تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۶۸۴۸۹
سخنگوی شورای اسلامی شهر نکا گفت: بنابر مواد 3 و 4 آیین‌نامه احراز صلاحیت شهرداران و اختیارات شورا در قانون، عدم صلاحیت شهردار نکا احراز شده و به تصویب حداکثری در جلسه رسمی شورای شهر نیز رسیده است.
۰
plusresetminus
تصویب عدم احراز صلاحیت شهردار نکا در شورای شهر/ تمایلی به تصدی پست شهرداری نکا ندارم
به گزارش بلاغ، علی داد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به بررسی مواد بررسی احراز صلاحیت شهرداران در آیین‌نامه اجرایی مندرج در قانون، اظهار کرد: شهردار نکا از زمان تصدی مسئولیت شهرداری در این شهر سکونت نداشته و این موضوع براساس مواد 3و 4 آیین نامه اجرایی احراز صلاحیت در قانون قابل بررسی بوده است.

وی افزود: برهمین اساس در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر که با حضور همه اعضای شورا تشکیل شد این موضوع مورد بحث و بررسی قرار داده شد که با کسب چهار رأی مثبت در مقابل سه رأی منفی تصویب و به کمیته انطباق شهرستان ابلاغ شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر نکا، خاطرنشان کرد: باتوجه به نص صریح مواد اجرایی قانون و رأی با حضور حداکثری اعضای شورا، پس از اعلام نظر هیئت انطباق شهرستان، با اعلام احراز عدم صلاحیت شهردار، اقدامات دیگر از سوی اعضای شورا پیگیری می‌شود.

این مسئول درمورد پیگیری روند بررسی موضوع قبول استعفای شهردار در هیئت حل اختلاف استان نیز، اضافه کرد: با نامه رسیده از سوی این هیئت اعلام شده که باتوجه به گذشت زمان 10 روز بررسی، مصوبه شورا رد شده است.

وی گفت: البته باتوجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از قبل، امکان پیگیری این موضوع از طریق دیوان عدالت اداری کشور برای شورا وجود دارد که فعلاً در انتظار نظر هیئت انطباق در بررسی احراز صلاحیت شهردار هستیم که با توجه به آن اقدامات بعدی نیز پیگیری می‌شود.

* نه به شهردار شدن

داد همچنین در ادامه با اشاره به طرح برخی موضوعات در هفته‌های اخیر درمورد تمایل به تصدی سمت شهردار نکا، اظهار کرد: این موضوع به عمد یا غیر عمد مدتی است که به صورت ناجوانمردانه از سوی برخی افراد در سطح شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مجازی مطرح شده است.

وی افزود: طرح تمایل اینجانب برای کاندیداتوری تصدی سمت شهردار نکا درصورت پذیرفته شدن استعفای شهردار فعلی با پخش هشتک‌هایی صورت گرفته که بازخوردهایی را نیز در سطح جامعه به همراه داشته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر نکا با تکذیب چنین شایعاتی، تأکید کرد: به دور از توجه نسبت به هر نیت و اندیشه‌ای که به طرح چنین شایعات بی‌اساسی می‌پردازد به همه مردم و شهروندان نکایی اعلام می‌دارم که برای اینجانب اعتماد عالمان، فرهیختگان، بزرگان، دانشجویان و جوانان با هیچ مقام و مسئولیتی قابل معاوضه نخواهد بود.

این مسئول، حضور در شورا را به عهد خود با شهروندان توصیف و اضافه کرد: هرگز به خود اجازه خیانت به این اعتماد را نخواهم داد بلکه تمام تلاش خود را در زمان حضور در شورای اسلامی شهر نکا که از سوی همشهریان نکایی‌ام به اینجانب تکلیف شده به کار خواهم بست.

وی گفت: در ایام تصدی عضویت در شورا پیشنهادهای مسئولیتی برای این جانب بوده اما باتوجه به اینکه خود را وام‌دار مردم می‌دانم تمام پیشنهادها را رد کرده‌ام چراکه باتوجه به انتخاب خود از سوی مردم برای چهار سال به عنوان شورای شهر، اعتماد مردم از هر سمت و مسئولیتی بالاتر است.

داد تصریح کرد: تا زمانیکه در این مسئولیت حضور دارم نیز هرگز بر منافع و مصالح مردم با احدی حتی عزیزان خود مماشات و مصالحه نخواهم کرد چرا که این مسئولیت، بار امانتی است که بنده اجازه کوتاه آمدن و مصالحه بر سر منافع مردم در آن را نداشته و نخواهم داشت.

* قانون چه می‌گوید

به استناد ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار که بر اساس مواد ۷۲ و ۹۴ قانون‌تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی و انتخابات شهرداران می‌باشد، شهردار باید در محدوده یک شهر ساکن باشد.

در این ماده قانونی آمده است که شهردار باید از تاریخ اشتغال به کار تا زمانی که در این سمت انجام وظیفه می‌نماید در داخل محدوده قانونی شهر ساکن باشد، همچنین شهرداری مکلف است ‌برابر دستورالعمل وزارت کشور شرایط مناسب جهت تحقق مفاد این ماده را برای شهردار فراهم سازد.

البته بنابر اظهارات اعضای شورای شهر نکا و اسناد موجود باوجود فراهم بودن شرایط برای اسکان شهردار نکا در محدوده این شهر، در مدت بیش از یک سال گذشته باتوجه به قرار داشتن محل اسکان سید مهدی احمدی در شهرستان ساری، وی در نکا مستقر نبوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴