تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۳
کد مطلب : ۴۱۷۹۱۵
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه مادران مدافعان تربیت انسان برای سربازی امام زمان(عج) هستند گفت: دشمن به‌دنبال چهره‌سازی منفی از عصر ظهور است.
۰
plusresetminus
دشمن به‌دنبال چهره‌سازی منفی از عصر ظهور است
لعیا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ به مناسبت فرا رسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اظهارکرد: مادران و زنان به‌عنوان مدافعان عرصه تربیت در مسیر شکل‌گیری یک انسان کامل برای سربازی امام زمان(عج) نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: زنان ما درطول چهل و یک سال عمر با برکت انقلاب اسلامی نقش مهمی در کادرسازی و زمینه‌سازی برای عصر ظهور امام زمان(عج) داشته‌اند.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه زنان در صحنه‌های حساس حاضر و آماده هرگونه فداکاری هستند، تصریح کرد: بانوان در دوران انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و زمان دفاع از حرم در جنگ با مزدوران داعشی که دست پرورده آمریکا و اروپا بوده‌اند و همچنین در این دوران سخت که تمام دنیا با بیماری کرونا درگیر است، درخط مقدم جبهه مبارزه با این ویروس منحوس نیز مشغول فعالیت هستند.

صفری با اشاره به اینکه زنان سهم مهمی در یاوری امام زمان(عج) دارند، افزود: برای یاوری امام زمان(عج) دو عرصه عمومی و خصوصی تعریف می‌شود که گناه نکردن و انجام واجبات در عرصه عمومی است و شامل حال مردان و زنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه انسان‌ها با دانستن قبح گناه اما اراده ترک آن را ندارند گفت: درحالی که انسان‌ها با عواقب دروغ، غیبت، خلف وعده، دزدی، رشوه، ربا، سخن‌چینی، عداوت، حسادت، ظلم‌کردن، زنا، بی‌حجابی و شوخی با نامحرم آشنا هستند اما اراده ترک آن‌ها را ندارند.

صفری، اراده قوی در ترک معصیت را یکی از ویژگی‌های مهم منتظران امام زمان(عج) برشمرد و خاطرنشان کرد: منتظران واقعی امام زمان(عج) برای رسیدن به منجی خود تلاش می‌کنند تا در مسیر او گام بردارند و یکی از همین مسیرها ترک معصیت است.

این کارشناس مسائل مذهبی بر لزوم هدایت و راهنمایی افراد تاکید و اظهار کرد: اگر حتی یک نفر را بتوانیم از مسیر نادرستی که قرار دارد هدایت کنیم می‌توانیم از یاران امام زمان بوده و باید تلاش کنیم تا موجب زینت امام خود باشیم.

وی اظهارکرد: پرداخت خمس، زکات، صدقه برای سلامتی امام زمان، قرائت دعای فرج و دعای عهد بخشی از کارهایی است که می تواند شیعیان را به امام زمان(عج) نزدیک‌تر کند.

صفری ادامه داد: پشتیبانی از ولایت فقیه و احیای امر به معروف و نهی از منکر، از جمله موارد دیگری است که امام زمان(عج) را خوشحال می‌کند.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: دشمنان در رسانه‌ها یک چهره وحشتناک از عصر ظهور برای دنیا ترسیم کرده‌اند و این درحالی است که عصر ظهور طلایی‌ترین و زیباترین عصرها است.

وی با بیان اینکه عرصه خصوصی یاوری از امام زمان(عج) بر عهده زنان است یادآور شد: تشکیل خانواده مهدوی و مدیریت داخلی خانه از جمله مواردی است که بانوان باید در منزل آن‌ها را درنظر بگیرند تا منزلی امام زمانی داشته باشند.

صفری ادامه داد: فضای خانه باید به نحوی باشد که اگر روزی امام زمان خواست وارد منزل ما شود دچار نگرانی نشویم و از داشتن ماهواره، تابلوهای نامناسب، فیلم های مبتذل و صحنه‌های نامناسب در گوشی‌هایمان پرهیز کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر تربیت نسل امام زمانی توسط بانوان گفت: امام عصر(عج) نیاز به نیروی انسانی شایسته دارد و این نیروها در دامن مادران تربیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه شاید در ذهن مادران این سوال به‌وجود آید که با هجمه زیاد رسانه‌ها و پیشرفت تکنولوژی، تربیت فرزندان چگونه امکانپذیر است خاطرنشان کرد: هدایت دست امام عصر(عج) است و اگر زن در خانه تلاش خود را برای تربیت فرزندان انجام دهد امام زمان او را کمک می‌کند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما