کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بابلسر:

کتابخانه‌های بابلسر به‌دلیل عدم دریافت اعتبار حال و روز خوبی ندارند

30 تير 1398 ساعت 14:08

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بابلسر اظهار کرد: کتابخانه‌های بابلسر به خاطر عدم دریافت اعتبار حال و روز خوبی ندارند.


ندا داننده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی کشور یک نهاد غیردولتی محسوب می‌شود که در دو کتابخانه نهادی در شهر بابلسر، دو کتابخانه نهادی در شهرهای بهنمیر و هادی شهر و یک باب کتابخانه مشارکتی در روستای شورک شهرستان بابلسر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجموع منابع موجود در کتابخانه‌های شهرستان 48 هزار و 758 نسخه و تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ها هفت هزار و 296 نفر است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بابلسر با اشاره به اینکه بیشترین عضو گروه‌های سنی بین هفت تا 28 سال است، تصریح کرد: بیشترین امانت از فروردین 97 تا تیر 98 مربوط به کتاب ادبیات و کمترین امانت مربوط به کتاب‌های کلیات است.

داننده یادآور شد: بخش‌های مخزن کتاب، مرجع، کودک، نوجوان، نشریات و اینترنت از جمله بخش‌های مختلف کتابخانه‌ها است.

وی با بیان عمده فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها گفت: قصه‌گویی برای کودکان، قصه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان، تئاتر خلاق کودک، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، کلاس نقاشی و طراحی، کلاس خوشنویسی، باشگاه کتابخوانی، کلاس ذهن خلاق کودک، کلاس اوریگامی، مطالعه جمعی، مطالعه آزاد بانوان و گروه گپ و کتاب بانوان از جمله فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بابلسر افزود: برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع مناسبت‌ها، مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین، مسابقات ملی و بین‌المللی کتاب از جمله فعالیت‌های فرهنگی مناسبتی است.

داننده خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی امیر پازواری در سال 94 به عنوان کتابخانه برتر کشوری انتخاب شد و همچنین در دوره‌های متوالی سه کتابدار از بابلسر به عنوان کتابدار برتر کشوری معرفی و انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی در شهرستان به صورت انجمن تصمیم‌گیری می‌شود و اعضای انجمن از افراد حقیقی و حقوقی تشکیل می‌شود که ریاست آن بر عهده فرماندار، دبیری آن بر عهده رئیس اداره کتابخانه‌ها، شهردار، رئیس شورای شهر، رئیس آموزش و پرورش، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کتابخانه‌ها هستند و همچنین دو نفر اعضای حقیقی و فرهنگی آقا و خانم در انجمن حضور دارند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بابلسر یادآور شد: طبق بند 6 قانون تاسیس کتابخانه‌های عمومی کشور نیم درصد از درآمدهای شهرداری به صورت ماهانه باید به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرها واریز شود و در واقع این نیم درصد، تمامی بودجه درنظر گرفته شده برای کتابخانه‌ها است که در صورت عدم پرداخت از سوی شهرداری‌ها این نهاد با مشکلات فراوانی رو به رو می‌شود.

داننده اظهار کرد: شهرداران بابلسر در دوره‌های مختلف به دلایلی که خودشان داشتند از پرداخت اعتبار مخصوص به کتابخانه خودداری کرده‌اند که همین امر موجب شده تا این دستگاه فرهنگی عمومی که حکم یک دانشگاه عمومی را دارد در حال فلج شدن است.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی از شهرداران بابلسر نگاه فرهنگی خوبی به این دستگاه داشتند به ویژه شهرداری شهر هادی شهر که بسیار منظم حق‌السهم کتابخانه را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 397383

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/397383/کتابخانه-های-بابلسر-به-دلیل-عدم-دریافت-اعتبار-حال-روز-خوبی-ندارند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com