تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۳۸۴۴۸۱
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: سپاه یک نیروی پیش‌رونده پیش‌برنده برای کمک به مسئولان و مردم در تمام عرصه‌ها برای پاسداری هرچه بهتر از انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی است.
۰
plusresetminus
سپاه در پاسداری از انقلاب در تمام عرصه‌ها حضور دارد/ آمادگی سپاه در انجام تمام عرصه‌های بر زمین مانده
به گزارش بلاغ، مجیدرضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما به مناسبت روز پاسدار، با اشاره به تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 58 از سوی امام راحل، اظهار کرد: ایشان در تفکرات انقلاب اسلامی در سال‌های تبعید در عراق و کشورهای دیگر به این نتیجه رسیدند که این انقلاب نیاز به یک محافظ و نگهبان دارد.

وی افزود: تا کفر و شرک هست جهاد نیز ادامه دارد و نیروهای انقلابی باید بدانند که دستورات آنان توسط قرآن، پیامبران و ائمه تدوین شده و به دستشان رسیده که امروز نیز ولی فقیه مفسر و مجری دستورات قرآن و اسلام است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا، بسیج را نیز برگرفته از سپاه برشمرد و با بیان تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذر سال 58، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که سازمان بسیج مستضعفین نیز در درون سپاه شکل گرفت و سپاه را به دریای بی‌کران مردمی وصل کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به این آیه قرآن کریم که مستضعفین وارثان زمین هستند اشاره و اضافه کرد: اینان حاکمان زمین بوده و انقلاب نشأت گرفته از قرآن و آیات الهی است پس هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد.

وی گفت: پس از شکل‌گیری انقلاب به دستور امام راحل برای تغییر نظام حکومتی و دینی، نهادهایی از جمله کمیته امداد، جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی شکل گرفت و مردم‌سالاری دینی، رضایتمندی مردم و انتخابات مردمی نیز از دستاوردهای انقلاب است که هر زمانی این عرصه‌ها دچار ضعف و کمبود شود سپاه وارد عمل می‌شود.



* سپاه نیروی پیش‌رونده پیش‌برنده در خدمت‌رسانی به مردم

در ادامه شعبانی کمبود آب در کشور را تهدیدی برای صنعت کشاوزی برشمرد و تصریح کرد: چندی پیش گفته می‌شد که جنگ آینده جنگی بر سر آب است اما با براش‌های اخیر خسارت‌ها و زحمات ناشی از سیل بیشتر مورد توجه قرار گرفت درحالی که با نگاهی دیگر سیل می‌تواند ذخایر آب‌های زیرزمینی را بیشتر کرده و در عین حال هشداری برای مسئولان و مردم برای آمادگی در مواجهه باخطرهای اینچنینی باشد.

وی در ارتباط باکمک‌های مجموعه سپاه و بسیج به سیل‌زدگان بیان کرد: در روزهای اخیر و مواجهه با سیل و طوفان، سپاه و بسیج برای کمک به دولت و همچنین در کنار مردم بودن وارد عمل شد چراکه سپاه نقش پیش‌رونده پیش‌برنده را دارد.

فرمانده سپاه نکا با بیان لزوم توجه بیشتر به مردم به‌خصوص در سختی‌ها، اذعان کرد: مردم بیشتر از آذوغه به توجه و تکریم نیاز دارند و اگر سپاه و سایر مسئولان در زمان نیاز در کنار مردم حاضر باشند مردم نیز در هر شرایطی در کنارشان قرار می‌گیرند.

این مسئول سیل را جدای از آسیب‌ها و خسارات برآمده از آن، نعمتی دانست و خاطر نشان کرد: کمبود آب تهدیدی برای ایران به حساب می‌آمد و بر سر کم آبی برخی مشکلات و اختلافات مرزی برای کشور به وجود می‌آمد که باید گفت در کنار خسارات و مشکلات به وجود آمده این نعمت الهی مزایایی نیز داشته است.

وی گفت: چه آب‌هایی که سرچشمه آن خارج از ایران بود و ورود این آب‌ها تهدیدی برای ایران به شمار می‌رفت که با وجود این آب فراوان دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نیستیم.



* اطلاع‌رسانی به موقع از حادثه و خدمات توسط رسانه‌ها

همچنین شعبانی کشاورزی را یکی از صنایع اصلی کشور برشمرد و اظهار کرد: کشاورزی رابطه مستقیم با عوامل طبیعی به خصوص آب دارد پس خدا نعمتی به مردم داده که این نعمت در مسیر خود اتفاقاتی به وجود آورده است.

وی این سیل را فرصتی برای سنجش مردم و مسئولان دانست و افزود:این سیل سبب شد تا توانمندی بسیج‌کنندگی، توانمندی مدیریت مسئولان، تجهیزات و امکانات و حتی توانایی مردم در مقابله با با سیل سنجیده شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا در ادامه ضمن تشکر از اصحاب رسانه نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب اخبار و خدمات به مردم، مطرح کرد: اصحاب رسانه، خود پاسداران این خاک هستند و رسالت مهمی بر عهده دارند که در اتفاق سیل اخیر با حداقل امکانات و حتی نبود خودرو در کمال دقت، شفافیت، صداقت و پیگیری درست با خلاقیت و هنرنمایی خود توانستند اهمیت این موضوع را در کشور، استان و شهرستان بالا ببرند.

این مسئول البته به نقد عملکرد اصحاب رسانه نیز پرداخت و اضافه کرد: با توجه به تمام تلاش و زحماتی که در عرصه اطلاع‌رسانی صورت گرفت اما می‌شد بیشتر و بهتر خدمت‌رسانی کنند و این خدمت‌رسانی‌ها می‌توانست با سرعت بالاتری انجام گرفته و مسئولان کشور بیشتر در جریان این اتفاقات قرار گیرند.



* همه مقصر هستیم

شعبانی با اشاره به آب‌گرفتگی شهرک شهیدرعباسپور و زیرگذر کمیشان در بخش‌های شرقی و غربی شهرستان نکا در بارش‌های اخیر، اظهار کرد: دفعات متعددی در باران‌های شدید این اتفاق افتاد که سطح آب معابر بالا رفته به حدی که در زیر گذر کمیشان وجود خاک‌های ناصحیح معدن در زیر گذر ایجاد گل و لای کرده و موجب چپ کردن دو کامیون و خاموش کردن یک کامیون به دلیل بالا آمدن سطح آب شد که تکرار این موضوعات دلیل بر بی‌توجهی و بی‌تدبیری مسئولان مربوطه است.

وی موضوع مهم بعدی را آب گرفتگی منازل مردم دانست و بیان کرد: اگر دهانه رودخانه پدافندی می‌شد، مجوز برای ساخت منازل در حاشیه رودخانه داده نمی‌شد و یا هشدار‌های درست قبلی صورت می‌گرفت آسیب‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا یادآور شد: ورزشگاه‌ها و استخرهای نکا به حدی آسیب دیده که مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بیشترین خسارات بخش ورزشی را متعلق به نکا که حدود میلیون‌ها تومن هزینه برداشت برشمرده است.

این مسئول ضمن تقدیر از مسئولان به‌خصوص نماینده شرق مازندران در مجلس گفت: مسئولان پس از بازدید از مناطق بالادست به چند عامل برخوردند که یکی از این عوامل از بین بردن پوشش گیاهی است زیرا وقتی پوشش گیاهی وجود نداشته باشد باران با شدت به خاک زمین باریدن کرده و این موضوع موجب فرسایش خاک و جاری شدن سیل می‌شود.

وی آینده‌نگری را برای هم استفاده بهتر از این نعمت الهی و هم مقابله با خسارت‌های احتمالی بسیار حائز اهمیت برشمرد و ضمن مقصر دانستن همه از مردم تا مسئولان اما هریک به اندازه خود، گفت: باید برای این مشکلات تدابیری اندیشید که در باران‌های شدید بعدی که در آینده داریم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.



* سپاه در سیل اخیر چه کرد

شعبانی ضمن تشکر از مردم مناطق سیل زده در مقابله با بحران قبل از حضور مسئولان، تصریح کرد: مردم هر منطقه، دهیاران و پایگاه‌های این مناطق بسیار زحمت کشیدند و بسیج‌کنندگی را به وجو آوردند و پس از آن بسیج و سپاه از امکانات شهرستان قبل از رسیدن کمک‌ها از مناطق دیگر وارد عمل شدند و استفاده کردند چراکه هرکجا مسئولیتی به درستی انجام نشود سپاه در آنجا برای کمکم مردم و مسئولان حضور پیدا خواهد کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از بسیج سازندگی سپاه کربلا، سپاه سید الشهدا و سپاه حضرت عباس اردبیل بابت گروه‌های امدادی و ماشین‌آلات سنگین تشکر کرده و خاطرنشان کرد: فرماندهان گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر، فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌ها، امام جمعه، دهیاران و بخشداران برای امدادرسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده و شبانه‌روز پای کار بودند.

فرمانده سپاه نکا در مورد آمار کمک‌رسانی نهادها و مردم در بحث سیل اینگونه مطرح کرد: بیش از سه هزار نفر از خدمات پزشکی، دامپزشکی و مشاوره بهره‌مند شده و بیش از 120 گروه جهادی با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیون تومان به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

این مسئول اضافه کرد: توزیع بیش از 9 هزار سبد کالا بین مردم، حضور بیش از 100 دستگاه ماشین‌آلات سنگین از جمله لودر، گریدر و کمپرسی از سوی بسیج سازندگی و سپاه در مناطق، بازگشایی و بهسازی بیش از 100 کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی، انجام بیش از 30 مورد بازدیدهای منطقه‌ای از سوی سپاه در طول 15 روز تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

وی تحویل و شست و شوی نزدیک به 200 تخته فرش و موکت از مناطق سیل‌زده، انجام بیش 200 دیدار چهره به چهره برای حل مشکلات مردم منطقه به‌عنوان یک افتخار برای سپاه، به کارگیری بیش از 100 خودروی سپاه و 60 تراکتور و ادوات محلی به همراه کمک نقدی 20 میلیون تومانی مردم را از دیگر خدمات و اقدامات برگرفته در این مدت از سوی مجموعه سپاه و بسیج در شهرستان نکا برشمرد.



* سپاه همچنان آمده خدمت‌رسانی است

شعبانی در مورد دیگر خدمات قابل انجام از سوی سپاه در آینده نیز گفت: سپاه از هیچ کمکی ازجمله پاکسازی رودخانه‌ها، ترمیم پل‌ها، به‌سازی مکان‌های عمومی و همچنین بازسازی محورهای مواصلاتی و پل های تخریب شده مانند پل درویشان، چرمی، تلم و مهم‌ترین آن‌ها که اولویت سال 98 است یعنی بازسازی و ساخت منازل تخریب شده دریغ نکرده بلکه استقبال می‌کند.

وی افزود: با توجه به طرحی که در مجلس تصویب شد به خانه‌های تخریب شده روستایی 40 میلیون تومان وام کم‌بهره و 10 میلیون تومان بلاعوض و به خانه‌های تخریب شده شهری 50 میلیون تومان وام کم‌بهره و 12 میلیون تومان بلاعوض تعلق می‌گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج نکا با اشاره به اینکه مردم باید پای کار خود باشند خاطرنشان کرد: مسئولان نیز باید توجه داشته باشند که اولویت برای مردم احشام و خوراکشان است نه آذوغه و باید در این شرایط در کنار مردم بود تا از حجم مشکلات کاسته شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه تولید شلیل در نکا رتبه اول در استان را داشته و رونق کشاورزی نکا بیشتر در پایین دست است آسیب و خسارت بسیاری دیده که باید به آن توجه بیشتری داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰