تاریخ انتشارشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۰۱۸۴۸
فرماندار نکا از کلنگ‌زنی یک ابر پروژه با اعتبار یک هزار و 400 میلیارد تومانی برای احداث مجموعه جدید سیکل ترکیبی در نیروگاه تولید برق شهید سلیمی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.
۰
plusresetminus
کلنگ‌زنی ابرپروژه 1400 میلیارد تومانی در نکا
عبدالجواد توحیدی مقدم در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به تغییر محاسبات دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای تأثیرگذار در منطقه و جهان در همه تصمیمات مهم شده است.

وی افزود: دشمن این را بر نتابید و مشکلات اساسی برای نظام از جنگ تحمیلی و ترور شخصیت‌ها تا تروریسم اقتصادی امروز که شاید سخت‌تر از دوران جنگ تحمیلی باشد را ایجاد کرد.

فرماندار نکا خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی و اوایل انقلاب تکلیف ما روشن بود اما اکنون چندوجهی و چند جانبه شده و کار بسیار پیچیده و سخت‌تر از آنچه در رسانه‌ها بتوان اطلاع‌رسانی کرد شده است.
این مسئول اضافه کرد: شکر خدا این نهال شکوهمند و ارزشمند انقلاب تبدیل به درختی تنومند شد که باوجود اذیت‌ها دشمن ما نتوانست خدشه زیادی به آن وارد کند و ما اکنون اولین هفته دولت را بعد از 40 سالگی انقلاب به کوری دشمنان برگزار می‌کنیم.
 
* درحال بازگشت به تثبیت اقتصادی در کشور
وی گفت: دشمنی که سال قبل بعد از حوادث سال 96 قصد کرده بود که ما نتوانیم 40 سالگی انقلاب را برنامه‌ریزی کنیم اما اکنون مردم، نظام و مسئولان پای کار آمدند و توانستند آن بازی‌ها را مدیریت کرده و به یک سرانجام خوبی برسانند.

توحیدی مقدم تصریح کرد: فشارهایی که دشمن با کشورهای همراه خود تا حدود 30 هزار میلیارد دلار هزینه ایجاد کردند می‌توانست هر کشور دیگری را از هم متلاشی کند و دشمن سعی کرد با کاستن از سرمایه اجتماعی با گرفتن اعتماد عمومی مانند سوریه کار را آغاز کند.
وی افزود: دشمن سعی کرد در گلوگاه اقتصادی ما دست بگذارد و با رسانه‌ها، تریوبون‌ها و ابزارهای اطلاع‌رسانی و فشارهایی که داشت بین مردم، نظام، دولت و مسئولان مشکلاتی را ایجاد کند.

فرماندار نکا اذعان کرد: اما قوای مختلف و این مردم تحت زعامت مقام عظمای ولایت توانستند دست و پنجه نرم کنند و با یک شیب ملایم ما از این بحران عبور کردیم و دیگر به دوران بهسازی و بازسازی داریم می‌رسیم و 40 درصد به تثبیت اقتصادی برگشت کرده‌ایم.
 
* سهم 10 درصدی نکا از 1000 میلیارد پروژه مازندران
این مسئول در ادامه به برنامه‌های هفته دولت در استان و شهرستان پرداخت اضافه کرد: در هفته دولت 1000 میلیارد تومان پروژه در استان مازندران افتتاح می‌شود که 110 میلیارد تومان آن از آن شهرستان نکا است.

وی گفت: نکا چهارمین شهرستان استان در هفته دولت از لحاظ حجم اعتبارات و پروژه‌های به ثمر رسانده بوده که این قطعاً حاصل تعامل ارکان مدیریتی، دستگاه اجرایی، مدیران، نماینده مجلس، امام جمعه، دستگاه قضایی و مردم این شهرستان بوده است.

توحیدی مقدم تأکید کرد: در ماه‌های گذشته نگاه دولت این بوده که پروژه‌های جدید تعریف نشود چراکه برخی پروژه‌های تعریف شده مانند جاده‌ها، راه‌ها و آب شرب که شاید 10 سال زمان می‌برد تا به سرانجام برسد و این برای مردم اذیت‌کننده است.

وی افزود: سیاست مجلس و دولت بر این بوده که اولویت با اتمام پروژه‌های ناتمام باشد که با برگزاری جلسات و برنامه‌ریزی‌های مختلف اولیت بندی صورت گرفت و همه اقدامات صورت گرفته خروجی یک کار تیمی است.
 
* بیان خدمات در شرایط پمچاژ ناامیدی توسط دشمن

فرماندار نکا بیان کرد: خدمات صورت گرفته در شرایطی که دشمن پمپاژ ناامیدی می‌کند را باید در محافل و مجالس مختلف بگوییم و در لایه‌های اجتماعی در جمع مردم حضور پیدا کنیم.

این مسئول اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری 19 میلیارد تومان در یک سال اخیر در بحث حفر و تجهیز چاه، انتقال خطوط آب، نگهداری شبکه، اجرای مسیر راه آهن و اطراف روستای آبلو هزینه شده است.

وی گفت: در بحث آب روستایی نیز 6ونیم میلیارد تومان هزینه شده که شامل توسعه، مرمت و بهسازی می‌شود و در بالادست مسیر روستاهای آکرد، پی‌رجه، قره‌طغان، نوذرآباد و روستاهای دیگر را شامل شده است.

توحیدی مقدم به اقدامات صورت گرفته در شبکه برق شهرستان نیز پرداخت و اظهار کرد: دو میلیارد و 150 میلیون تومان برای نگهداری و توسعه شبکه برق هزینه شده و بنیاد مسکن نیز 40 میلیارد تومان در قالب طرح‌های هادی، تسهیلات مسکن و کمک بلاعوض حوادث و سایر خدمات در این یک سال در شهرستان هزینه کرده است.

وی افزود: در همین سیل اخیر علاوه بر وام‌های کم‌بهره‌ای که به مردم پرداخت شد دو میلیارد تومان بلاعوض به افرادی که منازل‌شان خسارت دید بین دو تا 5 میلیون پرداخت شده است.
 
* گزیده‌ای از اقدامات هفته دولت
فرماندار نکا اذعان کرد: در بحث بهداشت و درمان 10 میلیارد تومان هزینه شد که شامل تکمیل بیمارستان امام حسین(ع)، تعمیر و نگهداری خانه‌ها و مراکز بهداشت بوده و در بحث نگهداری راه‌ها نیز یک‌ونیم ملیارد تومان هزینه شده است.

این مسئول اضافه کرد: در فعالیت جهاد کشاورزی 25 میلیارد تومان هزینه شده و تأمین اجتماعی نیز در شهرستان نکا ماهیانه 11ونیم ملیارد تومان دریافت و 15 میلیارد تومان پرداخت می‌کند تا به بازنشستگان حقوق پرداخت کند.

وی گفت: در بحث ورزش و جوانان شامل استخر مجموعه غربا، دکتر جیم، سالن چلمردی، تازه‌آباد، میانکاله، خورشید و غیره نزدیک به 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

توحیدی مقدم در ادامه به برنامه‌های صورت گرفته در هفته دولت در این شهرستان نیز پرداخت و تصریح کرد: کمیته امداد نزدیک به یک میلیارد برای مساکن محرومان و کمک‌های بلاعوض به افراد تحت پوشش خود به غیر از مستمری‌هایی که پرداخت می‌کند هزینه کرده است.

وی افزود: آب و فاضلاب شهری 6ونیم میلیادر تومان، جهاد کشاورزی چهارونیم میلیارد تومان، صنعت و معدن تجارت تسهیلات و حوزه‌های مختلف 81 میلیارد هزینه شده که شامل شهرک صنعتی و فازهای دیگر بوده است.
 
* آینده روشن نکا با توجه به زیرساخت

فرماندار نکا از کلنگ‌زنی یک ابرپروژه در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: فاز جدید سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا بالغ بر یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار دارد که گفتن این به عدد آسان است.

این مسئول اضافه کرد: ما روزانه عبور و مرور دو هزار و 500 وسیله نقلیه سنگین در شهرستان نکا داریم که شوخی نیست که باتوجه به اتفاقات زیرساختی که به وجود آمده آینده روشنی را برای شهرستان نکا پیش‌بینی می‌کنیم.

وی گفت: درواقع همه ما داریم در حوزه‌های زیرساختی کار می‌کنیم تا در 10 سال آینده نکا در حوزه کشاورزی و صنعتی در سطح استان حرف برای گفتن داشته باشد و با بیش از یک هزار میلیارد تومان گردش مالی وضعیت مناسبی در سطح استان دارد در حوزه‌های زیرساختی نیز اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴