تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۳۵۹۰۰۹
عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران با بیلان اینکه دلار 4 هزار و 200 تومانی در بازار وجود ندارد و جزو رویاها است؛ گفت: طلا دقیقه به دقیقه بالاتر می‌رود و نوسانش زیاد است، بازار طلا خراب است؛ چرا که مردم، اعتماد خود را به بازار از دست داده‌اند.
۰
plusresetminus
دلار 4200 تومانی جزء رویاهاست/ بی‌اعتمادی مردم به بازار عامل کسادی طلافروشی‌ها
محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با بلاغ، درباره وضعیت بازار طلا پس از اعلام دلار 4 هزار و 200 تومانی، اظهار کرد: دلار 4 هزار و 200 تومانی فقط حرف بود و حرف بود و حرف؛ و این امر بازار طلا را خراب‌تر از قبل هم کرد.

وی افزود: بعد روانی یک شایعه، اثر سوءاش به‌مراتب بیشتر از عمل آن رخداد است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: تنها کار که پس از اعلام دلار 4 هزار و 200 تومانی انجام شد این بود که قیمت سابق 3 هزار و 700 تومانی دلار که برای تجارت و مسافرتی عرضه می‌شد، به 4 هزار و 200 تومان رسید و دلار آزاد در بازار صفر شد و عرضه و فروش آن قاچاق اعلام شد.

نصیری با بیان اینکه وضعیت قیمت دلار از سال گذشته حکم یک فنر فشر شده را داشت که در سال‌جاری، رها شد و مشخص بود که تا کجا پرتاب خواهد شد، گفت: اگر مسئولان ذیربط نتوانند وضعیت را کنترل کنند و ارز مسافرتی و تجاری را تهیه کنند، قیمت‌ها فعلا رو به بالا خواهد بود.

وی تصریح کرد: طلا دقیقه به دقیقه بالاتر می‌رود و نوسانش زیاد است، بازار طلا خراب است؛ چرا که مردم، اعتماد خود را به بازار از دست داده‌اند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران ادامه داد: بعد روانی این قضیه، بازار ما را شدیدا تحت تأثیر قرار داده است و بازار ما را به زیر صفر رسانده است.

نصیری با بیان اینکه قیمت امروز هر گرم طلای آب شده در بازار، 171 هزار و 400 تومان است، بیان کرد: قیمت امروز سکه، یک‌میلیون و 750 هزار تومان، نیم سکه 860 هزار تومان و ربع سکه 535 هزار تومان است.

این فعال صنفی بازار  طلا در مازندران یادآور شد: دلار 4 هزار و 200 تومانی در بازار وجود ندارد و جزو رویاها است!

گفتنی است هر دلار آمریکا در بازار آزاد تا سقف 5 هزار و 500 تومان و هر یورو تا 6 هزار و 800 تومان معامله می‌شود که نسبت به روزهای اخیر افزایش چندانی نداشته است.

در حالی بازار در انتظار دلار 4 هزار و 200 تومانی است که در حال حاضر ارزهای مسافرتی و تجاری نه به‌صورت نقدی که غالبا به‌صورت حواله‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما