کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیسی از مهم‌ترین نگرانی خود می‌گوید

27 ارديبهشت 1396 ساعت 12:25

بزرگ‌ترین دغدغه من، سیمای تکیده آن مرد تحقیرشده‌ای است که خودش بیکار است و نمی‌تواند نیاز جوان تحصیل‌کرده بیکار خود را برآورد.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی غصه معیشت توام با کرامت مردم را از نگرانی‌های خود می‌داند و می‌گوید: وقتی به معیشت مردم نگاه می‌کنیم، غصه‌دار می‌شویم.
 
وی با اشاره به استعدادهای سرشار نیروی انسانی و منابع غنی سرزمین ایران اسلامی، می‌افزاید: مردم کرامت دارند و باید همه امکانات برای این مردم با کرامت فراهم شود.
 
کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه فرزندی خودش بیکار است و شاهد بیکاری پدر نیز هست، فقر مطلق برای برخی وجود دارد.
 
وی در همین ارتباط یادآور شد: چرا باید نرخ بیکاری جوانان بین 15 تا 24 ساله در کشور بالای 30 درصد باشد. بعد رئیس جمهور بگوید این که آمار افراد جویای کار در کشور بالاتر رفته، نشانه افزایش امید است!. خیر این نشانه نیاز مردم به کار و شغل از یک طرف و تعطیلی بسترهای شغلی و واحدهای تولیدی از طرف دیگر است.
 
حجت‌الاسلام رئیسی به دو برابرشدن واردات از چین اشاره کرد و گفت: در این چهار سال 700 هزار میلیارد تومان درآمد دولت بود، پس پول هست ولی معلوم نیست چطور خرج شده است.
 
وی با بیان این مطلب که مردم از بیکاری، بی‌پولی، فقر، تبعیض و فساد و جارو جنجال‌های بیهوده سیاسی و وقت‌گذرانی دولت با بیگانگان خسته شده‌اند، عنوان کرد: 8هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس صورت گرفته و بدون هیچ وثیقه‌ای به تعداد معدودی از اطرافیان مقامات ارشد دولت داده شده، بعد آقای رئیس جمهور در مجلس می‌گوید این‌ها اختلاس و فساد نیست، بلکه معوقه است!.
 
وی با انتقاد از حقوق‌های نجومی و عدم پیگیری دولت در قبال این فساد سیستمی، پیرامون واردات بی‌حساب و کتاب و ویرانگر گفت: چرا باید کالاهایی که به راحتی در داخل قابل تولید است، در حجم وسیع واردات شود، 11 میلیون دلار فقط در سال قبل مربا وارد کردند؛ کشوری که جوانانش ماهواره به فضا می‌فرستند یعنی نمی‌توانند چادر مشکی و چوب بستنی تولید کنند که ما بزرگ‌ترین واردکننده این‌ها نباشیم؟! آیا این مسائل نباید هر ایرانی را نگران کند؟.


کد مطلب: 291491

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/291491/رئیسی-مهم-ترین-نگرانی-خود-می-گوید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com