تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۳۳۳۲۶
اینجا نقطه پایان است، بوی سدر و کافور سکوت عجیبی در فضا ایجاد کرده بود، اما در چهرها تردیدی موج نمی زند، انگار هیچ چیزی از ویروس وحشتناک کرونا نمی‌دانند.
۰
plusresetminus
روحانیون جهادی عاشقانه به میدان آمده‌اند/مسئولان برای گفتن حداقل «خسته نباشید» بهانه دارند!
به گزارش بلاغ؛ اینجا نقطه پایان است، بوی سدر و کافور سکوت عجیبی در فضا ایجاد کرده بود، اما در چهره ها تردیدی موج نمی زند، انگار هیچ چیزی از ویروس وحشتناک کرونا نمی دانند، لباس هایشان گرمای طاقت فرسایی می خواهد و شجاعتی بی نظیر که باعث شده دواطلبانه به جنگ با کرونا بروند.

این روزها خط مقدم را در کادر درمان و اینجا انتهای خط می توان دید که چطور خستگی شان را به دوش می کشند و با وجودی که نای حرف زدن هم نمی ماند، عاشقانه شرایط مرگ اوری را تحمل می کنند.

اینجا بوی مرگ فضای پر التهابی را ایجاد کرده، نفس که می کشی عرق سردی بر پیشانی ات موج می زند، هجم روح بزرگشان را به راحتی نمی توان درک کرد که چطور بدون حتی مبلغی یا وعده ای جان عزیزشان را پیش کش می کنند، درکش روح بزرگی می خواهد، ادم‌های این اتاق بیشتر شبیه افسانه ها هستند، اسطوره های که از خواندن آن لذت می بریم امروز در روبه روی چشمانم می بینم، انسان‌های ساده و معمولی که هیچ چیز جز رضایت خدا برایشان مفهمومی ندارد و آن را با هیچ لذتی در دنیا قیاس نمی کنند.

برخلاف تصورم، بیشتر از ما ویروس کرونا اطلاعات دارند، به چشم شاهد افراد زیادی هستند که دچار این بیماری شدند و کرونا اتمام زندگی شان بوده، اما با این وجود برای اینکه احکام دین بر زمین نماند، پرچمدار از خودگذشتی شده اند.
 
 حسن رحمتی مسئول تغسیل میت های کرونایی آمل در گفتگو خبرنگار ما با اشاره به اینکه در 5 روز گذشته بیش از 40 میت کورنایی داشتیم، گفت: در شیوع پیک دوم کورنا متاسفانه افزایش چشمگیری را شاهد بودیم، بطوری که در یک روز 14 میت برای تغسیل آمار ناراحت کننده ای است، که برخی از انان جوان هستند در حالی که در دوره قبل اکثریت میانسال بودند.

وی با بیان اینکه نیروهای جهادی بدون هیچ چشم داشتی به غسل و دفن میت می پردازند، عنوان کرد: فشار کار زیاد است و نیرو کم داریم با این وجود هیچ مبلغی دریافت نمی کنند و با هزینه شخصی خود می‌آیند.

مسئول تغسیل میت های کرونایی آمل تصریح کرد: فراخوان داده ایم اما کمتر کسی حاضر می شود که بیاید، افرادی ادعا می کنند و از دینداری حرف می زنند، الان کجا هستند؟!

وی اوضاع امروز را تکرار واقعه کربلا خواند و اظهار کرد: در واقعه کربلا دین فراموش شده بود، چاره جزء شهادت امام نبود تا کفه ترازو بر علیه باطل سنگینی نکند، امروز نیز احکام دینی بخاطر ترس در حال فراموش شدن است، اما تعدادی هستند که جان خود را بر کف دستانشان می‌گذارند تا احکام دین اجرا شود.

امام جماعت برتر آمل ادامه داد: در اوایل بیماران کرونایی بدون غسل دفن می شدند که برای خانوادههای آنان بسیار ناراحت کننده بود و داغشان دوچندان می شد، تا زمانی که مقام معظم رهبری فتوا به غسل بیماران فوت شده از کرونا دادند، که شهرستان آمل جزء شهرهای پیشگام در شروع این کار در استان بود.

وی از پنج ماه فعالیت این گروه جهادی گفت: کار را با حجت السلام رمضانی، آشنا شروع کردیم و با تیم 7 نفره خواهران و برادران طلبه ادامه دایم که در این میان چند نفر چون حجت السلام رمضانی و آشنا درگیر بیماری کرونا شدند.

رحمتی از افزایش فوتی ها در این چند روز گذشته بیان کرد و افزود: فوتی ها زیاد شدند و کار سخت تر شده است، شیفت بندی می کنیم تا کارها عقب نیافتد، جنازها آلوده است و با یک اشتباه کوچک می تواند جبران ناپذیر باشد، استرس روحی زیاد و فشار کار باعث نمی شود متوقف شویم و همچنان ایستادگی می کنیم، با وجود شرایط موجود داروهایم را اضافه کرده ام تا بتوانم حجم کار بیشتری را انجام دهم.

وی از عدم توجه مسئولین ابراز گله مندی کرد و افزود: برخی مسئولین به جای اینکه بیایند و حداقل خسته نباشید بگویند، طعنه می زنند، به برخی از مسولین می گوییم با حضور خود باعث شوید طلبه ها انرژی بگیرند، بهانه می آورند  و حتی از حمایت معنوی نیز خودداری می کنند.

امام جمعه مسجد امام موسی بن جعفر( ع) آمل خاطرنشان کرد: دلگرمی ما زمانی است که خانوادههای متوفی برایمان دعا می کنند و با وجودی که داغ دیده هستند از اینکه در این شرایط بخصوص برای عزیزانشان احکام میت را انجام داده ایم، تشکر می کنند، اینجاست که انرژی و توان می گیریم تا ادامه دهیم.

وی از همکاری پرسنل آرامستان امامزاده عبدالله تشکر کرد و افزود: همکاری خیلی خوبی با هم داریم، تجهیزات زیادی در اختیار ما قرار داده اند و کمک حال ما هستند.

رحمتی در پایان خاطرنشان کرد: باید در جایگاه و لباسی که هستیم، عمل کنیم، شعار دادن هیچ منفعتی برای جامعه ندارد، اگر هر کسی در حد توان عمل کند مشکلات حل خواهند شد.
 
در بیرون از اینجا صدای جیغ و فریاد به گوش می رسد، در را که باز می‌کنی صداها بلند تر می شود و لااله الا الله طنین نقطه پایان خط است، همدردری برای داغداران می کنند، نماز و تا دفن میت همراهشان هستند و بعد سراغ میت دیگر ، بوی کافور و سدر دیگر می‌روند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴