تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۳۳۵۵۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه از اجرای مرحله دوم کمک مومنانه در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
اجرای مرحله دوم کمک مومنانه در سوادکوه/نهادها به صورت جزیره‌ای عمل نکنند
سیدموسی حسین‌نژاد در گفت وگو با بلاغ، ضمن قدردانی از همه کسانی که در مرحله نخست رزمایش مومنانه خوش درخشیدند و به وظیفه خود آگاه بوده و با حس مسئولیت‌پذیری،نوع دوستی خود را وقف کردند تا مردم را به رفاه نسبی برسانند به ظرفیت‌های سوادکوه اشاره و اظهار کرد:عمر طولانی کرونا موجب خستگی مدافعان سلامت و مردم شد.

وی با تشریح اقدامات و اجرای موفق مرحله نخست رزمایش خاطرنشان کرد:با همت روسای ادارات، خیرین و مردم ولایتمدار شهرستان سوادکوه سبدهای کالا در مرحله نخست رزمایش مومنانه تکمیل شد، رزمایش موفق و اثربخش کمک مومنانه در در این مرحله مردم را امیدوار کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه  در موج دوم مردم خطرات ویروس کرونا را فراموش کردند و مسافران اهمیت کووید 19 را از یاد برده‌اند، تصریح کرد: نادیده گرفتن خطرات و اهمیت این ویروس، شیوع ویروس را در جامعه افزایش داده است و شهرستان تحت فشار ناشی از شیوع این ویروس قرار گیرد.

 این مسئول آورده مرحله نخست رزمایش مومنانه را 288 میلیون تومان اعلام و اظهار کرد:سه هزار و 342 سبد کالا که ارزش هر سبد سیصد و 50 هزار تومان بوده بین اقشار مختلف توزیع شد و در مجموع یک میلیارد و ششصد و نود و هفت میلیون تومان برای تهیه سبدهای کالاهزینه شد.

حسین‌نژاد افزود: در مرحله نخست رزمایش سبد کالا بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، آبشار عاطفه‌ها، رانندگان حمل و نقل عمومی و بسیاری از اقشاری که در این مدت دچار آسیب شدند در غالب کارت هدیه، نقدی و بسته‌های معیشتی توزیع شد.

وی گفت: در کل استان مازندران در شهرستان‌های 22 گانه  94هزار سبد کالا به ارزش 124 میلیارد تومان  توزیع شد که سهم شهرستان سوادکوه بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با بیان اینکه مردم قدردان حافظان نظام و مسئولان پرتلاش که مردم را رها نکردند هستند و در این شرایط بحرانی در حوزه معیشت، گرانی‌ها از سوی مردم برای کشور مشکلی ایجاد نشد، افزود: همیشه  قشر ضعیف مورد سوءاستفاده رسانه‌های معاند قرار می‌گیرند که باید با کمک و حمایت اقشار آسیب‌پذیر دست دشمنان را کوتاه کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با تشکیل قرارگاه ستادی با محوریت امام جمعه شهرستان و حضور نهادهای خدمتگذار همچون فرمانداری، سپاه و بسیج و سایر ارگان‌ها برای کمک به مردم آسیب پذیر بسیج عمومی شدند.

حسین‌نژاد این شرایط را تمرین تاکتیکی دانست که باید با داشته‌های خود به صورت قرارگاهی عمل کنیم، افزود:بیماری کرونا موجب رنجش مردم شده است و شایسته نیست مردم با وجود خدمتگزران نظام از لحاظ معیشت هم با مشکل مواجه شوند و عرصه برآنها تنگ شود.

وی با اشاره به دستورالعمل ستاد استانی رزمایش مومنانه گفت:نهادها به صورت جزیره‌ای عمل نکنند تا در شناسایی افراد کم برخوردار و نیازمندان تقاطع‌گیری شود، آمارهای تهیه و توزیع سبد کلا در جامعه هدف از سوی ادارات و نهادها اعلام شود تا پیوست فرهنگی و اقتصادی رزمایش حفظ شده و از دوگانگی‌ها جلوگیری شود.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه افزود:مرحله دوم کمک مومنانه از عید قربان آغاز شده است و در این مرحله در سه مقطع زمانی عیدقربان تا غدیر، دهه نخست ماه محرم و دهه آخر ماه صفر با استفاده از توان ادارات و نهاد‌ها، مردم، سپاه و بسیج و خیرین  اجرا می‌شود.

 این مسئول اظهار کرد: باتوجه به اینکه فاز دوم با آغاز سال تحصیلی جدید هم  مقارن می‌شود در این فاز لوازم التحریر، کیف و کفش نیز مدنظر قرار گرفته شد تا بتوان متناسب با نوع و سطح نیاز خانواده‌ها به رفع مشکلات آنان پرداخت.

حسین‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد:خانواده‌های مدنظر در مرحله دوم رزمایش از پایش صورت گرفته نسبت به آمار خانواده‌های مرحله نخست در شهرستان به شمار می‌آیند و آمارها از سوی نهادهای متولی به روزرسانی و اعلام می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴