تاریخ انتشارجمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۴۱۶۰۲۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون هزار و 418 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.
۰
plusresetminus
بستری‌شدن هزار و 418 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های مازندران/867 مبتلا به کرونا از بیمارستان‌ها ترخیص شدند
سیدعباس موسوی در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته آزمایش 192 نفر دیگر  تایید شده است که در مجموع آزمایش هزار و 189 نفر در استان مازندران به کرونا ویروس قطعی مثبت اعلام شد.

وی تصریح کرد: تاکنون 867 نفر از افراد مشکوک بستری شده در استان بهبودی کامل یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: تا به امروز هزار و 418 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه تاکنون 41 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 با تشخیص قطعی این بیماری در استان جان باختند.

موسوی با اشاره به اینکه شهروندان نکات‌های بهداشتی و اخبار مربوط به کرونا را فقط از منابع‌ رسمی همچون وزارت بهداشت، سایت‌های خبری معتبر و صداوسیما دریافت کنند، گفت: شهروندان مازندرانی می‌توانند با مراجعه به سامانه http://corona.mazums.ac.ir اطلاعات شخصی خود را در این سامانه وارد کرده و با دقت به سوالات خودارزیابی ابتلا به کرونا ویروس پاسخ دهند.

وی بیان کرد: تمام مراکز درمانی در استان از هر فرد بیمار مراجعه کننده مشکوک، تست ابتلا به ویروس کرونا می گیرند  و ما هر موردی که مثبت باشد را به سرعت اعلام و فرد بیمار یا بستری و یا قرنطینه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم برای خرید از امکانات اینترنتی یا از اپ هایی که برای این منظور از سوی سازمان صنعت ومعدن و تجارت پیش‌بینی شده است استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: طبق تصمیم ستاد کرونای مازندران، بازارها و اماکن فروش به غیراز مراکزی که به صورت مستقیم با قوت  و زندگی مردم ارتباط مستقیم دارند مانند نانوایی ها ، قصابی ها و ... به صورت یک روز در میان در طول هفته جاری فعالیت خواهند کرد. این تصمیم در راستای قطع چرخه انتقال بیماری از طریق محدودسازی ارتباطات افراد انجام می شود.

موسوی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد ظرفیت در بیمارستان ها برای پذیرش بیشتر بیماران مقرر شد در اسرع وقت نسبت به راه اندازی مراکز مراقبت از بیماران تنفسی اقدام شود. این مراکز به بیمارانی که دوره درمان حاد  را پشت سر گذاشته اند و نیازمند مراقبت هستند تا شرایط ایمن از نظر انتقال بیماری را بدست آورند با تشخیص پزشکان معالج بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد مدیریت کرونا ارائه خدمات می کند.

وی با بیان اینکه برای کنترل این بیماری، بهترین کار، ماندن در منزل است، گفت: محدود سازی خودخواسته  بیماران و اعضای خانواده آنها در منزل بهترین راه ‌حل قطع زنجیره انسانی انتقال و سرایت ویروس کرونا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما