تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
کد مطلب : ۳۱۱۸۰۲
سخنگوی شورای اسلامی شهر نکا با اعلام پایان زمان مشخص شده برای تعیین وضعیت مسئول جدید شهرداری، از انتخاب سیدمهدی احمدی به عنوان شهردار جدید شهر نکا خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ علی داد در گفت‌وگو با پیک نکا با اشاره به پایان روند انتخاب شهردار جدید نکا در شورای اسلامی این شهر، اظهار کرد: اولین جلسه غیر رسمی دوره پنجم شورای اسلامی شهر نکا از تاریخ هفتم تیرماه 96 در مکان صحن رسمی این شورا واقع در ساختمان اداری مربوطه آغاز شد.

وی افزود: قبل از آغاز جلسات رسمی این دوره از شورا، 9 جلسه غیر رسمی به منظور بررسی چگونگی انتخاب شهردار جدید برگزار شد تا در نهایت بتوان فرم مشخصی را برای کسب رزومه کاندیداهای احتمالی تدوین کرد.

 
جلسات 9 گانه تدوین فرم

سخنگوی شورای اسلامی شهر نکا با بیان جزئیات این فرم، خاطرنشان کرد: دراین جلسات که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد روی بندهای مختلفی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و این درحالی است که تلاش شد نمونه مشابهی برای چنین فرمی در سایر شهرهای مازندران نیز کسب شود اما چنین کاری تاکنون در سطح استان صورت نگرفته است.

این مسئول اضافه کرد: در واقع اعضای شورای برای بررسی دقیق و به دور از هرگونه شبهه و گمانه‌زنی در راستای گزینش در میان حدود 20 کاندیدای نشستن بر مسند شهرداری نیاز به ایجاد چنین فرمی از میان هیچ نمونه مشابهی داشته و این کار را انجام داده است.

وی گفت: این فرم براساس سابقه اجرایی و مسئولیتی افراد همراه با نظر اعضای شورا و مشاوران بیرونی تهیه و امتیازبندی لازم نیز در آن صورت داده شد سپس این فرم‌ها پس از ویرایش جدید در هر جلسه در اختیار تمام اعضا قرار داده می‌شد تا بر روی بندهای آن فکر کرده و نظر دقیق خود را اعلام کنند.

علی داد با اشاره به قرار داده شدن برخی الزامات در بندهای این فرم تدوین شده، تصریح کرد: در کنار التزام به اسلام، قرآن، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه الزام دیگری ازجمله داشتن حداقل مدرک فوق لیسانس و سابقه اجرایی بیش از هفت سال در ارگان‌های مختلف دولتی و غیردولتی نمونه‌ای از الزامات قرار داده شده در فرم بوده است.

 
پاسخ به شبهه مربوط به بند حفظ قرآن کریم

وی در پاسخ به برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات درمورد چگونگی درج بند مربوط به حفظ قرآن در فرم تدوین شده، افزود: فاصله گرفتن از قرآن به عنوان یکی از عوامل مشکلات مسئولان در بیانات و منویات رهبر انقلاب بیان شده است.

عضور شورای اسلامی شهر نکا ادامه داد: بر همین اساس بندی با عنوان حافظ قرآن در این فرم گنجانده شد که این به معنی الزام افراد در حفظ قرآن کریم نبوده است بلکه اعتقاد ما بر این است که شهردار علاوه بر فعالیت‌های عمرانی نیاز به توانایی انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز دارد.

این مسئول اضافه کرد: بنابر نظر اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر بخش حفظ قرآن در مجموع 30 امتیاز از نزدیک به یک هزار امتیاز در نظر گرفته برای کل فرم را به خود اخصاص داد به گونه‌ای که برای حفظ هر جزء از قرآن کریم یک امتیاز در نظر گرفته شد درحالی که این درمجموع تنها حدود سه درصد از کل امتیاز در نظر گرفته شده بوده و تأکید می‌شود که الزامی در کار نبوده است.

وی گفت: همچنین برای فرزندان شهدا نیز سه امتیاز از هزار امتیاز در نظر گرفته شد و دلیل این امر نیز تنها امکان ایجاد برتری در شرایط مساوی بوده تا یک فرزند شهید در یک وضعیت یکسان بالاتر از افراد عادی قرار بگیرد که این امر از اعتقادات و نگرش انقلابی اعضا نشأت می‌گیرد.

علی داد یادآور شد: پس از پایان 9 جلسه غیر رسمی که به تدوین فرم مد نظر انجامید، جلسات رسمی دوره جدید آغاز شد که در این زمان ابتدا وقت مشخصی برای دریافت درخواست کاندیداها در نظر گرفته شد که در صورت ارائه درخواست خود، فرم تدوین شده در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا فرم را پر کرده و با اسناد و مدارک در اختیار اعضای شورا قرار دهند.

وی افزود: از میان 20 نفر ارائه دهنده درخواست، 13 نفر فرم خود را پر کردند و هفت نفر دیگر که پس از دریافت فرم نسبت به بازگرداندن آن به شورا اقدامی نکردند به منزله انصرافی تلقی شدند.

سخنگوی شورای شهر نکا با بیان بررسی و جمع‌بندی امتیازات فرم‌های ارائه شده از سوی نفرات در شورا، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه‌های شورا از میان 13 نفر، چهار نفر برتر به همراه جناب آقای جمشیدی به عنوان شهردار مستقر و بدون در نظر گرفتن امتیازات کسب شده وی به مرحله بعدی راه پیدا کردند.

این مسئول اضافه کرد: لازم به ذکر است که جناب آقای جمشیدی در لیست 13 نفره رده یازدهم را به خود اختصاص داد اما طبق قرار قبلی برای شهردار مستقر امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته شد تا در کنار چهار نفر اول راهی مرحله بعدی شود.

وی گفت: به همراه فرم در نظر گرفته شده قرار بر این شد تا در مرحله بعدی از پنج نفر منتخب مصاحبه نیز گرفته شود که برای مصاحبه نیز حدود یک هزار امتیاز لحاظ شد اما ضریب دو بخش فرم و مصاحبه به صورت 70 درصد برای فرم و 30 درصد برای مصاحبه افراد تعیین شد که البته این عدد در ادامه بنابر رأی‌گیری صورت گرفته در یکی از جلسات، به 50 درصد برای هرکدام تغییر پیدا کرد.

علی داد با بیان تشکیل هفت جلسه رسمی قبل از جلسه نهایی انتخاب شهردار جدید، تصریح کرد: نفر اول در احتساب امتیازات بخش فرم تدوین شده از حدود یک هزار امتیاز تنها 300 امتیاز را کسب کرد.

 
مرحله آخر و معرفی دو نفر نهایی

وی افزود: در این هفت جلسه مصاحبه از پنج کاندیدای مد نظر گرفته شد و پس از امتیازدهی همه اعضا معدل امتیازی برای هرکدام در نظر گرفته و به صورت محرمانه در داخل یک پاکت مخصوص قرار گرفته و پلمپ شد.

این عضو شورای اسلامی شهر نکا با بیان باز شدن پاکت‌ها در هشتمین جلسه که زمان نهایی انتخاب شهردار بوده، تأکید کرد: در نهایت آقایان سیدمهدی احمدی و محمدعلی باقری به عنوان دو گزینه نهای دارای بالاترین امتیاز معرفی شدند.

این مسئول اضافه کرد: در نهایت در جلسه عصر امروز(چهارشنبه) از میان دو گزینه نهایی رأی‌گیری صورت گرفت که در پایان آقای سیدمهدی احمدی با کسب اکثریت آرا به عنوان شهردار جدید شهر نکا برگزیده شد.

وی همچنین با یادآوری مباحث مربوط به قید بند حفظ قرآن در فرم تدوین شده، متذکر شد: از میان همه نفرات اراه دهنده فرم، تنها یک نفر موفق به کسب فقط یک امتیاز شد که جناب آقای سیدجعفر حسینی از قائمشهر بوده و منتخب جدید یعنی سید مهدی احمدی در این بخش هیچ امتیازی را کسب نکرد.

 
تقدیر از خدمات جمشیدی در مدت تصدی مسئولیت

علی داد با تقدیر از روح‌الله جمشیدی نسبت به عملکرد ارائه داده در مدت تصدی مسئولیت شهردار نکا، اظهار کرد: جناب آقای جمشیدی ازجمله نیروهای انقلابی و ارزشی مدیریت شهری محسوب می‌شود که تلاش وی در دوره خدمت به مردم به عنوان شهردار نکا قابل تقدیر و خداقوت است.

در پایان وی با تقدیر از همه اعضای شورا به دلیلی برگزاری جلسات فراوان و تلاش برای انجام درست وظیفه، گفت:  سعی شورای شهر بر این بوده تا با دقت و در نظر گرفتن تمام جوانب به روشی منطقی، مستدل و قابل دفاع به انتخاب یک شهردار با شرایط مناسب‌تر در ارائه خدمت به مردم مبادرت ورزند که در این مسیر از تمام افرادی که به منتخبان مردم به هر طریقی کمک کردند تقدیر و تشکر می‌شود.

 
معرفی مختصر از شهردار جدید نکا

به گزارش پیک نکا، سیدمهدی احمدی دو مدرک دکتری در رشته‌های فقه و حقوق اسلامی و ایرانشناسی با گرایش زبانشناسی را از دانشگاه‌های داخلی و خارجی در رزومه خود دارد.

همچنین وی عضو سابق شورای اسلامی مرکز مازندران بوده و عضویت در شورای علمی و پژوهشی شهرداری ساری به همراه نمایندگی شورای اسلامی شهر در کمیسیوم ماده 100، کمیسیون ماده 77، سازمان ترافیک، سازمان فن‌آوری اطلاعات (فاوا) شهرداری، سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری و نماینده شورای اسلامی شهر در سازمان آتش‌نشانی را می‌توان ازجمله سوابق مدیریت شهری وی نام برد.

سابقه ریاست هیات مدیره اتحادیه موسسات قرآنی مازندران در کنار عضو مجمع خیرین قرآنی این  استان از دیگر سوابق وی به شمار می‌آیند که پس از تألیف 9 کتاب در موضوعات مختلف، دهمین کتاب وی نیز در حال چاپ است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما