تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۲۲۵۸۷
کارشناس مسائل راهبردی گفت: در اوج اغتشاشات 98 سفیر بریتانیای خبیث در خیابان‌های تهران که درحال جاسوسی بود دستگیر می‌شود اما واکنشی از ناحیه مسئولان مرتبط دیده نشد و امروز نه تنها با آن جاسوس انگلیسی برخورد نشد بلکه به یک جاسوس آلمانی دیگر نیز خیر مقدم گفته شد و اینگونه امور در صورت استمرار می‌تواند خطرساز باشد.
۰
plusresetminus
خیرمقدم خطرساز به سفیر امنیتی آلمان در ایران/آمریکا پشت سر اقدام آلمان پنهان است
میثم معافی در گفت‌وگو با بلاغ اظهار کرد: این روزها مردم در حالیکزه که درحال عبور ازدوران کرونا هستند متعجب شدند که چطور ایران اعتبارنامه سفیر نه تنها مشکوک بلکه آشکار آلمان که بخشی از عالی‌رتبه‌ترین شخصیت‌های امنیتی آلمان محسوب می‌شود راپذیرفت و تعجب بیشتر که چطور آلمان یک چنین شخصیتی را به عنوان سفیر معرفی کرد و با چه تحلیل و برداشتی به این نتیجه رسید که ایران اعتبارنامه یک چنین فردی را می‌پذیرد.

وی افزود: اگر روزی در ایران اسلامی سفارتی به عنوان جاسوسخانه تسخیر شد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های متعارف بین‌المللی است و حضور یک جاسوس به اصطلاح مدل شده در سفارتخانه آلمان می‌تواند پروژه جاسوسی به رسمیت شناخته شود که اگر توسط مسئولان توجه نشود طبیعی است که هنوز فتوای امام خمینی(ره) و نظریه انقلاب دوم مهمتر از انقلاب اول مصداق پیدا خواهد کرد که نتیجه آن کاملا شناخته شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کر: افراد و کشورها باید پروتکل‌های سیاسی و بین‌المللی سفارت را رعایت کنند به همین دلیل رسانه‌های دنیا و داخل متعجب شدند که چطور آلمان معرفی کرد و چطور ایران پذیرفت.

وی گفت: اقدام دولت آلمان در قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در لیست تروریست‌ها، سیاستی متأثر از سیاست‌های استکباری و صهیونیستی است که اخیرا شکل گرفت و این درحالی است که لبنان و حزب‌الله عمق استراتژیک جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند و باتوجه به نقش سید حسن نصرالله در تقویت جبهه مقاومت و نگرانی دشمنان از نقش وی در آینده جهان اسلام، به نظر می‌رسد آلمانی‌ها با این اقدام می‌خواهند سد دیگری در مقابل جبهه مقاومت ایجاد کنند و به عنوان فوروارد اسرائیل عمل می‌کنند بنابراین چرا به جای برخوردفعالانه با چنین دولتی باید به سفیر جاسوس آن‌ها در تهران خیر مقدم گفت.

معافی تصریح کرد: پذیرفتن یک نیروی عالی‌رتبه امنیتی که سابقه همکاری با رژیم اشغالگر قدس را هم به عنوان رزومه عملیاتی دارد معادل پذیرفتن یک صهیونیست خواهد بود، مشخص است که آمریکا در پشت سر اقدام آلمان پنهان است و نظام سلطه جهانی با تقسیم مأموریت به دنبال هدف مشترک خواهند بود.

وی افزود: چرا تفکری در داخل کشور گرفتار گرداب تقسیم‌بندی‌های کاذب است، ذهنیتی آلوده و ناکارا که اروپا را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند، آلمان را بهتر از انگلیس و فرانسه را بهتر از هر دو، اوباما را بهتر از ترامپ و حزب دمکرات را بهتر از جمهوری‌خواه می‌داند و با همین تقسیم‌بندی‌های کاذب به سراب برجام امید بستیم و امروز به مرحله خسارت محض شیفت پیدا کردیم.

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: تعلل در برخورد با این مسائل در وزارت امور خارجه به یک رویه تبدیل شده و یکی از موضوعاتی که باعث طرح موضوع استیضاح آقای ظریف شد همین رویه غلط بود درحالیکه وزیر خارجه ما باید در مواضع اینطور به دشمنان ما القاء کند که ایران امروز، ایران 50 سال پیش و ایران قاجار و پهلوی نیست بلکه ایران امروز مقتدرترین نظام اسلامی جهان است.

وی گفت: اینکه بیشترین سفر خارجی را برای کشور همین وزیر خارجه ما انجام داد و کمترین آورده را به همراه داشته است و در برجام هم ضربه‌هایی به ایران زده شد به دلیل اعتماد به غرب بود، هست و خواهد بود.

معافی تأکید کرد: از مجلس و منتخبین محترمی که چند روز آینده وکالت ملت را رسما برعهده خواهند گرفت خواستار مطالبه‌گری قاطع هستیم چرا که تا چند روز آینده باید در افتتاحیه مجلس شورای اسلامی سوگند به کلام‌الله یاد کنند تا به منافع ملی و امنیت ملی پایبند باشند و چه بسا شیطنت‌های کشورهای سرکرده اروپایی خلاف امنیت این ملت زجر کشیده است.

وی افزود: انقلاب ما انقلاب اسلامی و جمهوری ما نیز جمهوری اسلامی است نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد و کشور مستقل تحت ولایت ائمه اطهار(ع) و امامان معصوم با اعتقادات و تفکرات ناب حضرت امام(ره) که در سال ۵۷ دنیا را به لرزه درآورد در آن وادادگی معنایی ندارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: در اوج اغتشاشات 98 سفیر بریتانیای خبیث در خیابان‌های تهران که درحال جاسوسی بود دستگیر می‌شود اما واکنشی از ناحیه مسئولان مرتبط دیده نشد و امروز نه تنها با آن جاسوس انگلیسی برخورد نشد بلکه به یک جاسوس آلمانی دیگر نیز خیرمقدم گفته شد و اینگونه امور در صورت استمرار می‌تواند خطرساز باشد.

وی گفت: درگذشته هر کجا سفرای کشورهای مذکور در امور ما دخالت کردند، با اقتدار پاسخ گرفتند، زمانی کشورهای اروپایی در امور کشور ما دخالت کردند و مقام معظم رهبری با آنها برخورد کردند و آنها گفتند ایران را ترک می‌کنیم ولی دیری نگذشت که با ذلت و اتوبوسی به ایران بازگشتند و این موید این مطلب است که آنها دیدند با رفتن‌شان هیچ آسیبی نه تنها به نظام وارد نشد بلکه مردم پشت سر رهبری و نظام قوی ایستادند تا گزندی به نظام وارد نشود بنابراین مسئولان باید عبرت‌های گذشته را آئینه خود قرار دهند و با هوش استراتژیک به مسائل نگاه کنند.

معافی متذکر شد: سوال این است که چرا مسئولان مربوطه از حق عدم امضای اعتبارنامه سفیر امنیتی استفاده نکردند درحالیکه  این حق به کشور پذیرنده داده شده تا پس از بررسی سوابق سفیر پیشنهادی از سوی هر کشور مخالفت خود را با سفیر معرفی شده اعلام و از پذیرش وی امتناع ورزد.

وی افزود: بررسی سوابق میشائیل کلور برشتولد نشان می‌دهد که او معاون سابق اداره اطلاعات آلمان(BND) است حضور فعال در بخش‌های اقتصادی اتحادیه اروپا، مسئولیت در تل آویو، رئیس اداره اطلاعات جمهوری فدرال آلمان،  معاون وزیر امور خارجه آلمان داشته و تخصص‌های خاص دیگری که دارد نشان می‌دهد با هدف خاصی این شخص وارد تهران شده است و صرفا موضوع سفارت مطرح نیست و ارتباطات گسترده او با مردم در این مدت توسط برخی رسانه‌ها نیز پرده‌برداری شد.

این کارسناس مسائل راهبردی تشریح کرد: سفیران دولت‌ها، نماینده هر ملت در کشور محل فعالیت خود محسوب می‌شوند و وظیفه دفاع از حقوق ملت خودشان در کشور پذیرنده را دارند اما در عمل بسیاری از سفارت‌خانه‌ها به عنوان یک دستگاه اطلاعاتی وظیفه جمع‌آوری داده‌های مورد نظر مراجع امنیتی کشورشان را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل است که همیشه حساسیت خاصی درباره تعاملات متقابل مردم و کارکنان سفارت‌خانه‌ها وجود دارد و دستگاه‌های امنیتی به دقت روابط دیپلمات‌ها را زیر نظر می‌گیرند تا فعالیتی مغایر با مصالح ملی در سفارت‌خانه‌ها پیگیری نشود.

معافی تصریح کرد: سفارت‌خانه کشورهای غربی در فتنه 88  که ضدامنیتی‌ترین حادثه بعد از انقلاب اسلامی بود کاملا خود را نشان داده‌اند و باید نگاه خاصی به این معضل بزرگ شود و توجه داشته باشیم لانه جاسوسی که امام (ره) به آن خوبی جمع کردند امروز هم باید با مدیریت بهتری رصد و مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به نظر سپاه مقتدر و وزارت اطلاعات مسئول بررسی سوابق سفیر معرفی شده از دیگر کشورها هستند و وزارت امور خارجه موظف است که با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سربازان گمنام امام زمان(عج‌الله) موضع‌گیری و تصمیم‌گیری نماید و لاغیر.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: این داستان برجام شبیه زبلخان کارتون دوران کودکی‌مان است که همه جا بود، زبلخان اینجا، زبلخان اونجا، زبلخان همه جا، البته زبلخان شکارچی بود که برای شکار هر نقشه‌ای که کشید درنهایت خودش شکار می‌شد و حکایت توطئه‌های غربی‌ها امروز همین است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲