کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه کربلا در گفت‌وگو با بلاغ:

آمریکایی‌ها نتوانستند ترس و نگرانی‌شان را از پرتاب ماهواره «نور» پنهان کنند/تحریم و تهدید دشمن هیچگاه ما را تسلیم نمی‎کند

7 ارديبهشت 1399 ساعت 0:28

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور به فضا، گفت: به محض اینکه ماهواره به فضا پرتاب شد واکنش بغض آلود و ترس آلود آمریکایی‌ها و همه بدخواهان به سرعت منتشر شد و نتوانستند این نگرانیشان را در خودشان پنهان کنند.


به گزارش بلاغ، ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

پرتاب این ماهواره که نخستین ماهواره نظامی ایران در فضا است بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشته است و هنوز بسیاری در شوک پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره توسط ایران به سر می‌برند.

سپاه با این اقدام نه‌تنها برای اولین‌بار در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ کشور، مداری در این سطح را فتح کرد بلکه توانست لبه‌های تکنولوژی و فناوری در عرصه‌های مختلف را برای اولین‌بار در سطح کشور فتح کند.

یکی از ویژگی‌های تحسین‌برانگیز پرتاب ماهواره نور توسط سپاه، به‌کارگیری اصل غافلگیری بود. بهره‌مندی از این اصل، ادعای آمریکا و اروپا مبنی بر تسلط اطلاعاتی بر تمامی اقدامات ایران را به سخره گرفت و رد کرد و تحقیری مضاعف برای مدعیان ابرقدرتی به بار آورد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و شرکای اروپایی با دستگاه‌های عریض و طویل اطلاعاتی همواره مدعی بودند که حتی کوچک‌ترین اقدامات از سوی ایران را تحت رصد داشته و بر آن آگاه هستند. اما پرتاب ماهواره نور بیش از پیش ثابت کرد که این دستگاه‌های عریض و طویل در مقابل غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیچ حرفی برای گفتن ندارد.



سردار محمدحسن بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ درباره ارسال ماهواره نور به فضا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از قول ائمه معصومین(ع) به بیان‌های مختلف عنوان شده که اگر علم در هر نقطه جهان باشد یا اینکه اگر علم در ثریا یعنی در آن زمان به‌عنوان دورترین ستاره که دست نیافتنی بود مردمانی از پارس به آن دست پیدا خواهند کرد، این پیش زمینه این بحث است که ایرانی‌ها دارای همتی بلند و دانشی بسیار گسترده و عمیق هستند و حتی بسیاری از دانشمندان و علمای بنام جهان اسلام نیز ایرانی هستند.
 
وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای مختلفی برای ایران داشت که یکی از آن شکوفا شدن علم در ایران و خودباوری جدی نسل‌ها بود، بیان کرد: در گذشته عموما ایرانیان را تحقیر می‌کردند به خصوص استعمارگران انگلستان و آمریکا؛ وقتی داخل ایران بودند حتی به‌عنوان مستشار معرفی می‌شدند، اما همان‌ها وقتی با شروع انقلاب از ایران رفتند در مدت زمان کوتاهی باب‌های علم توسط ایرانیان گشوده شد با اینکه به سرعت جنگ به ما تحمیل شد ابتدا جنگ داخلی و بعد هم جنگ جهان استکبار توسط حزب بعث رژیم عراق، اما در این فشار و کمبود اتفاقات عجیبی افتاد.
 
فرمانده سپاه کربلا مازندران با تاکید بر اینکه روزی ما توان ساخت موشک آر پی جی 7 را نداشتیم اما رسیدیم به نقطه‌ای که دوش به دوش پیشرفته‌ترین صنعت جهان موشک بالستیک نقطه زن ساختیم، خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که برای خیلی‌ها دست نیافتنی بود دانش هسته‌ای بود که ما در باشگاه کشورهای هسته‌ای قرار گرفتیم و این کار با همت جوانانی به‌دست آمد، در آن زمان که چنین تکنولوژی به‌دست گرفتیم میانگین سن دانشمندان ما 27 سال بود.


 
بابایی تصریح کرد: امروز به لطف خدا و به تلاش جوانان جهادی، غیور و متخصص هر روز نسبت به روز قبل چند گام و بعضی مواقع پرش بلند به جلو داریم از جمله ساخت ماهواره و پرتاب موشک ماهواره‌بر که به محض اینکه ماهواره به فضا پرتاب شد واکنش بغض آلود و ترس آلود آمریکایی‌ها و همه بدخواهان به سرعت منتشر شد و نتوانستند این نگرانی‌شان را در خودشان پنهان کنند، حالا بعضا با طرح مسائل غلطی گفتند خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل یا شورای امنیت است.
 
وی افزود: این موضوع چند چیز را به ما اثبات می‌کند یکی اینکه ما همه دست نیافتنی‌ها را با توکل به خدا و با تکیه به دانش بومی و همچنین با تکیه به جوانان و میدان دادن به آنها دست یافتنی می‌کنیم.
 
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به موفقیت ارسال ماهواره نور به فضا، گفت: این موفقیت صحت صحبت‌های مقام معظم رهبری را به ما نشان داد که چند سال قبل فرموده بودند در کشور هیچ مشکلی نیست که راه حل نداشته باشد و دوم اینکه درسی است برای مدیران دولتی و رده‌های غیرنظامی که بدانند اگر امروز مورد انتقاد مردم هستند که چرا مشکلات را برطرف نمی‌کنید؟ چرا تکنولوژی‌های هایتک ندارید؟ چرا خودروی شما به این وضع است؟ بدانند که اگر الگوی آنها الگوی جهادی نیروی‌های مسلح باشد به سرعت می‌توانند از تکنولوژی روز دنیا هم جلو بزنند ولو در ساده‌ترین موضوع که دچار مشکل هستند که ساخت یک خودرو سواری است.
 

این مسئول تاکید کرد: این موضوع درسی که به ما می‌دهد این است که هیچگاه تحریم و تهدید دشمن نباید ما را تسلیم کند بلکه باید عزم ما را جدی‌تر کند و بدانیم که هیچ کس مدد ما نیست و دشمن جز نابودی ما چیزی نمی‌خواهد.
 
بابایی با بیان اینکه درس دیگری که از این اتفاق می‌گیریم این است که باعث روشن‌تر شدن اذهان مردم می‌شود که کدام جریان فکری، سیاسی و عقیدتی می‌تواند ناجی کشور باشد، فکر لیبرالیسم که چنبره انداخته به بسیاری از موضوعات ما یا فکر اسلام ناب، اظهار کرد: آن کسی که کشور را از هشت سال جنگ تحمیلی سربلند بیرون آورد لیبرال‌ها نبودند بلکه تفکر اسلام ناب و تفکر علوی بود؛ آن کسی که در ساخت و ساز این کشور بسیار عالی کار کرد گروه‌هایی مثل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منتسب به نیروهای مسلح بودند و تفکر انقلابی؛ آن کسی که در دانش‌های نوین در دانش‌های بنیادین، در دانش‌های پیشرفته موفق شد چه سلول‌های بنیادی چه فاکتورهای انعقادی خون، چه سدسازی، صنعت آب چه صنعت فضایی و صنعت هسته‌ای این تفکر انقلابی و اسلام ناب بود وگرنه به قول خودشان کسانی که به‌دنبال آسایش خود هستند اگر علم و دانش هم داشته باشند به سمت سراب غرب می‌روند که امروز واقعیت این سراب هم مشخص شد.
 
وی بیان کرد: یک روزی دائم تهدید می‌کردند فرار مغزها، اما اینگونه نبود و در واقع آن کسانی که با حقوق کم ایستادن، با تزریقات مادی در این کشور ایستادن و گول سرخ و سبز غربی‌ها را نخوردند آنها انسان‌های باایمانی بودند که در همه صحنه‌ها سینه سپر کردند مثل همین گروه‌های جهادی که این روزها به کمک کادرهای پزشکی رفتند در بیمارستان‌ها و فداکاری کردند و پشتیبان قوی کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا داشتند مبارزه می‌کردند، ایستادند.
 
بابایی افزود: آن خیل مردمی گروه‌های جهای، زن و مرد در این دو ماه گذشته، آن چیز که در اروپا و آمریکا به‌عنوان معضل بود یعنی نداشتن امکانات بهداشتی و درمانی، این‌ها آمدند آن را تفسیر و حل کردند چه خرید انبوه تجهیزات پزشکی توسط مردم و تقدیم به بیمارستان‌ها چه کارگاه‌های بزرگ تولید ماسک و دیگر نیازمندی‌های بیمارستان‌ها و کادر درمانی و بیماران و عموم مردم برای پیشگیری.
 
فرمانده سپاه کربلا مازندران با تاکید بر اینکه آن کسانی که این روزها دارند معجزه خلق می‌کنند با یک اشاره رهبری که گفتند "خوب است یک رزمایش گسترده مواسات و همدلی و کمک مومنانه شکل بگیرد" گفتند که از شما به یک اشاره از ما به سر دویدن و کاری کردند کارستان، خاطرنشان کرد: نتیجه این رزمایش در پایان ماه مبارک رمضان مشخص خواهد شد که در تاریخ ایران اگر نگوییم بی‌نظیر، کم نظیر است و بسیاری از آثار سوء این بحران را همین الان زُدود و در آینده هم با این تجربه خوب با پیامدهای ویروس منحوس کرونا مقابله می‌کنیم و با دست توانای مردم به خصوص کسانی که این روزها و شب‌ها در میادین در کارگاه‌ها و بیمارستان‌ها مشغول مجاهدت هستند با راهنمایی رهبری به خوبی این مشکلات را تبدیل به آسایش می‌کنیم چون باور داریم به کلام خدا که فرمودند "فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً ؛ إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً"



به گزارش بلاغ، قطعاً اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر قاصد و قرار گرفتن ماهواره نور در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین می تواند باعث افزایش اقتدار و برجسته شدن توان نظامی و دانش فضایی ایران در جهان شود کما اینکه تنها ساعاتی بعد از اعلام رسمی موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نور ما شاهد بازتاب های گسترده رسانه های اروپایی، آمریکایی و عربی بودیم که قطعا می تواند این بازتاب ها توان و اقتدار ایران را پررنگ تر کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 420084

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/420084/آمریکایی-ها-نتوانستند-ترس-نگرانی-شان-پرتاب-ماهواره-نور-پنهان-کنند-تحریم-تهدید-دشمن-هیچگاه-تسلیم-نمی-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com