تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۴۱۵۱۶۹
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: در شرایط فعلی جامعه، سپاه و بسیج آمادگی کامل به منظور ارائه خدمات داوطلبانه رایگان از تزریق نیروی کارآمد و داوطلب گرفته تا تجهیزات درمانی جامعه پزشکی خود هم برای شناسایی مبتلایان و هم کمک به پیشگیری‌ها و بهبود ارائه خدمات، به مردم شهرستان نکا دارد.
۱
plusresetminus
آمادگی کامل سپاه و بسیج نکا برای کمک به پیشگیری و مقابله همگانی با کرونا
مجیدرضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به نیاز جامعه به یک عزم همگانی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا که این روزها کشور را درگیر خود ساخته، اظهار کرد: مجموعه سپاه و بسیج شهرستان همچون همیشه به خصوص در شرایط سخت کشور که پای کار مردم و مسئولان بوده، اکنون نیز آمادگی کامل برای حضور در صحنه و رفع مشکلات را دارد.

وی افزود: در بسیاری از نقاط کمبود نیرو و تجهیزات به خوبی مشاهده می‌شود که باتوجه به توان مجموعه‌ها و حتی خود مردم امری قابل پیش‌بینی است که همین امر نیز ضرورت ورود بسیجیان به عرصه و کمک به برون رفت از این وضعیت را درصورت خواست مسئولان بیش از پیش اثبات می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با بیان درخواست بسیجیان برای ارائه خدمات رایگان به مردم و مسئولان در بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که مشاغلی مانند داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها با کمبود نیرو مواجه هستند که بسیجیان می‌توانند به صورت رایگان داوطلبانه برای حفظ سلامت مردم به کارگیری شوند.

* آمادگی توان نیرویی و تجهیزاتی سپاه و بسیج

این مسئول اضافه کرد: از سوی دیگر بنابر ضرورت و صلاح مردم از اجتماعات حتی در حد نمازجمعه نیز در سطح شهرستان جلوگیری شده اما برخی ناآگاهانه مجالسی را در گوشه و کنار شهر و روستا برپا می‌کنند که سبب هدر رفت زحمات مسئولان می‌شود برهمین اساس گشت‌های امدادی بسیج می‌تواند به کمک مسئولان در تمام نقاط شهرستان بیاید.

وی گفت: مجموعه بسیج و سپاه شهرستان علاوه بر برخورداری از نیروهای توانمند و داوطلب، توان ارائه تجهیزات مناسب پزشکی در قالب بهداری رزم سپاه همچون دوران دفاع مقدس با بهره‌گیری از درمانگاه حضرت ولیعصر(عج) را دارد.

شعبانی تصریح کرد: همواره ظرفیت بسیج و سپاه که خود برآمده از دل مردم است در برهه‌های مختلف کشور از دوران دفاع مقدس و پس از آن همچون واکسن فلج اطفال و بلایای طبیعی ازجمله سیل ابتدای سال 98 در کنار مردم پای کار مردم بوده‌اند.

وی افزود: همچنین بسیج جامعه پزشکی که هر زمان اتفاقی روی داده در کنار دیگر سازمان‌های خدمات دهنده همچون هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان پای کار رفع موانع و مشکلات در مأموریت‌های درون و برون مرزی بوده است نیز وزنه‌ای توانمند و اثرگذار در این عرصه به شمار می‌رود.

* سپاه و بسیج همچنان پای کار مردم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا اذعان کرد: در این شرایط نیز در شهرستان نکا سپاه و بسیج آمادگی کامل برای ارائه خدمات از تزریق نیروی کارآمد و داوطلب گرفته تا تجهیزات درمانی جامعه پزشکی خود هم برای شناسایی مبتلایان و هم کمک به پیشگیری‌ها و بهبود ارائه خدمات به مردم دارد.

این مسئول اضافه کرد: بر این اساس درصورت درخواست تمام دستگاه‌های مسئول از اصناف، بهداشت و درمان، سازمان صمت و شهرداری آمادگی برای مقابله با این ویروس در سطح شهرستان همچون گذشته میان بسیجیان وجود دارد.

وی با اشاره به اثرات کاسته شدن از ساعات کاری در ادارات و کمبود نیرو، گفت: گشت امدادی موضوع مهم دیگری است که نیاز شهرستان برای حضور و اشراف بر تمام نقاط شهر و روستاها است که با توجه به معنا نداشتن زمان در خدمت‌رسانی بسیج امکان بکارگیری همکاران کادر و نیروهای بسیج در تمام ساعات شبانه روز به منظور کمک به مردم و مسئولان وجود دارد.

شعبانی حفظ و نجات جان انسان‌ها را اصل مهم برای مجموعه نیرو‌های سپاه و بسیج برشمرد و تأکید کرد: مردمی که در تمام عرصه‌های مورد نیاز انقلاب و کشور پای کار بوده و جانفشانی کرده‌اند امروز نیاز به کمک ما دارند و ما نیز باید با جان و دل در صحنه حضور داشته و به آن‌ها کمک کنیم.

وی در ادامه خواستار حفظ خونسردی و قرار نگرفتن مردم تحت تأثیر خبرها و شایعات کذب فضای رسانه‌های مجازی و بیگانه شد و افزود: تنها مرجع رسمی در راستای اطلاع‌رسانی در رابطه با بیماری کرونا را تنها شبکه بهداشت و درمان دانسته و همه باید با اعتماد به این فرزندان خود در راستای کنترل، پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تلاش کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا، ادامه داد: کشور در شرایطی است که تقاضا می‌شود همه مردم تنها برای حفظ سلامت و رفاه حال خود از برگزاری تجمعات حتی جشن و عزا و برنامه‌های مذهبی نیز خودداری کنند تا بتوان از این زمان به خوبی مانند همیشه به سلامت عبور کنیم.

* بهره‌گیری از برکات ماه رجب

این مسئول با بیان وجود گردان‌های منسجم آماده به کار در سطوح مختلف بسیج شهرستان، اضافه کرد: 6 گردان بیت‌المقدس برادر با رویکرد امدادی و رزمی و یک گردان کوثر خواهر با رویکرد امدادی در سطح شهرستان وجود دارد.

وی همچنین ضمن تبریک ماه رجب به اثرات اعتقادات و اعمال مذهبی در رفع مشکلات دنیایی پرداخت و گفت: ما مردم معتقدی هستیم و اعتقاد داریم که با سلامت نفس و روح در کنار مراعات جسمانی می‌توان بر مشکلات دنیایی غلبه کرد.

شعبانی تصریح کرد: همانطور که برکت و انسجام ملی در هفته بسیج اثر اغتشاشات اواخر آبان امسال را در کشور از بین برد، یقین داریم که با برخورد موج بیماری کرونا با ماه پر برکت رجب‌المرجب امکان رفع و نابودی این شر دنیایی با توکل و توسل به خداوند و ائمه اطهار وجود دارد.

وی در پایان با تقدیر از تلاش همه زحمت‌کشان عرصه بهداشت و درمان در خط مقدم حفظ سلامت جامعه به خصوص در مواجهه با ویروس کرونا، این اقدامات را مجاهدت در راه خداوند خواند و افزود: کسی که برای حفظ همنوع از جان، مال و هستی خود دریغ نمی‌کند شایسته بالاترین تقدیرها می‌باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴