تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۴۲۱۷۲۳
مادر شهید مدافع حرم مازندران محمود رادمهر با بیان اینکه تمام تشکل‌هایی که در رزمایش کمک مومنانه حضور و مشارکت پیدا کردند، بسیجی‌اند؛ چون این حرکت، یک حرکت بسیجی است؛ گفت: امروز اگر جوانان ما برای مقابله با کرونا بلند می‌شوند، مردم ما حرکت می‌کنند، درس را از مقاومت و مقابله مدافعان حرم، شهدای دفاع مقدس و شهدای انقلاب گرفته‌اند.
۰
plusresetminus
جوانان درس حضور در رزمایش «کمک مومنانه» را از شهدا آموخته‌اند/حرکت آتش به اختیار مردم به یک اشاره رهبری
عقیله ملازاده سورکی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص اقدامات لشکر مردمی حضرت زینب(س) مازندران طی ایام کرونا و در ادامه در رزمایش کمک مومنانه اظهار کرد: این لشکر از همان بدو ورود کرونا به استان، خدمات دهی به مردم را آغاز کرد و خانم‌های بسیجی در نقاط گوناگون استان، فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: در این راستا، سعی کردیم کاری را انجام دهیم که مفید باشد و بسیجیان این لشکر با اقداماتی نظیر ماسک دوزی، برش، ضدعفونی کردن و بُخور دادن تولیدات بهداشتی، سعی کردند تا باری را از روی دوش جامعه بردارند.

فرمانده لشکر مردمی حضرت زینب(س) مازندران خاطرنشان کرد: در این راستا، 10 چرخ خیاطی صنعتی این لشکر را در شهرهای ساری و قائمشهر به کار گرفتیم که از پنج اسفندماه سال گذشته تا کنون، ماسک دوزی ادامه دارد و تولیدات این کارگاه‌ها در استان توزیع می‌شود.

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر ادامه داد: بسته به ظرفیت و تعداد نیروهای مستقر در کارگاه‌ها، روزانه تا دو هزار ماسک نیز تولید شده است.

ملازاده گفت: مهمترین اصل برای ما تولید در کمترین زمان و توزیع در اسرع وقت بوده است و اینکه طی این مدت، چه تعدادی را تولید کردیم، مد نظر ما نبوده است.

وی بیان کرد: در برخی از کارگاه‌های ما آن قدر تعداد نیروهای داوطلب زیاد بودیم که محبور بودیم برای حضور افراد، شیفت بندی کنیم و تقریبا نیمی از جمعیت لشکر در کار دوخت و دوز اقلام مشازکت داشتند.

فرمانده لشکر مردمی حضرت زینب(س) مازندران عنوان کرد: تمام تشکل‌هایی که در رزمایش کمک مومنانه حضور و مشارکت پیدا کردند، بسیجی‌اند؛ چون این حرکت، یک حرکت بسیجی است.

مادر شهید مدافع حرم اضافه کرد: مقام معظم رهبری با یک فرمایش خودشان پیرامون کمک مومنانه، یک جوشش عظیم در بدنه بسیج ایجاد می‌کند و این رزمایش، هر چند ممکن است که خیلی‌ها عضو بسیج نباشند اما یک حرکت بسیجی است.

ملازاده مطرح کرد: ما پس از اظهارات رهبری در شب نیمه شعبان، کار جمع آوری و بسته بندی اقلام مورد نیاز را در مساجد آغاز کردیم و تاکنون نیز این فعالیت ادامه دارد و به مناسبت شب میلاد کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) شروع به جمع آوری کمک نقدی و غیرنقدی کردیم تا بتوانیم در شب میلاد، توزیع کمک مومنانه در سطح استان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نکند با بی تفاوتی و کمک نکردن ما، وضعیت خانواده، شهر و یک استان به هم بریزد؛  افزود: در شرایط بد اقتصادی به وجود آمده بسیاری از رانندگان آژانس، تاکسی‌ها، دستفروشان و بسیاری از افراد از کسب درآمدشان باز ماندند و وظیفه ما کمک کردن به آنان است تا جامعه و مردم ما زمین نخورند و این فقر موقتی بر جامعه ما غالب نشود.

فرمانده لشکر مردمی حضرت زینب(س) مازندران تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم در رزمایش مومنانه به حدی است که اگر تمام درختان عالم قلم و تمام مردم نویسنده شوند، هیچ کس نمی تواند از همت والای مردم ایران، کلامی به حق و شایسته به تحریر در بیاورد.

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر تاکید کرد: مردم ایران با هر نظر، مذهب و تفکری که باشند، همگی گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و دیدیم که آن‌ها با یک اشاره رهبری، آتش به اختیار عمل کردند و نمی‌گذاریم نه خواست استکبار جهانی و نه در این ایام، کرونا بر ما غالب شود.

ملازاده ادامه داد: ما ملتی هستیم که با جان‌مان در این مسیر قدم بر می‌داریم و مدافع دین و مذهب و آرمان‌هایمان هستیم و اینگونه است که جوانان ما یکی در میدان جنگ از اهداف مقدس کشورش دفاع می‌کند و یک هم امروز که کرونا یک میدان جنگ است در خط مقدم با فقر و بیماری مبارزه می‌کند.

وی با بیان اینکه با وجود کرونا، اتحاد و همبستگی ملت ما چندین برابر شده است؛ می‌گوید: شما به دنیا و کشورهایی نظیر امریکا، انگلستان، ایتالیا و آلمان نگاه کنید، آن‌ها با چه وضعیتی درگیر هستند و آن وقت در کشور ما با وجود تلفات جانی، مردم ما با همه وجود ایستاده‌اند.

فرمانده لشکر مردمی حضرت زینب(س) مازندران در خصوص برگزاری مجازی سالگرد شهدای مدافع حرم در استان عنوان کرد: امروز اگر جوانان ما برای مقابله با کرونا بلند می‌شوند، مردم ما حرکت می‌کنند، درس را از مقاومت و مقابله مدافعان حرم، شهدای دفاع مقدس و شهدای انقلاب گرفته‌اند و نباید اردیبهشت مقاومت را که در تاریخ مازندران به ثبت رسیده است، فراموش کنیم.

سورکی یادآور شد: برگزاری یادواره شهدای اردیبهشت مقاومت و پخش برنامه‌های متناسب در صداو سیما و دعوت از خانواده‌های شهدا در برنامه‌های سحرگاهی و افطار خود مستلزم یک همت والا بود که جای بسی تشکر از مسئولان مربوطه دارد.

وی گفت: انجام این مراسم گرامیداشت حتی به صورت مجازی یعنی ما هنوز شهدای خود را فراموش نکردیم و هنوز هم به یاد آن‌ها هستیم و یادشان را گرامی می‌داریم که این حرکت، ارزشمند است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷