کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد

فعالیت 3250 مرکز آبزی‌پروری در مازندران/ رتبه نخست مازندران با تولید 73 هزار تن محصولات آبی در کشور

22 تير 1395 ساعت 13:09

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه 3 هزار و 250 مرکز آبزی‌پروری در این استان فعالیت دارد، گفت: سالانه بیش از 73 هزار تن میزان تولید مراکز آبزی‌پروری مازندران است.


به گزارش بلاغ، حسینعلی خوشباور رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به شرایط اقلیمی کشور و کاهش بارندگی طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: سیاست دولت در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» در بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود و با هدف جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب شیرین در کشاورزی متمرکز شده است.

وی افزود: به منظور اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، ستاد توسعه آبزی‌پروری مازندران به ریاست استاندار و با رویکرد ارتقای تولید به‌ویژه محصولات صادرات‌محور و ایجاد بازارهای جدید تشکیل شد.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به تشکیل نخستین جلسه این ستاد با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، گفت: در این جلسه مشکلات و مسائل مرتبط با پرورش ماهی در قفس‌های دریایی و توسعه این فعالیت مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، جلسات این ستاد هر دو هفته و با ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای مازندران در استانداری برگزار می‌شود.

خوشباور رستمی با بیان اینکه 3 هزار و 250 مرکز آبزی‌پروری در مازندران فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 73 هزار تن میزان تولید مراکز آبزی‌پروری مازندران است که از این لحاظ این استان رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به فعالیت مستقیم بیش از 6 هزار نفر در بخش‌های مختلف آبزی‌پروری مازندران، بیان کرد: شیلات مازندران در طی چهار سال اخیر، مقام دوم در تولید ماهیان سردآبی کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی درقفس یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال در مازندران در زمینه پرورش ماهی در قفس 5 هزار تن تولید داشته باشیم.

این مسئول تاکید کرد: باید زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شیلاتی از جمله پروژه‌های پرورش ماهی در قفس‌های دریایی و ماهیان خاویاری فراهم شود.

خوشباور رستمی با اشاره به محدودیت آب شیرین در کشور، اذعان کرد: رویکرد شیلات در پرورش آبزی‌پروری به استفاده از آب شور قرار گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه با تشکیل ستاد به‌دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، گفت: ستاد توسعه آبزی‌پروری برای تسهیل در تولید با حمایت استاندار مازندران تشکیل شده است.


کد مطلب: 208830

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/208830/فعالیت-3250-مرکز-آبزی-پروری-مازندران-رتبه-نخست-تولید-73-هزار-تن-محصولات-آبی-کشور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com