بخشدار مرکزی شهرستان قائم‌شهر:

فضای روستاها، فضای وحدت و دوستی است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۲۴۰۷۴۸
بخشدار مرکزی شهرستان قائم‌شهر گفت: هماهنگی و همدلی خوبی بین دهیاران با اعضای شوراهای روستا برقرار است و فضای روستاها، فضای وحدت و دوستی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، محمد حسین عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: هماهنگی و همدلی خوبی بین دهیاران با اعضای شوراهای روستا برقرار است و فضای روستا، فضای وحدت و دوستی است و تمام مجموعه در تلاش هستند تا طرح‌های خوبی با محور اقتصاد مقاومتی در بخش مرکزی اجرا و محقق شود.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی براساس سرشماری سال 1390، نزدیک به 100 هزار نفر جمعیت داشته است، بیان کرد: در این مدت به دلیل مهاجرت از روستا به شهر و یا جمعیت معکوس تغییرات جمعیتی داشته‌ایم که بعد از پایان سرشماری سال 95 مشخص می‌شود.

بخشدار مرکزی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: در بخش مرکزی، 99 دهیاری و نزدیک به 114 روستا وجود دارد که جمعیت آن در حدود 92 هزار نفر است.

این مسئول به اضافه شدن تعداد دهیاری ها در سال 95 اشاره کرد و گفت: در این مدت، بعضی از روستاها دارای دهیاری شدند و هشت مجوز برای ایجاد دهیاری جدید صادر شده است.

عمویی علت برگشت معکوس جمعیت شهر به روستا را توانمندی دهیاری‌ها برشمرد و اظهار کرد: در حوزه دهیاری‌ها، خدمات‌رسانی و کارهای عمرانی خوبی انجام شده است و با وجود کافی نبودن اعتبارات، دهیارها با استفاده از مشارکت‌های مردمی توانستند کارهای مؤثری انجام دهند و به‌عنوان مثال، تنها بخشی هستیم که بنیاد مسکن از اعتبارات استانی 50 درصد به ما اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: احداث 17 خانه بهداشت، بازسازی و تعمیرات، ساخت مرکز بهداشتی درمانی، اجرای طرح هادی و خدمات در بخش‌های آب‌رسانی، برق‌رسانی‌گاز رسانی و ... از جمله خدمات این بخش بوده است.

بخشدار مرکزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه در 32 روستا با اعتبار 6 میلیارد تومان طرح هادی انجام شده است، تصریح کرد: در 6 روستا، طرح هادی تهیه و در بازنگری مدیریت شد تا افزایش سرانه‌ها در کاربری‌ها زیاد نشود و از زمین‌های موجود در روستاها به نحو احسنت استفاده شود.

این مسئول به اجرا نشدن طرح هادی بدر برخی از شهرستان‌های مازندران اشاره کرد و افزود: در تمام روستاهای قائم‌شهر طرح هادی اجرا شده و 19 روستا نیز جهت بازنگری این طرح نقشه‌برداری شدند، 717 فقره تسهیلات نیز جهت بازسازی به متقاضیان داده شد.

محمد حسین عمویی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 900 مورد سند روستایی در شهرستان صادر شده است، افزود: با کمک شوراها و دهیاری‌ها، 36 مدرسه بلااستفاده شناسایی و از این تعداد 26 مدرسه احیاء و سبب شد تا نزدیک به 2 هزار نفر از دانش‌آموزان از شهر به روستاها برگردند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و همدلی خوبی بین دهیاران با اعضای شوراهای روستا برقرار است و فضای روستا، فضای وحدت و دوستی است و تمام مجموعه در تلاش هستند تا طرح‌های خوبی با محور اقتصاد مقاومتی در بخش مرکزی اجرا و محقق شود.

بخشدار مرکزی شهرستان قائم‌شهر در ادامه به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز اشاره کرد و آن را بلای جان مردم برشمرد و افزود: این قضیه که مربوط به دیروز و امروز نیست، سبب شده است تا مردم منطقه در فصولی از سال با مشکل قطعی آب و برق مواجه شوند و همه تلاش ما این است تا با افراد متخلف برخورد کرده و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز را تخریب کنیم.

این مسئول در پایان به طوفان اخیر و اعتبارات مصوب اشاره کرد و گفت: برای خانه‌هایی که در این طوفان دچار خسارت شدند، 80 متر مربع پروانه رایگان صادر و 149 تریلی ایرانیت در روستاها توزیع شد و صدور پروانه رایگان به منازل تخریبی بر اثر طوفان در این بخش داده خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴