کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا خبر داد

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در نکا با یک ابتکار/ پیش‌بینی بیش از 20 هزار بسته معیشتی در مرحله دوم

11 مرداد 1399 ساعت 16:42

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در نکا از عید سعید قربان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود میزان کمک‌ها در این مرحله از 20 هزار مورد مرحله اول در شهرستان پیشی بگیرد.


مجیدرضا شعبانی در گفت‌وگو با بلاغ با اشاره به آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شهرستان نکا همزمان با سراسر کشور و استان، اظهار کرد: تجربه موفق و کاربردی مرحله اول اجرای رزمایش کمک مومنانه در کشور به علت شیوع بیماری کرونا سبب شد تا بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب این حرکت عظیم مردمی ادامه پیدا کند.

وی افزود: برهمین اساس در نکا نیز با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با محوریت امام جمعه شهرستان و حضور نهادهای خدمتگذار همچون فرمانداری، سپاه و بسیج و سایر ارگان‌ها اقدامات لازم پیش از آغاز مرحله دوم تدارک دیده شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با بیان ادامه نخستین فاز از مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: فاز اول این مرحله از عید قربان در نکا آغاز شده و تا عید قربان ادامه دارد، فازهای دوم و سوم این مرحله از رزمایش کمک مومنانه در دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر با به کارگیری ظرفیت مجمع خیران محرومیت‌زدایی شهرستان و کمک‌های مردمی اجرا خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: پس از برگزاری جلسات قرارگاه شهرستانی امام حسن مجتبی(ع) در نکا، قرارگاه‌های محلات نیز به صورت بومی تشکیل و موارد ابلاغ شد تا به صورت رسمی این مرحله آغاز شود.

وی گفت: در فاز اول این مرحله علاوه بر فعالیت گروه‌های مختلف مردمی از موکب و دفتر خدمات رضوی گرفته تا آبشار عاطفه‌ها و هیئات مذهبی، یک برنامه واحد شهرستانی نیز طی هفته پیش رو با بیش از دو هزار سبد کالا به صورت نمادین در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان در نظر گرفته  است.

شعبانی میزان کمک‌ها از نظر کیفی و کمی در مرحله دوم را بنابر پیش‌بینی‌ها بهتر از مرحله اول متصور شد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در مرحله دوم به علت همزمانی با ماه‌های محرم و صفر، جهت‌دهی و افزایش اطعام‌دهی‌ها و نذورات مردمی، جمع کمک‌های دریافتی و توزیع شده بیش از مرحله اول شود.

وی افزود: باتوجه به در ابهام قرار داشتن پیاده‌روی اربعین که در صورت عدم برگزاری آن و سوق داده شدن نذورات آن به سمت کمک مومنانه به نظر می‌رسد آمار کمک‌ها در مرحله اول از آمار ۲۰ هزار کمک ثبت شده در مرحله اول نیز پیشی بگیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا درمورد تعداد کمک‌های قابل پیش‌بینی در فاز اول این مرحله در شهرستان نیز اذعان کرد: برآوردها بر این است که در این فاز، تعداد بین پنج تا ۶ هزار بسته معیشتی آماده و میان جامعه هدف توزیع شود.

این مسئول به موضوعات در نظر گرفته شده در این مرحله نیز پرداخت و اضافه کرد: این مرحله بیشتر تمرکز بر روی کمک‌ها درقالب کارت هدیه برای پرداخت قبوض، اجاره منازل و مشکلات مالی بعضی از خانواده‌ها می‌باشد که میانگین هر بسته ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: یکی از موضوعات در نظر گرفته شده مربوط به تهیه و اهدای جهیزیه نوعروسان می‌شود که در روز اجرای متمرکز شهرستانی در مصلی امام خمینی(ع) نیز تعدادی از این بسته‌های جهیزیه کامل آماده و اهدا خواهند شد.

شعبانی تأکید کرد: باتوجه به اینکه فاز دوم با آغاز سال تحصیلی جدید مقارن می‌شود در این فاز لوازم تحریر، کیف و کفش نیز به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته شده تا بتوان بیشتر متناسب با نوع و سطح نیاز خانواده‌ها به رفع مشکلات آنان پرداخت.

وی از اجرای ابتکاری تازه برای مداومت در کمک مومنانه به خانواده‌های مد نظر، افزود: می‌خواهیم برای خانواده‌های در پوشش این مرحله از رزمایش افرادی را به عنوان سرپرستانی از خیران تعیین کنیم که از ابتکارات مرحله دوم به شمار می‌آید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا بیان کرد: خانواده‌های مد نظر در مرحله دوم رزمایش از پایش صورت گرفته نسبت به آمار خانواده‌های مرحله اول در شهرستان به شمار می‌آیند که نام آن‌ها با به روزرسانی صورت گرفته برای این دور در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: همچنین در این مرحله نیز مانند مرحله اول توزیع غذای گرم و گوشت قربانی براساس آنچه از از سوی خیران و نذورات مردمی به دست می‌آید در دستور کار قرار دارد که در بسته‌های معیشتی گنجانده خواهند شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 433398

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/433398/آغاز-مرحله-دوم-رزمایش-کمک-مومنانه-نکا-یک-ابتکار-پیش-بینی-بیش-20-هزار-بسته-معیشتی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com