کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت زیراب:

معامله قرن همان سیاست چماق و هویج است

11 خرداد 1398 ساعت 10:27

امام جمعه موقت زیراب گفت: پیش کشیدن مسئله اقتصاد در پوشش انسان دوستانه به عنوان کمک‌های اقتصادی به مردم فلسطین در معامله قرن همان سیاست چماق و هویج است زیرا مردم فلسطین در تنگای اقتصادی قرار دارند.


به گزارش بلاغ، حجت الاسلام محسن قبادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به طرح جدید عادی سازی روابط اعراب واسراییل موسوم به معامله قرن، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی تا به امروز به دنبال تثبیت موقعیت خود درمنطقه است که با استراتژی راهبردی حضرت امام خمینی (ره) نتوانسته به این هدف برسد.

وی افزود: جمهوری اسلامی به تنهایی با به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، همچنین ورزشی بین المللی ومعرفی سیاست‌های شرارت آمیز این رژیم جعلی در عرصه جهانی همیشه چون خاری درچشم فتنه عاملی بازدارنده وسد سدیدی برای آن ها به شمار می‌رود.

*در روز جهانی قدس غبار غفلت را از اذهان عمومی کنار می‌زنند

امام جمعه موقت زیراب با اشاره به روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: اینکه هرساله درروز قدس خیل عظیمی از مردم در محکومیت و عدم رسمیت آنها یکپارچه به خیابان‌ها می‌آیند وغبار غفلت را از اذهان عمومی کنار می‌زنند را نباید دست کم گرفت، اینجا اشاره به بازتاب رسانه‌ای در سطح بین المللی راهپیمایی روز قدس موید اثرگذاری این راهبرد است.

قبادیان افزود: بعد از۴۰سال هنوز هم  چشم جهان درروز قدس به ایران دوخته می‌شود و رسانه‌های عنکبوتی هم سعی در کمرنگ جلوه دادن آن دارند، به نظر شما چه مفهومی دارد؟

*رژیم غاصب صهیونیستی، غده سرطانی درحال خشکیدن است

وی با بیان اینکه امروز ما با توسعه بیداری اسلامی مواجهیم و شاهد مقابله همه جانبه جبهه استکبار با این اثرگذاری عمیق راهبردی هستیم، افزود: یک نکته تاثربرانگیز این است که رژیم غاصب صهیونیستی به آنچه امام رضوان الله علیه و رهبر معظم انقلاب فرمودند چنان باور دارد که همه تلاش و توان خود را صرف برون رفت خلاصی از آن می‌کند، اما عده‌ای که می‌خواهند خود را ظاهرالصلاح و به دنبال اصلاح و توسعه صلح جلوه دهند به این باور نرسیده‌اند که این غده سرطانی درحال خشکیدن است.

امام جمعه موقت زیراب با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که بایقین و اقتداراعلام کردند این رژیم ۲۵سال آینده رانخواهد دید، اظهار کرد: آنها روزشمار برای خود قراردادند که بتوانند طراحی و پی‌ریزی نجات بخش برای خود داشته باشند، اما خودباختگان لیبرال همچون همیشه آیات یاس را با قرائت‌های گوناگون در جامعه سردادند.

*معامله قرن نقطه مقابل بیداری اسلامی

قبادیان تاکید کرد: معامله قرن، مفهومی جز دست و پازدن رژیم صهیونیستی برای بقاء خود ندارد، یکی از محورهای مهم این طرح جابجایی مسئله فلسطین به عنوان اولویت جهان اسلام است و این یعنی عمق راهبردی استراتژی جمهوری اسلامی و تاثیر آن.

وی افزود: نکته دیگر در این پروژه عادی سازی روابط اعراب و اسراییل در اذهان عمومی بین‌المللی است که دقیقا نقطه مقابل بیداری اسلامی و صدور آن است، البته ظرافت تغییر ریل سیاسی و قرارگرفتن در ریل اقتصادی را نباید نادیده گرفت.

امام جمعه موقت زیراب تصریح کرد: پیش کشیدن مسئله اقتصاد در پوشش انسان دوستانه به عنوان کمک‌های اقتصادی به مردم فلسطین همان سیاست چماق و هویج است زیرا مردم فلسطین در تنگای اقتصادی قرار دارند.

قبادیان افزود: هدف این است که با اجرایی کردن کمک‌های اقتصادی و ایجاد یک موج خبری رسانه‌ای آنچه در گذشته اعم از غصب، هدم، قتل، تخریب فرهنگی و تحریف تاریخی توسط صهیونیست‌ها صورت گرفته را به فراموشی بسپارند.

*دوگانه سازی‌های جدید و جعلی

وی با بیان اینکه امروز شاهد ضعف اسراییل و شکسته شدن آن هیمنه پوشالی در حملات اخیر موشکی به سرزمین‌های اشغالی هستیم و آنها به دنبال تغییر زمین بازی هستند، افزود: باید منتظر دوگانه سازی‌های جدید و جعلی در روزهای آینده بود، مثل قدس و معیشت، فلسطین و زندگی، آرمان و آرامش که رسانه‌های صهیونیستی و عربی بدان خواهند پرداخت، جهت بسترسازی معامله قرن در ۲۳خرداد که می‌توان آن‌را برجام عبری-عربی هم خواند.

امام جمعه موقت زیراب در پایان خاطرنشان کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت روز قدس امسال فرموده اند:"روز قدس امسال ازسال های گذشته اهمیت بیشتری دارد" نیز موید این تحلیل است، چون جبهه عبری-عربی برای شکستن مقاومت مردم فلسطین اجماع ۲۳خرداد در منامه را طراحی کرده تا با تغییر عنوان اشغالگری فلسطین و قدس شریف به موضوع  اقتصادی و قابلیت معامله، شکافی داخلی را تحقق بخشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 389735

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/389735/معامله-قرن-همان-سیاست-چماق-هویج

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com