تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۱۵۱۶۸
فوق تخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه 85 درصد مبتلایان به ویروس کرونا از نوع خفیف هستند و حتی ممکن است در بیرون درمان شوند، گفت: مردم در معاشرت‌ها و حضور در مراکز عمومی رعایت‌های لازم را داشته باشند.
۱
plusresetminus
توصیه‌های فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی به مردم درباره ویروس کرونا/ چه کسانی باید از ماسک استفاده کنند
فرهنگ بابامحمودی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره شیوع ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن، اظهار کرد: هر از چند گاهی یک‌بار، بیماری‌های مختلفی در سطح دنیا شناسایی می‌شوند به خصوص بیمارهای عفونی؛ در بین بیماری‌های عفونی، بیماری عفونی ویروسی هم به صورت تکراری هر از چندگاه یک‌بار یک بیماری جدید در یک منطقه از دنیا ساخته و به یک نقطه دیگر از دنیا کشیده می‌شود.
 
وی بیان کرد: کرونا ویروس که مدتی از تولید آن می‌گذرد یک بیماری تنفسی است و ما کرونا ویروس‌ها را از گذشته می‌دانستیم که عامل بیماری تنفسی هستند و 15 درصد سرماخوردگی‌های دنیا را کرونا ویروس‌ها تشکیل می‌دهند.
 
فوق تخصص عفونی، خاطرنشان کرد: قبلا بشر چهار ویروس می‌شناخت که باعث سرماخوردگی در سطح دستگاه تنفسی فوقانی می‌شد اما این دفعه سه ویروس متولد شدند که سارس در سال 2003، مارس در سال 2012 و کرونا در پایان سال 2019 متولد شد.
 
محمودی تصریح کرد: این ویروس به این دلیل سرو صدا ایجاد کرد که در کوتاه مدت تعداد زیادی از افراد را مبتلا کرد و سرایت سریع و وسیع دارد که در مدت کوتاهی از چین به بسیاری از کشورها سرایت کرد.
 
وی افزود: این ویروس شناخته شده است با اینکه درمان آن هنوز پیدا نشده اما با رعایت نکات بهداشتی سعی کنیم به آن مبتلا نشویم.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه کرونا یک ویروس تنفسی است که راه انتقال آن از طریق تنفس است، گفت: این ویروس از طریق ذرات و ترشحات تنفسی منتقل می‌شود و می‌توان با استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله یک تا یک و نیم متری به میزان زیادی از ذرات پارتیکِلی که از طریق افرادی که آلوده هستند به سمت برون با سرفه و عطسه پرت می‌شود ایمن بمانیم.
 
محمودی درباره اینکه چه کسانی باید از ماسک استفاده کنند، اظهار کرد: افرادی که در بیمارستان هستند یا با آنها سرو کار دارند، افرادی که در اورژانس هستند یا افرادی که در خانه هستند و علائمی مانند تب، سرفه، وضعیت تنفسی سطحی و تند یا تنگی نفس دارند اینها باید استفاده کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه 85 درصد مبتلایان به این ویروس از نوع خفیف هستند و حتی ممکن است در بیرون درمان شوند، افزود: 15 درصد آنها از نوع شدید است که دارنده نوع شدید کسی است که گرفتگی ریه پیدا کند که باید در بیمارستان بستری شوند و 13 درصد آنها را می‌توان در بخش عادی سرویس داد و حدود سه درصد شاید نیاز داشته باشند که در آی سی یو بستری شوند.
 
محمودی با بیان اینکه امروز مهمترین زمانی است که باید به پیشگیری فکر کنیم، تصریح کرد: کسانی که ماسک می‌زنند یک اعتماد کاذبی به‌وجود می‌آورند که ماسک زدیم و دیگر به چیزی نیاز نداریم اما احتیاط دست را فراموش می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه مهمترین اصل برای مقابله با این ویروس شستن دست است، افزود: میکروب‌هایی که روی دست ما قرار می‌گیرند به دو دسته تقسیم می‌شوند عده‌ای موقتی و عده‌ای دائمی هستند، ویروس‌های موقتی خطرناک هستند برای همین باید دست‌ها را با مایع ضد عفونی کننده یا با الکل بشوییم.
 
محمودی بیان کرد: همه محیط ممکن است آلوده باشد به همین دلیل سعی کنیم دست‌ها به سطوح مختلف برخورد می‌کند را به دهان، بینی و چشم نزنیم چون مهمترین راه‌های ورود ویروس به بدن هستند.
 
فوق تخصص عفونی در پایان خاطرنشان کرد: این ویروس بر روی دست حدود چهار ساعت زنده می‌ماند و بر روی سطوح فلزی، شیشه‌ای و پلاستیکی تا 9 روز ممکن است بماند به همین دلیل بعد از دست زدن به این سطوح باید حتما دست‌ها را بشوییم و با رعایت نکات بهداشتی آن را از بین ببریم.

وی  به مردم توصیه کرد که علاوه بر توجه به امر پیشگیری برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، به تقویت جسمانی خود نیز توجه داشته باشید، روحیه خود را از دست ندهید و دستورالعمل‌های دارویی را رعایت کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما