عضو هیات رئیسه مجمع بسیج اساتید مازندران مطرح کرد

تسامح و تساهل مدیران دستگاه‌ها عامل کمرنگ‌شدن ارزش‌ها

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۳۹۷۵۷۳
عضو هیات رئیسه مجمع بسیج اساتید مازندران با اشاره به شیوع نافرمانی مدنی از سوی دشمنان انقلاب در قالب جنگ نرم، گفت: دشمن در این پروژه با اباهه‌گری در مقوله حجاب، به دنبال شیوع و رسوخ این فرهنگ در جامعه هدف و ایجاد تنش و تضاد میان نیروهای ارزشی و گروه‌های خاکستری است.
۱
plusresetminus
تسامح و تساهل مدیران دستگاه‌ها عامل کمرنگ‌شدن ارزش‌ها
عباس احمدی قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص اظهارات اخیر سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در جمع ائمه جمعه کشور اظهار کرد: یکی از معضلاتی که در کشور داریم به این موضوع برمی‌گردد که متاسفانه با توجه به تبلیغات سویی که در فضای مجازی انجام شده است، مردم را نسبت به تمکین از قانون مقداری نافرمان کرده و این با هدف و حسابگری دقیق انجام شد و به این سادگی ها نیست که بگوییم یک اتفاق بوده است.
 
وی افزود: دشمن برای رسیدن به اهدافش که فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی است در ابعاد و زوایای گوناگون جامعه ورود پیدا کرده و مهم‌ترین ابزارش رسانه خصوصا شبکه‌های اجتماعی است.
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در کنار شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های ماهواره‌ای، تصویری نظیر من و تو، VOA و دیگر شبکه‌هایی که در این راستا و در این توطئه شریک هستند، حول یک محور است و آن، جامعه ایرانی از درون است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه متذکر شد: یک مسئله مهمی که در این ارتباط وجود دارد این است که متاسفانه این فرهنگ را در برخی اقشار جامعه نه در همه بخش‌ها، رسوخ پیدا کرده و جا افتاده است.
 
عضو هیئت رئیسه مجمع بسیج اساتید مازندران اضافه کرد: این اقشار جامعه که در اصناف مختلف وجود دارد را بیشتر به عنوان گروه‌های خاکستری نام می‌بریم؛ گروه‌هایی که متاسفانه به ارزش‌های انقلاب چه در اعتقاد و چه در عمل، پایبند نیستند و تمکین نمی‌کنند.
 
وی بیان کرد: دشمن در این زمینه در قالب جنگ نرم ورود پیدا کرده و در چارچوب جنگ نرم یکی آن، نافرمانی مدنی است که در ابعاد و زوایای گوناگون، اثراتش را می‌گذارد که پیامدهایی نظیر عدم تمکین و اطاعت نسبت به قانون مجری در جامعه هدف را به دنبال خواهد داشت.
 
احمدی عنوان کرد: یکی از این نافرمانی مدنی که عدم تمکین نسبت به قانون را به دنبال خواهد داشت، موضوع رعایت حجاب است که دشمن با حیله‌هایی که در این زمینه در فضای ماهواره‌ای، نمایش داده و در ابتدا، این فرهنگ را رسوخ و شیوع داده و فرهنگ بی‌حجابی و بد حجابی را به عنوان یک ارزش در بین یک قشر خاص و سپس تسری آن به تمام ابعاد و اقشار جامعه دنبال می‌کند.
 
وی افزود: کاری که دشمن در حال حاضر در قالب جنگ نرم و شیوع نافرمانی مدنی در حال انجام آن است  پیگیری بعد خاص جنگ نرم که همان جنگ نرم فرهنگی از ان یاد می‌کنیم، است؛ که هدف از این پروژه این است که با اباهه گری در بحث حجاب، جامعه را هم به آشوب بکشد و هم رسوخ این فرهنگ باعث تنش و تضاد و در انتها درگیری بین نیروهای ارزشی و این گروه و در نهایت با گروه‌های پلیس و انتظامی است.
 
این استاد دانشگاه تاکید کرد: مجموعه این عوامل موجب عدم اطاعت و گردن نهادن به قوانین جامعه است که البته در این راستا، برخی از مسئولان مربوطه در تقصیر آن دخیل هستند که جامعه به این وضع رسیده است.
 
عضو هیئت رئیسه مجمع بسیج اساتید مازندران اعلام کرد: مسئولان به صورت مستقیم و غیرمستقیم، مسئول برخورد مستقیم و غیرمستقیم با این ناهنجاری‌ها هستند، اما متاسفانه به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل نمی‌کنند و در قالب امر تسامح و تساهل به این فرآیند دامن می‌زنند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه مطرح کرد: این بخش از وضعیت به وجود آمده فقط به مقوله حجاب خلاصه نمی‌شود و در نهایت به عنوان یک وزن کشی در داخل برای چالش کشیدن به نظام داخل نمود پیدا خواهد کرد که در عرصه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر عرصه‌ها تمرینی می‌کنند تا از قوانین شرعی و موضوعه در جامعه نافرمانی کنند و این وضعیت بسیار خطرناکی است.
 
این مشاور بین‌الملل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پاسخ به این سوال که 26 دستگاه برای مقوله حجاب تعیین شده‌اند که با کم‌کاری، هجمه‌ها به سمت نیروی انتظامی کشیده شده است؛ گفت: ما دستگاه‌هایی داریم که در این ارتباط هستند و برخی به صورت مستقیم دخیل هستند و برخی دیگر نیز به‌صورت غیرمستقیم؛ که باید با ورود به این مقوله، در کنار نیروی انتظامی به جلوگیری از هنجارشکنی کمک کنند.
 
احمدی با اشاره به این مطلب که قوانین جامع و کاملی در خصوص بی حجابی و بدحجابی در کشور وجود دارد که متاسفانه در مقام عمل اجرا نمی‌شود؛ اظهار کرد: به طور نمونه دانشگاه‌های ما می‌توانند از ورود دانشجویان بی حجاب و بدحجاب ممانعت به عمل آورند اما این مقوله در عمل اجرا نمی‌شود.
 
وی در ادامه به نقش موثر ائمه جمعه، امامان جماعت و پایگاه‌های بسیج در ایجاد فرهنگ رعایت و تمکین قوانین مدنی جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف ائمه جمعه ورود به این مسئله در راستای امر به معروف و نهی از منکر است و این موضوع تنها به تریبون نماز جمعه خلاصه نمی‌شود و باید در کنار ائمه جمعه امامان جماعت و پایگاه‌های بسیج نیز ورود پیدا کنند.
 
این دکترای روابط بین‌الملل و کارشناس فرهنگی-سیاسی تصریح کرد: ورود به تنهایی یک دستگاه نظیر نیروی انتظامی به این مقوله موجب می‌شود تا این نکته از سوی دشمن القا شود که تنها نیروی انتظامی با این مسئله مشکل دارد و مابقی مشکلی ندارند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه در پایان اذعان کرد: تسامح و تساهل مسئولان دستگاه‌های متولی که در نهایت منجر به کم‌کاری در مقابله، برخورد و ورود به این مسئله می‌شود، بر تنش و مشکلات بیشتر این موضوع دامن می‌زند که باید با پای کار امدن آن‌ها به میدان، جدا از انجام تکلیف شرعی و قانونی خود، حمایت خود را از نیروی انتظامی در مقام عمل نشان دهند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴