تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۳۶۳۸۸۹
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان از اولویت‌های این صندوق است، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 30 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.
۰
plusresetminus
همسان‌سازی حقوق 30 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد/  پرداخت ماهانه ۳۲۵۰ میلیارد تومان حقوق بازنشستگی
جمشید تقی‌زاده در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مهم بازنشستگان تحت پوشش پس از حقوق و معیشت، بحث درمانی است، چرا که حداقل یک سوم حقوق بازنشستگان در دوران سالمندی به بحث درمان اختصاص دارد.

وی افزود: بنابراین یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های ما به عنوان متولی یک میلیون و 400 بازنشسته کشوری، پرداختن به بحث درمانی و ارائه خدمات مناسب و با کیفیت بالا در حوزه بیمه تکمیلی درمان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ضرورت ارتقاء کیفیت و خدمات قابل ارائه در کارت منزلت بازنشستگان کشوری گفت: منزلت بخشی به کارت منزلت بازنشستگان برای این صندوق یکی دیگر از اولویت‌های مهمی است که در قالب آن بازنشستگان بتوانند ضمن خرید فروشگاهی یا سایر مراکز فروش از تسهیلات و خدمات مراکز فرهنگی و اجتماعی نیز استفاده بهینه کنند.

این مسؤول گفت: با تدابیر به موقع اقتصادی و اجرای سیاست‌های جبرانی، توانستیم مطالبات و حقوق حقه بازنشستگان را بدون تاخیر پرداخت کنیم و حتی با وجود محدودیت‌های اقتصادی که دولت دارد تسهیلات حمایتی در قالب وام ۵ میلیون تومانی به 400 هزار بازنشسته و پرداخت یارانه سفرهای سیاحتی و زیارتی به ۲۰۰ هزار بازنشسته را انجام دهیم.

تقی‌زاده ادامه داد: در بخش حمایت‌های اجتماعی نیز با همراهی و همدلی خوب نمایندگان مجلس طرح تشکیل فراکسیون بازنشستگان با هدف انعکاس صدای بازنشستگان به مراحل نهایی رسیده است.

وی احداث خانه‌های امید در استان‌های کشور را برای غنی‌سازی اوقات فراغت بازنشستگان دانست و گفت: ایجاد دهکده‌های سلامت با رویکرد ارائه خدمات درمانی مطلوب ویژه بازنشستگان و وظیفه بگیران، پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان در تمامی استان‌های کشور و کاهش مدت زمان پرداخت از حداکثر یک هفته به دو ساعت از دیگر برنامه‌های این صندوق بوده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بهداشت و درمان را از مهم‌ترین نیازهای بازنشستگان عنوان و بیان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد در دوره بازنشستگی به دلیل آسیب‌پذیری و وضعیت جسمانی حدود یک سوم حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می‌شود به همین دلیل اجرای بیمه تکمیلی قوی با هدف کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی و دسترسی آسان به خدمات بهداشتی و پزشکی برای ۲ میلیون نفر بازنشسته و افراد تحت تکفل انجام می‌شود.

این مسؤول گفت: حدود 95 درصد از بازنشستگان زیر 2 میلیون و 300 هزار تومان دریافتی دارند.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان از اولویت‌های این صندوق است، گفت: صندوق بازنشستگی با این وضعیت اداره نمی‌شود.

وی ادامه داد: هدایت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه به سمت اجرای حاکمیت شرکتی، خروج از سبد وزنی و وارد شدن به سبدهای غیروزنی و حضور فعال در بازار پول و سرمایه، تشکیل دبیرخانه صندوق‌های بازنشستگی آسیایی و تعامل و مشارکت با صندوق‌ها در سطح آسیا به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود از نفت ،گاز و پتروشیمی گرفته تا گردشگری و حرکت در جهت صندوق‌های بزرگی که اکنون حرف نخست را در اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله ژاپن و نروژ می‌زنند از جمله برنامه هایی است که در نگاه تازه به صندوق بازنشستگی کشوری شاهد آن خواهیم بود.

نقی‌زاده با بیان اینکه سیاست کلی در وزارت تعاون ایجاد اشتغال و فقرزدایی است، اظهار کرد: توجه بیشتر ما ارائه خدمات به افراد کم‌توان جامعه و در راستای این سیاست، صندوق بازنشستگی، صندوقی است که ماهیانه ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان حقوق می‌دهد و از این رو، باید مبلغی را از مجموعه تحت پوشش خود تدارک ببینیم تا این حقوق‌ها به موقع پرداخت شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد ارزش افزوده، می‌توان در کنار پرداخت حقوق، ایجاد اشتغال نیز داشت، بر همکاری سازمان‌ها برای کمک‌های بالقوه همچون وام‌های کم‌بهره تأکید کرد و از جمله موارد ایجاد اشتغال به مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: افراد بازنشسته، افراد نخبه جامعه هستند که با ایجاد خلاقیت ویژه توان کارآفرینی دارند و اگر بتوانیم این افراد را توانمند کنیم آنها خانواده را دور خود جمع کرده و توانمند خواهند ساخت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به ۲۰۰ شرکت زیرمجموعه صندوق، گفت: تلاش بیشتر باید بر تولیدات باشد و نگرانی‌ای بابت فروش وجود ندارد چرا که به همه شرکت‌های زیرمجموعه تکلیف می‌کنیم تا نیاز خود را از همین بخش‌های تولیدی تأمین کنند.

وی با ابراز خرسندی از توانمندی‌های این مجموعه با توجه به شرایط تحریم‌ها، بر اداره خوب آن از سطوح کارگری تا کلان تأکید کرد و گفت: مقرر است تا نیروی ۴۳ نفری این بخش به ۵۳ نفر برسد و امیدوارم که این بخش در سرکشی غیرمترقبه نیز همچون سرکشی امروز، نقش خود را خوب ایفا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴