تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۱۵۹۶۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در حال حاضر، مجموع میزان تولید ماسک در بخش صنعت و اصناف به روزانه 150 هزار ماسک می‌رسد؛ گفت: در حال حاضر، وضعیت الکل در استان مطلوب نیست، خیلی کم است و در واقع عرضه با تقاضای مورد نیاز همخوانی ندارد.
۰
plusresetminus
تولید روزانه 150 هزار ماسک در مازندران/پای عرضه الکل در بازار می‌لنگد!
حسینقلی قوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت میزان تولید و تقاضای ماسک در استان اظهار کرد: در استان مازندران، میزان تولید روزانه ماسک قبل از آغاز شیوه ویروس کرونا، یک شیفت کاری با تولید روزانه 20 هزار ماسک بود.

وی افزود: در حال حاضر، این میزان به سه شیفت کاری افزایش پیدا کرده و تولید روزانه به 70 هزار ماسک رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: به دنبال اضافه کردن یک دستگاهی هستیم که بنا بر هماهنگی‌ها مقرر شده ظرفیت تولید روزانه در استان تا 200 هزار ماسک می‌رسد.

قوانلو با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای تهیه پارچه این تعداد ماسک در استان نداریم؛ عنوان کرد:  مشکلی که وجود داشت در بدو کار این بود که توزیع در ابتدا با تجهیزات پزشکی بود اما در ادامه و طی روزهای اخیر با مصوبه ستاد ملی کرونا تجدید نظر صورت گرفت و تا حد زیادی مشکلات نیاز بیمارستان‌ها برطرف شده و از هفته جاری توزیع در سطح داروخانه‌ها هم انجام شد.

وی در خصوص میزان مصرف روزانه ماسک در استان پاسخ داد: بر اساس برآوردها و با احتساب نیاز تقریبی بر اساس جمعیت، تا قبل از آغاز شیوع ویروس کرونا، مصرف روزانه استان حداکثر به 5 هزار ماسک می‌رسید؛ ولی در حال حاضر اگر به تولید روزانه 200 هزار ماسک دست پیدا کنیم، تازه نیازهای ضروری را برطرف کرده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران متذکر شد: برای استانی با جمعیت بیش از 3 میلیون نفر اگر نیمی از آن هم از ماسک در این شرایط استفاده کنند، نیاز به یک و نیم میلیون ماسک است؛ که بنا بر اعلام علوم پزشکی اگر بتوانیم به تولید روزانه 200 هزار ماسک برسیم و روزانه به بازار مصرف تزریق کنیم تا حد زیادی مشکل حل خواهد شد.

قوانلو اعلام کرد: در کنار این ظرفیت بخش تولید، به طور متوسط روزانه 4 تا 5 هزار ماسک پارچه‌ای در هریک از شهرستان‌های استان با کمک اتحادیه‌های صنفی خیاطان و بسیج تولید می‌شود که سهم تولید اصناف، روزانه به 80 هزار ماسک می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، مجموع میزان تولید ماسک در بخش صنعت و اصناف به روزانه 150 هزار ماسک می‌رسد؛ گفت: اگر دستگاه جدید، پایش به استان برسد، میزان تولید روزانه شرکت آرمان ماسک کلاردشت به تنهایی به 200 هزار ماسک می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در خصوص کمبود الکل در بازار و همچنین میزان تولیدات بومی این محصول در استان عنوان کرد: ما طی هفته‌های گذشته، نزدیک به 25 تن الکل از گذشته داشتیم که آن را تماما توزیع کردیم؛ در حال حاضر هرچند سهمیه تنها به 22 کارخانه دارای مجوز استان برای ساخت الکل داده می‌شد و پیگیری‌های ما برای آوردن الکل جدید به جایی نرسید.

این مسئول اضافه کرد: طبق بخشنامه جدیدی که به دست ما رسیده است اعلام شده است که در شرایط کنونی، هر واحدی که می‌تواند الکل تولید کند، نیاز به مجوز ندارد و می‌تواند تولید کند و در حال حاضر هم چهار تقاضا در استان بدین منظور داشتیم.

قوانلو در پایان یادآور شد: در حال حاضر، وضعیت الکل در استان مطلوب نیست و خیلی کم است و در واقع عرضه با تقاضای مورد نیاز همخوانی ندارد و باید ببینیم در ادامه چطور می‌توانیم با مشارکت سایر واحدهای صنعتی و تولیدی این مشکل را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰