تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۳۳۹۲۹
کارشناس مسائل استراتژیک گفت: خطرناکترین جنگ، جنگ بدون شلیک است و آن جنگ ذهنی و روانی است، جنگی که نتیجه آن این باشد که یک ملت بپذیرد که باید برای بقای اربابی ارباب-هژمون-رعیت بماند.
۰
plusresetminus
جنگ بدون شلیک، خطرناک‌ترین نوع جنگ است/مأموریت جریان تحریف چیست؟
میثم معافی در گقت‌وگو بلاغ، با اشاره به سریال تلویزیونی پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی که در ۴۰ قسمت در سال ۱۳۷۹ از شبکه ۳ سیما ایران پخش شد، اظهار کرد: این سریال روایتی از روابط ارباب و رعیتی با موضوع قراردادن زندگی خانواده یک ارباب و حضور دختری جوان با عنوان همسر دوم ارباب بود که به نمایش شرایط جدید و مخالفت‌های خانواده ارباب همسر اول و عواقب و عوارض چنین حضوری می‌پرداخت.
وی افزود: در آن سریال همسر نازای اول ارباب از دختر زیبای رعیت که بسیار جوان هم بود خواستگاری کرد و دیالوگ حساس زن اول ارباب باتوجه به تردید و نارضایتی دختر رعیت تداعی فرهنگ ارباب و رعیتی و پذیرش ارزش‌های استعماری است که گفت : همه دخترهای زیبا(جوان) دوست دارند زن ارباب(پیر) بشوند.

کارشناس مسائل استراتژیک به روایت رابطه ارباب و رعیتی در فیلم پرداخت و خاطرنشان کرد: فرهنگ اربابی و نوع نگاه خانی و خاندانی اقتضا می‌کرد که اگر دختر جوانی بنابر دستور ارباب پیر، باید زن دوم او باشد، پس باید باشد هرچند تمام رویاهای جوانی‌اش در خانه ارباب نابود شود چون رعیت است.

وی با بسط موضوعیت و روایت این فیلم به سازوکار حکمرانی رایج در جامعه جهانی، گفت: یکی از برجسته‌ترین شاخص‌های جریان تحریف-نه تنها در داخل ایران بلکه در منطقه و حتی در جهان- گرم کردن تنور تسلط روانی فرهنگ ارباب و رعیتی است.

معافی با کنایه به اشارات متفکران جریان روشنفکر غرب‌زده در کشور، تصریح کرد: آقای محمود سریع القلم که یکی از تئوریسین‌های به اصطلاح جریان اعتدال است به صراحت در کتاب ایران و جهانی شدن که به سفارش مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درسال ۱۳۸۴ منتشر شد می‌گوید که «راه پیشرفت، الحاق به نظم نوین جهانی-همان کدخدای جهان- است و حق طبیعی کشورهای قدرتمند است که قواعد جهانی را -براساس منافع خود- تنظیم کنند».

وی افزود: این تئوری و تئوری‌های از این دست می‌خواهند تمام رویاهای یک ملت پویا، آرمان‌خواه و انقلابی را بر باد فنای شیطان بزرگ دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه جنگ بدون شلیک را خطرناک‌ترین جنگ توصیف و اذعان کرد: خطرناکترین جنگ، جنگ بدون شلیک است و آن جنگ ذهنی و روانی است، جنگی که نتیجه آن این باشد که یک ملت بپذیرد که باید برای بقای اربابی ارباب-هژمون-رعیت بماند.

وی نظام سلطه را دارای پنج لایه برشمرد و گفت: لایه اول به عنوان هسته مرکزی و شامل آمریکا و برخی قدرت‌های جهان، لایه دوم به نام لایه پیرامون در بر گیرنده اروپای غربی، لایه سوم یعنی پیرامون پیرامون متشکل از اروپای شرقی ازجمله اکراین، لایه چهارم به نام لایه حاشیه مانند کشورهای عربی منطقه یا ترکیه که ۶۰ سال تلاش کرد به لایه سوم ارتقاء یابد اما اجازه نیافت و در انتها لایه لایه حاشیه حاشیه به عنوان پنجمین لایه متشکل از کشورهای فقیر آفریقایی و سایر کشورها می‌شود.

معافی با تبیین نظر جامعه جهانی در مورد ایران اسلامی در این پازل، تأکید کرد: بزرگترین نقشی که نظام سلطه جهانی به کشوری مانند ایران اگر بدهد توقف در لایه چهارم است و فرجام برجام هم آنچه که جریان تحریف به دنبال آن بود پذیرفتن نقش توسط ایران در دایره منافع و نظم آمریکایی است که به برکت مکتب سلیمانی نقشه‌ها نقش برآب شد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما