مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد

خوداظهاری 12 هزار و 641 نفر در مازندران برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۱۷۵۵۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از خوداظهاری و ثبت درخواست 12 هزار و 641 نفر در استان که در اثر شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند در سامانه درخواست بیمه بیکاری خبر داد.
۰
plusresetminus
خوداظهاری 12 هزار و 641 نفر در مازندران برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا
به گزارش بلاغ، کامران اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: با تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت نام غیرحضوری کارگران برای دریافت بیمه بیکاری خبر داد.

وی تصریح کرد: کارگران شغل از دست‌داده مشمول قانون کار برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: طبق دستورالعملی که پس از اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی منتشر شد، برای حمایت از کارفرمایان و کارگران بیکار شده به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی کارگران بیکار شده لازم است در سامانه  bimebikari.mcls.gov.ir برای دریافت مقرری بیمه بیکاری (به مدت سه ماه از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت ۹۹) ثبت‌نام کنند تا فارغ از تشریفات قانونی، حداقل حقوق ماهیانه قانون کار در زمان موصوف دریافت کنند.

این مسؤول گفت: این شیوه‌نامه اجرایی برای تحت پوشش قراردادن کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که قانون بیمه بیکاری نیز شامل حالشان می‌شود و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار غیر ارادی شناخته شده‌اند تدوین شده است.
اصغری ادامه داد: صرفا بیکاران غیر ارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیر مترقبه ثبت نام شده در سامانه می‌توانند تا سه ماه ( اسفند ماه 98 لغایت اردیبهشت 99) بیمه بیکاری دریافت کنند.

*آمار درخواست بیمه بیکاری در مازندران
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از خوداظهاری و ثبت درخواست 12 هزار و 641 نفر که در اثر شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند در سامانه درخواست بیمه بیکاری خبر داد و گفت: براساس قانون این خوداظهاری‌ها بررسی و نتیجه آن برای افراد پیامک می‌شود.

این مسؤول افزود: براساس دستورالعمل شرایط قانون کار، حداقل 55 درصد از  بیمه بیکاری بر مبنای کسر حق بیمه فرد قبل از بیکاری و به ازای هر یک از اعضای تحت تکفل معادل 10 درصد به این میزان افزوده می‌شود و حداکثر تا 80 درصد بر مبنای کسر بیمه می‌تواند افزایش یابد و در صورتی که 80 درصد مزد کمتر از حداقل باشد همان حداقل مزد مصوب شورای عالی کار پرداخت می‌شود.

*بیمه بیکاری به چه کسانی تعلق می‌گیرد
به گفته اصغری، کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند و اطلاعات خود را در سامانه بیمه بیکاری ثبت کرده‌اند از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال به آن‌ها بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

*برای ثبت نام بیمه بیکاری چند روز فرصت داریم
وی افزود: براساس قانون، افراد بعد از بیکار شدن 30 روز مهلت دارند در سامانه درخواست بیمه بیکاری اطلاعات خود را ثبت کنند و در صورتی که فردی دلیل موجه برای ثبت نام نکردن، داشته باشد با بررسی عدله در صورتی که به تایید هیات حل اختلاف برسد تا 90 روز از زمان بیکاری می‌تواند نسبت به ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کند.


ثبت‌نام جدید برای دریافت کمک معیشتی ناشی از کرونا نداریم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، گفت: دستورالعملی برای ثبت نام جدید برای پرداخت کمک معیشتی ناشی از کرونا دریافت نکردیم و پرداختی‌های احتمالی بر اساس اطلاعات موجود گذشته انجام می‌شود.

اصغری در ارتباط با پرداخت کمک معیشت به افراد آسیب دیده اجتماعی ناشی از کرونا و اقداماتی که وزارت تعاون و یا ادارات تابعه در سطح استان‌ها باید انجام دهند، اظهار کرد: ثبت نام جدید برای پرداخت تسهیلات یا کمک معیشت نداریم.

وی ادامه داد: اطلاعات خانواده‌ها که از گذشته در سامانه وزارت رفاه ثبت شده ملاک دریافت کمک معیشت است  و در ارتباط با پرداخت کمک معیشتی به دست‌فروشان و صنوف مربوطه پالایشی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: افرادی که در سامانه ملی وزارت رفاه واجد شرایط دریافت یارانه و یا سایر کمک‌های دولتی شدند در بحث کرونا هم در صورت تایید اطلاعات شان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اصغری با اعلام اینکه تاکنون ثبت نام جدید برای دریافت کمک معیشتی برای کرونا نداریم، افزود: در حال حاضر بر اساس اطلاعات موجود گذشته کمک معیشتی به خانواده‌های مشمول پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم