تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۳۴۱۷۱۱
مدیرکل سازمان محیط زیست مازندران گفت: علی‌رغم فرصت و مهلت داده شده به شکارچیان غیرمجاز، آنان طبق ضوابط، نظر شورای تأمین را تمکین نکرده‌اند، لذا طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.
۰
plusresetminus
عدم تمکین مصوبات شورای تأمین از سوی شکارچیان/ با متخلفان در فریدونکنار برخورد قضایی می‌شود
به گزارش بلاغ، در اوایل ماه ‌جاری طی جلسه‌ای که با حضور جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص تعیین تکلیف وضعیت شکار پرندگان مهاجر در فریدونکنار در مازندران برگزار شد، مقرر شد تا با دادن مهلتی 7 روزه به 140 شکارچی غیرمجاز شناسایی‌شده در این شهرستان، آن‌ها را از طریق مذاکرات اجتماعی متقاعد به جمع‌آوری دام‌های هوایی و غیرمجاز خود کنند.

در این جلسه تصمیم بر آن گرفته شد تا با استفاده از ظرفیت بزرگان منطقه برای حل‌وفصل موضوع، با کمترین هزینه، این موضوع حل‌وفصل شود و به‌جای استفاده از مسیر قضایی، از مسیر اجتماعی استفاده شود.

برای اطلاع از آخرین وضعیت شکار پرندگان در فریدونکنار، گفت‌وگویی را با ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل محیط‌زیست مازندران انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

هفته آینده برخورد با متخلفان شکار در فریدونکنار آغاز می‌شود

حسین‌علی ابراهیمی‌کارنامی در خصوص آخرین تصمیمات و اقدامات در خصوص برخورد با شکارچیان غیرمجاز در فریدونکنار و ساماندهی آنان، به خبرنگار ما گفت: از آن‌جا که علی‌رغم فرصت و مهلت داده شده به شکارچیان غیرمجاز، آنان طبق ضوابط، نظر ما را تمکین نکرده‌اند، لذا موضوع طی روزهای اخیر به مراجع قضایی انعکاس داده خواهد شد تا طبق قانون با آن‌ها برخورد شود.

وی افزود: در مرحله نخست 140 شکارچی غیرمجاز شناسایی شد و از این تعداد، متخلفانی که طبق دستور مرجع قضایی و مصوبه شورای تأمین، نتوانستند انتظارات را تمکین کنند، بر اساس الویت‌بندی برخورد می‌شود.


جمع‌آوری فیزیکی دام‌های غیرمجاز در فریدونکنار

مدیرکل سازمان محیط‌ زیست مازندران اظهار کرد: از هفته آتی و پس از دستور مرجع قضایی، برخورد با متخلفان و همچنین جمع‌آوری دام‌های غیرمجاز انجام می‌شود.

گفتنی است طی دیدار ابراهیمی و نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، این نماینده مجلس قول مساعد داد تا با متخلفان صحبت کند تا دام‌های هوایی را جمع‌آوری کرده و دست از شکار غیرمجاز بردارند.

به گفته ابراهیمی، البته افرادی طی این مهلت و مذاکرات نسبت به حمع‌آوری و اصلاح دام‌های خود اقدام کردند اما برخی دیگر نسبت به تمکین مصوبات شورای تأمین، هیچ‌گونه اقدامی نکرده‌اند که پس از دستور مرجع قضایی، با آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰