تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۲۰۰۶۲۲
کارشناس ارشد مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه باید قوانینی برای حمایت از محرومان جامعه تدوین شود، گفت: کنترل صادرات و واردات مهم‌ترین نقش دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ محمدرضا آزادی‌کناری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه انقلاب ایران ماهیت اسلامی دارد و همواره متکی به مردم بوده است، اظهار کرد: دخالت مردم در زمینه‌های مختلف کشور یک موضوع درست و اساسی است.

وی با اشاره به اینکه در همه حال نقش مردم در جمهوری اسلامی با اهمیت بوده و تمامی مردم مورد نظر امام راحل بودند، تصریح کرد: امیر مومنان در توصیه‌ به مالک‌اشتر در نهج البلاغه می‌فرمایند: «ای مالک فایده عامه مردم بیشتر و هزینه‌های آنها برای حکومت کمتر است و اما فایده خواص کمتر، اما هزینه‌های آنها بیشتر است» و بنا بر فرمایش حضرت علی(ع)  سیاست حضرت امام و رهبری همواره بر این بوده تا عامه مردم در کشور نقش اصلی را داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در داخل کشور باید قوانینی وجود داشته باشد تا محرومان جامعه مورد حمایت قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال لازم است تا برنامه‌ی هدفمندی یارانه‌ها به صورت دقیق اجرایی و از پرداخت یارانه به گروه‌های پردرآمد جلوگیری شود تا به گروه‌های کم‌درآمد جامعه یارانه‌ بیشتری اختصاص پیدا کند.

آزادی در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی، اظهار کرد: نمی‌توان با فضای مجازی که امروز به یک ابزار تبدیل شده است مقابله کرد، اما می‌توان با آموزش به افراد جامعه از بسیاری از ناهنجاری جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنی استکبار همواره ادامه دارد و بنابر گفته خداوند در قرآن کریم «در برابر دشمنان خود را قوی کنید»، لازم است تا جامعه از داخل خود را قوی کند تا دچار آسیب از کشورهای بیگانه نشویم.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به نقض اقتصاد مقاومتی در جامعه، گفت: طرح اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های برون رفت از تحریم‌ها و جلوگیری از فشار دشمنان این کشور است که باید مسئولان و مردم با تمام توان این مسئله را پیگیری کنند.

آزادی با اشاره به وظیفه دولت در اجرای این موضوع، خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند در تخصیص و هدایت منابع، کمک به بخش تولید و کنترل صادرات و واردات در این زمینه نقش داشته باشد و مردم هم با خرید کالای داخلی می‌توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

وی افزود: همچنین لازم است تولیدکنندگان داخلی  با عرضه محصولات باکیفیت موجب اشتیاق مردم به خرید کالای داخلی باشند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴