مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد

پیش‌بینی تولید 14 هزار تن شلتوک در اراضی برنج فریدونکنار

تاریخ انتشارجمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۲۱۶۵۵۶
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از پیش‌بینی تولید 14 هزار تن شلتوک در اراضی برنج این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
محمدرضا ضیائی در گفت‌و‌گو با بلاغ، اظهار کرد: شهرستان فریدونکنار که قطب تولید برنج کیفی کشور محسوب می‌شود دارای 6 هزار و 21 هکتار سطح کشت برنج بوده که در حال حاضر برداشت از این اراضی با پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد به 5 هزار هکتار رسیده است.

وی تصریح کرد: با بررسی صورت گرفته متوسط عملکرد شالی در شهرستان حدود 5 هزار و 200 کیلوگرم در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود در کشت نخست حدود 31 هزار و 310 تن شالی برداشت و به کارخانه‌های شالیکوبی شهرستان تحویل داده شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان اینکه این شهرستان دارای 61 واحد شالیکوبی بوده که از این تعداد 25 واحد مدرن و 36 واحد سنتی است، خاطرنشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پیگیر تجهیز و نوسازی این واحدها با پرداخت تسهیلات لازم است.

ضیائی افزود: همزمان با برداشت محصول در سال جاری کشاورزان این شهرستان نسبت به نشا مجدد شالی در سطحی به میزان 2 هزار و 500 هکتار تاکنون اقدام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این سطح تا حدود 3 هزار هکتار افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با برداشت اراضی سطحی معادل هزار و 500 تا هزار و 700 هکتار به پرورش رتون اختصاص می‌یابد و برابر میانگین تولید سنوات گذشته که برای کشت مجدد 3 هزار و 400 کیلوگرم و برای رتون 2 هزار کیلوگرم به طور متوسط عملکرد پیش‌بینی می‌شود و حدود 14 هزار تن شلتوک نیز تولید کنند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه این مدیریت برای افزایش ضریب مکانیزاسیون و نوسازی ماشین‌آلات موجود در شهرستان سالانه مبالغی را با عنوان خط اعتباری مکانیزاسیون به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی پرداخت می‌کند، گفت: این مبلغ امسال حدود 8 هزار و 540 میلیون ریال بوده است که تاکنون 50 درصد از این مبلغ از سوی متقاضیان جذب و مابقی نیز پرونده‌های آن تشکیل شده است.

ضیائی تصریح کرد: این شهرستان اقدام‌های لازم برای تامین سوخت کشاورزان برای کشت دوم و پرورش رتون را با هماهنگی مرکز پخش فرآورده‌های نفتی تا کشاورزان با مشکل مواجه نشود.

وی در پایان گفت: با هماهنگی شرکت خدمات حمایتی استان کود مورد نیاز بهره برداران به مقدار کافی در اختیار آنها قرار گرفته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷