکت در رزمایش کمک مومنانه، تقدیم مراکز جمع‌آوری کمک‌ها کردند و در کنار این کمک‌ها، مشارکت پر رنگی در گندزدایی بازار، ضدعفونی کردن واحدهای صنفی و تهیه بسته‌های معیشتی از بازاریان استان، شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه کمک‌های نقدی و غیرنقدی کسبه در سطح همان شهرستان در میان جامعه هدف، تقسیم و توزیع شد؛ تاکید کرد: بازاریان مازندران طی ایام کرونا و در حضور پررنگ خود در رزمایش کمک مومنانه، تاکنون بالغ بر 20 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی داشته‌اند که به همت کسبه، اتاق اصناف و بسیج اصناف، محقق شد.

مسئول بسیج اصناف سپاه کربلا مازندران، مطرح کرد: ما طی این ایام، طرح بازرسان افتخاری بسیج اصناف را در دست اجرا داریم؛ چرا که با توجه به شیوع کرونا، از سوی ستاد ملی مقابله به کرونا اعلام شد که کسبه باید برای فعالیت، اقدام به اخذ بارکد سلامت  و نصب بر درب ورودی واحدهای صنفی خود کنند و با توجه به اینکه برخی از کسبه، این مطالبه ستاد کرونا را تمکین نکردند؛ با توافق و مشارکت بسیج اصناف و دانشگاه علوم پزشکی، بازرسان افتخاری بسیج اصناف در حال نظارت بر بازار جهت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای محفوط ماندن سلامت کسبه و شهروندان، هستند.

ابراهیمی مهم‌ترین مشکل حال حاضر کسبه و اصناف استان را کم توجهی مسئولان به بازار، علی‌رغم حضور پررنگ اصناف در تمامی صحنه‌های انقلاب برشمرد و افزود: اگر بازار، محفوط بماند و آرامش در بازار حاکم باشد، قطعا جامعه نیز محفوظ خواهد ماند و نشاط و آرامش مردم نیز تداوم خواهد پیدا کرد.

وی متذکر شد: هر چه تلاطم و بی‌قانونی موجود در بازار، بیشتر باشد، از آن طرف مردم نیز در رنج هستند و دچار یأس، نا امیدی و بی رغبتی نسبت به جامعه می‌شوند.

مسئول بسیج اصناف سپاه کربلا مازندران، اذعان کرد: اگر مسئولان، با دقت، برای حل مشکلات فعلی بازار، توجه کنند، در واقع به نشاط و آرامش کل جامعه، کمک کرده‌اند و شاهد تنش‌های ناشی از این اتفاقات در بازار و جامعه نخواهیم بود.

ابراهیمی یادآور شد: در شرایط فعلی و با توجه به گرانی‌های موجود در بازار، انتظار ما از بازاریان، کم‌تر و از مسئولان بیشتر است و از مسئولان می‌خواهیم توجه بیشتری به مشکلات اقتصادی مردم داشته باشند.

وی گفت: از مسئولان توقع داریم تا نظارت‌ها بر بازار را بیشتر کنند و سودجویانی که در شرایط بحرانی فعلی، به‌دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌الود و به‌دنبال منافع شخصی خود از دل تنش‌های بازار هستند، برخورد قاطعی داشته باشند تا با سودجویی تعداد محدودی در دل بازار، کل بازار دچار چالش نشود و نگاه همه به سمت بازار نچرخد.

مسئول بسیج اصناف سپاه کربلا مازندران، افزود: بازار ما، بازاری متدین و مردم‌داری است و دغدغه غالب کسبه، حل مشکلات مردم است، اما برخی سودجو، دست به اقداماتی می‌زنند که دود این کار به چشم تمام کسبه می‌رود.

وی در پایان از تمام بازاریان با انصافی که طی این ایام، دغدغه حل مشکلات مردم را داشتند و با فروش کالاها با قیمت منصفانه و همچنین مشارکت در رزمایش کمک مومنانه، سعی در کم کردن چالش‌های جامعه داشتند، تقدیر و تشکر کرد و از مسئولان خواست تا در راستای حل مشکلات موجود کسبه، اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش بلاغ، استان مازندران بیش از 160 هزار واحد صنفی دارد که بنا بر آمار غیر رسمی، جامعه هدف بازار استان جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴