تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۳۳۳۵۲
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه از عید قربان مانند سایر نقاط کشور در استان مازندران نیز آغاز شده و تا پایان ماه صفر نیز ادامه پیدا خواهد کرد البته این پایان این رزمایش نیست و تا پایان بیماری کرونا ادامه پیدا خواهد کرد.
۰
plusresetminus
رزمایش کمک مومنانه تا برگشت به وضعیت عادی ادامه دارد/ پیش‌بینی توزیع 300 هزار بسته در مرحله دوم مازندران
غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با بلاغ با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تداوم کمک مومنانه در سطح کشور، اظهار کرد: در هفته‌های گذشته قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به عنوان ستاد برنامه‌ریزی و اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه مازندران با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، فرمانده سپاه و دیگر اعضای ستاد در استان تشکیل شد.

وی افزود: در نهایت دستورالعملی با امضای نماینده ولی فقیه در استان به استانداری و سپاه در همه شهرستان‌ها ابلاغ شد تا مانند مرحله اول ستادهای شهرستانی شکل گرفته و برای جمع‌آوری کمک‌های مرحله دوم رزمایش اقدام شود.

عضو هیئت امنای رزمایش کمک مومنانه در مازندران با بیان نیاز به تبلیغ کار در رسانه‌ها برای آگاهی بیشتر مردم خاطرنشان کرد: قرار شد تا از طریق صداوسیمای مازندران با کمک مجمع خیرین محرومیت‌زدایی تبلیغات لازم در این زمینه صورت پذیرد تا بتوان کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرد.

این مسئول اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که در این طرح قرار شد تا با جمع‌آوری اطلاعات و آمار کسب شده که در مرحله اول صورت گرفته، سازماندهی و ساماندهی دقیق‌تری برای توزیع این کمک‌ها انجام گیرد تا ضمن تقویت بانک آماری موجود، کمک‌ها با نظام بهتری توزیع شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش اول این مرحله از عید سعید قربان آغاز شده و تا عید بزرگ ادامه پیدا خواهد کرد البته این رویکرد بنابر نظر رهبر معظم انقلاب قطع نخواهد شد و تداوم دارد به صورتی که تا زمان وجود این بیماری قرار است همچنان از مردم و توان آن‌ها برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر استفاده شود.
 
* از لوازم‌ تحریر تا کمک‌های مالی

شریعتی درمورد جزئیات و کیفیت بسته‌های در نظر گرفته شده در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه در سطح استان نیز تصریح کرد: مرحله دوم رزمایش در سه بازه زمانی برنامه‌ریزی شده که علاوه بر دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر بخش‌های دوم و وسوم این مرحله از رزمایش خواهند بود.

وی افزود: در بازه‌های زمانی اول و دوم مرحله دوم یعنی در دهه ولایت و دهه اول محرم بنا شد تا بیشتر به لوازم تحریر، کفش، لباس و در مواردی کمک‌های نقدی برای خانواده‌های مد نظر توجه شود.

نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی کمک‌های بازه زمانی سوم را بیشتر برای حل مشکلات مالی خانواده‌ها برشمرد و اذعان کرد: در بازه زمانی سوم حل مشکل مالی متضررین در زمینه کسب و کارها مد نظر قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: برای هریک از بازه‌های زمانی سه گانه در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سطح استان مازندران حداقل ۹۴ هزار بسته در نظر گرفته شده که البته باتوجه به افزایش مشارکت‌های مردمی به خصوص در ماه محرم احتمال افزایش هر بازه زمانی به بیش از ۱۰۰ هزار بسته نیز وجود دارد.

وی گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و اهتمام به کاستن از فشار اقتصادی وارد آمده بر خانواده‌ها یقینا این کمک‌ها به عنوان حلال مشکلات نبوده و تنها مرهمی برای کم شدن فشار از روی اقشار آسیب‌پذیر است و برهمین اساس متوسط ارزش هر بسته کمک ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴