تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۲۱۳۴۳
ورود کرونا از ابتدای اسفند به مازندران، کسب و کار بسیاری از واحدهای اقامتی، گردشگری، تفریحی و همچنین کارگاه‌های صنایع دستی در استان را به هم ریخت و با ادامه روند تعطیلی این واحدها در ایام منتهی به سال جدید و پس از آن، 560 میلیارد خسارت به این بخش‌ها وارد آمد.
۰
plusresetminus
خسارت 560 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری و صنایع‌دستی مازندران
به گزارش بلاغ، با ورود منحوس کرونا ویروس به کشور و در پی آن شیوع در استان‌های کشور یکی پس از دیگری، مازندران نیز از قلم کرونا نیفتاد و تبعات سوء فراوانی را از تلفات جانی گرفته تا خسارت مالی به بخش‌های گوناگون اقتصادی به بار آورد.

مراکز گردشگری-اقامتی و کارگاه‌های صنایع دستی یکی از بخش‌هایی در این ایام بوده که بیشترین خسارت‌ها را در پی تعطیلی اجباری این روزها متحمل شده‌اند و برای اطلاع از میزان این خسارت در مازندران به گفت‌وگو با معاونان این بخش‌ها در اداره کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداختیم که شرح آن را در ذیل می‌خوانید:

خسارت 508 میلیاردی کرونا به بخش گردشگری مازندران

مهران حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص میزان خسارت وارده به مراکز گردشگری و اقامتی استان اظهار کرد: بر اساس میزان خسارتی که در تاسیسات گردشگری در سامانه جامع ثبت آمار و اطلاعات کشور از سوی صاحبان این مراکز در استان به ثبت رسید، حدود 508 میلیارد تومان می‌باشد.

وی افزود: این مراکز در مازندران شامل هتل، هتل آپارتمان، متل، مهمانپذیر، واحدهای بین راهی، سفره خانه‌ها، خانه مسافر، اقامتگاه‌های بومگردی و مجتع‌های گردشگری و تفریحی است.

          

فعالیت 3 هزار و 900 واحد گردشگری-تفریحی و اقامتی در مازندران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: کل تاسیسات گردشگری در استان مازندران حدود 3 هزار و 950 واحد تا پایان سال 98 می‌باشد که در این ایام، هر یک به نحوی و با توجه به ظرفیت‌ها به میزانی، متحمل خسارت شدند.

حسنی تصریح کرد: در استان مازندران تعداد 62 هتل، 50 متل، 88 هتل آپارتمان، دو هزار و 700 خانه مسافر، 5 مجتمع گردشگری تفریحی- توریستی، 14 مهمانپذیر و 186 مرکز اقامتگاه بومگردی مشغول فعالیت هستند که طی این ایام متحمل خسارتی به میزان بیش از 500 میلیارد تومان شدند.

 وی تاکید کرد: در حال حاضر، عمده حمایت‌ها به تصمیم دولت مبنی بر ارائه تسهیلات با نرخ سود 12 درصدی بر می‌گردد و باید دید در ادامه این حمایت‌ها، چگونه خواهد بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اعلام کرد: همچنان این مراکز جزو مشاغل پرخطر محسوب شده و تعطیل می‌باشند و با این احتساب به نظر می‌رسد میزان خسارت‌های برآورد شده، به بیش از این مقدار نیز تغییر یابد.

          

خوش اشتهایی تابلو به دستان با ادامه تعطیلی مراکز اقامتی

به گزارش بلاغ، ادامه تعطیلی مراکز اقامتی در روزهای کرونایی موجب شد تا طی هفته‌های اخیر و پس از پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و عادی‌تر شدن رفت‌وآمدها، شاهد ظهور مجدد تابلو به دستان در معابر ورودی شهرهای استان باشیم؛ امری که با نیت فرصت طلبی سودجویانه از شرایط حال حاضر، نیازمند نظارت جدی از سوی دستگاه‌های متولی و برخورد قاطع با متخلفان است.

در ادامه به پای صحبت‌های حسین ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران برای اطلاع از خسارت‌های وارده به بخش صنایع دستی می‌نشینیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

کرونا، 40 میلیارد تومان به صنایع دستی مازندران خسارت زد

حسین ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص میزان خسارت وارده کرونا به واحدهای صنایع دستی مازندران طی ایام کرونایی اظهار کرد: تاکنون و بر اساس تخمین، تقریبا 40 میلیارد تومان به بخش صنایع دستی خسارت وارد شد.

وی افزود: از این میزان،  25 میلیارد تومان خسارت به یک هزار صنعت‌گر دارای پروانه انفرادی و 15 میلیارد تومان به کارگاه‌های صنایع دستی فعال در استان وارد شد.

           

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که در راستای حمایت از این واحدهای خسارت دیده ابلاغ شد، به منظور راه اندازی مجدد کارگاه‌ها، کمک به پرداخت حق بیمه کارگر از سوی کارفرما و حمایت از توسعه واحدهای آسیب دیده در اختیار آسیب دیدگان قرار می‌گیرد.

به گفته ایزدی، نزدیک به 90 کارگاه صنایع دستی در استان مازندران مشغول به کار هستند که با ورود کرونا، درشان تخته شده است و کارگران و مالکان این واحدها، در انتظار حمایت دولت برای آغازی دوباره هستند.

به گزارش بلاغ، در کنار خسارت 508 میلیارد تومانی کرونا به بخش گردشگری و خسارت 40 میلیارد تومانی به بخش صنایع دستی، با احتساب خسارت‌های وارده به موزه‌ها و سایر بخش‌های این حوزه، بنا بر اعلام مدیران استانی، این خسارت‌ها نزدیک به 560 میلیارد تومان برآورد می‌شود که زیان سنگینی را به اقتصاد مازندران طی سال جاری، وارد آورده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
سید
خوب مردم مازندران به آرزویشان رسیدند . و فکر میکنم که تمام تابستان هم هیچ مسافری ریسک نمیکند که به استانهای شمالی بیاید . چون در مناطق مرطوب ( و حتی گرم ) ریسک انتقال کرونا بشدت بالا است .

فقط امیدواریم سرمایه گذاریهایی که مسافران در مازندران بواسطه خرید زمین و ویلا کرده اند بهشان برگردد تا هیچ وقت مزاحم مردم شریف مازندران نشوند . و همچنین امیدواریم عزیزان مازندرانی هم از شهرهای بزرگی مانند تهران و کرج و غیره به استان خودشان برگردند تا کاملا تعادل بر قرارا گردد .

مخلص همه مازندرانیهای عزیز و بزرگوار هم هستیم .
آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴