کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقدیر فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج نکا از عوامل همیار در بازسازی واقعه غدیر خم/ شریفی: نباید واقعه غدیر را سیاسی دید

19 شهريور 1396 ساعت 14:20

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا ضمن تقدیر از عوامل و نهادهای همکار در اجرای بازسازی واقعه غدیر خم در این شهرستان نسبت به نگاه سیاسی برخی مسئولان به این رویداد مهم فرهنگی و مذهبی انتقاد کرد.


به گزارش بلاغ سیدابراهیم شریفی در گفت‌وگو با پیک نکا با اشاره به برگزاری مطلوب بازسازی واقعه مهم غدیر خم در سطح شهرستان نکا، اظهار کرد: با تلاش بسیار عوامل اجرایی و همکاری نهادها و بیشتر ادارات شهرستان این رویداد مهم و بزرگ فرهنگی به خوبی به نمایش درآمد.

وی در اهمیت این رویداد مهم، افزود: غدیر خم نقطه عطف استراتژیک جهان اسلام به خصوص مکتب تشیع به شمار می‌آید که خداوند متعال در آن روز با معرفی و اهدای نعمت ولایت، حجت را بر بندگان خود تمام کرد تا همگان به ارزش والای این حادثه مهم پی‌ببرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با بیان الگوگیری انقلاب اسلامی ایران در تشکیل حکومت برپایه تبعیت از ولایت اما در قالب پیروی از ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین در راستای وظایف تعریف شده خود تلاش می‌کنند تا وقایع مهم و راهبردی اما کم‌رنگ شده در سطح جامعه را بیش از پیش مطرح کنند.

این مسئول اضافه کرد: بازسازی واقعه غدیر به صورت اجرای نمایشی در زمینی به مساحت حدود سه هکتار و با شرکت نزدیک به 200 نفر عوامل کارگردانی، اجرایی و هنرمندان خواهر و برادر با نگاه فرهنگی و مذهبی در معرض دید مردم شهرستان نکا قرار گرفت.

وی با تقدیر از ادارات و نهادهای همکار در اجرای این برنامه، گفت: برای برگزاری این برنامه چندین روز زمان گذاشته شد و برخی از ادارات و نهادها نیز همکاری قابل قبولی را با مجموعه بسیج شهرستان صورت دادند که قابل تقدیر است.

شریفی با نام بردن از نهادهای حقیقی و حقوقی دخیل در کار، تصریح کرد: از امام جمعه، دادستان، نیروی انتظامی، ادارات فرهنگ و ارشاد، راه و شهرسازی، راهداری، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، فنی‌وحرفه‌ای، ورزش و جوانان، نیروگاه شهید سلیمی و شهرداری نکا و جناب آقای ااحمد نیکزاد به علت دراختیار قرار دادن زمین برگزاری مراسم تقدیر می‌شود.

 
سیاسی‌کاری در امور فرهنگی ممنوع

وی در ادامه با انتقاد از نگاه سیاسی برخی از مسئولان شهرستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان، اظهار کرد: نباید درباره غدیر نگاه سطحی داشت و از مسئولانی که خود را  بزرگتر شهر می‌پندارند انتظار برخورد غیرسیاسی و غیرشخصی در برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌رود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با گلایه از مجموعه فرمانداری این شهرستان به علت حضور ضعیف و کمرنگ هم در برگزاری جلسات هماهنگی پیش از اجرای برنامه و هم عدم حضور مسئولان ارشد این نهاد دولتی در زمان برگزاری مراسم بازسازی غدیر در محل اجرای آن، خواستار توجه بیشتر این افراد به چنین رویدادهای مهم فرهنگی و اثرگذار در سطح شهرستان شد و تأکید کرد: اجرای چنین برنامه‌هایی مطالبه عموم مردم بوده و نباید سلیقه شخصی و سیاسی خود را در آن دخالت داد.

در همین زمینه نیز پس از انجام مراسم بازسازی واقعه غدیر آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در همان مکان با تقدیر از عوامل برگزاری اجرای واقعه غدیر در شهرستان نکا، اجرای چنین برنامه‌هایی را بسیار اثرگذار توصیف و اظهار کرد: اگر به جای کنسرت‌هایی که شهرها را به هم ریخته، نتایج آن نیز مشخص نبوده و هزینه آن نیز به مراتب بالاتر از این برنامه‌ها است هر سال در هر شهرستان چنین سوژه‌های تاریخی و مذهبی خود را این چنین در قالب برنامه‌های نمایشی میدانی اجرا کنیم اثر بسیار بیشتری دارد.

 
این قصه سر دراز دارد

به گزارش پیک نکا، این درحالی است که باتوجه به دعوت‌های صورت گرفته از سوی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج نکا از مسئولان فرمانداری این شهرستان برای حضور در جلسات و همکاری در انجام آن، با بی‌میلی و کم توجهی بی‌سابقه‌ای از سوی این نهاد دولتی مواجه شده است.

به طوری که نه شخص فرماندار نکا و نه معاون وی نه تنها در هیچ یک از جلسات هماهنگی و اجرایی برگزاری برنامه شرکت نکردند بلکه در روز اجرای مراسم نیز باوجود حضور مسئولان ارشد شهرستان و اعضای شورای تأمین، جای خالی شخص فرماندار و معاون وی در این برنامه محسوس و علامت سوال بزگی برای مردم حاضر در آن بوده است.

البته شنیده‌ها حاکی از این است که سابق بر این نیز در برخی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دیگر شهرستان چنین برخوردهایی از سوی مسئولان این نهاد دولتی سابقه داشته است که باتوجه به اهمیت بالای بازسازی واقعه غدیر، انتظار تکرار چنین برخوردی متصور نبوده است.

 


کد مطلب: 312292

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/312292/تقدیر-فرماندهی-ناحیه-مقاومت-بسیج-نکا-عوامل-همیار-بازسازی-واقعه-غدیر-خم-شریفی-نباید-سیاسی-دید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com